برنامه نویسی را از کجا شروع کنیم؟

اول از همه باید برای خود مشخص کنید که از برنامه نویسی چه هدفی دارید تفریح یا شغل این مسئله بسیار موضوع مهمی است چرا چون برنامه نویسی هم می تواند به عنوان فقط یک تفریح باشد.

بعد از مشخص شدن این موضوع باید بگم که تازه به اصل مطلب رسیدیم این که شما دوست دارید درچه زمینه ای فعالیت کنید. به طور معمول ما سه دسته برنامه نویسی داریم:

  • برنامه نویسی برای کامپیوتر های شخصی.
  • برنامه نویسی تحت وب.
  • برنامه نویسی برای تلفن های هوشمند.

این ها سه حوزه در برنامه نویسی است که اصلی ترین ها شناخته می شود .

حال بر اساس این که شما به کدام یک از این ها علاقه مندید انتخاب کنید بعد از انتخاب این را در نظر بگیری همه زبان های برنامه نویسی در اوصول باهم یکسانند هستند پس برای این که بتونید یک زبان را شروع کنید حتما بایداصول اولیه را یاد بگیرید تا بتویند برنامه نویسی را شروع کنید وگرنه به احتمال خیلی زیاد گیج و خسته می شوید.

برای شما

این که هیجان و علاقه داشته باشید خوب است اما فراموش نکنید باید شروع کار اصولی پیش ببرید تا بتوید پیشرفت کنید به یاد داشته باشید برنامه نویس و هکر بود به هیچ وجه مثل فیلم ها نیست و در عین جذاب بودن سختی های خودش را دارد پس یادتان باشد ادامه دادن یک کار خیلی از شروعش آسان تر است پس با علاقه جلو برید اما هیجان زده عمل نکنید که این میتونه به شما ضربه بزنه یا باعت خسته شدن و نا امید شدن شما بشود پس با علاقه پیش برید اما هیجان زده عمل نکنید.

در آخر می خواهم بگم بهتر است با چه زبان هایی برنامه نویسی را شروع کنید (بر اساس تجربیات خودم):

صد در صد خیلی جاها خواهید شنید که پایتون خیلی زبان خوبیه که کاملا هم درسته مخصوصا برای شروع برنامه نویسی و درک آن پایتون یکی از بهترین زبان ها برای شروع و هر روز هم در حال پیشرفت و توسعه همچنین کار های گسترده ای را می توان با آن انجام داد و خوب خیلی واضح است که این زبان را پیشنهاد میکنم ولی پیشنهاد من این است در کنار این زبان برنامه نویسی حتما به زبان جاوا که بی شک یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی است که شاید به نسبت سخت باشد اما اصول و قواعد را در شما جا می انداز و شمارا به اصطلاح آچار کشی می کند. از طرفی هم شبیه به زبان های معروف از بحاظ دستوری و این کمک زیادی به شما می کند.

نویسنده مطلب: کارآگاه جوان

منبع مطلب

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.