برنامه نویسی چیست؟ برنامه نویس کیه؟

حتما تا الان چندین بار اسم برنامه نویسی به گوشتون خورده که امروز میخوام خیلی ساده و شیک براتون توضیح بدم که برنامه نویسی چیه و چقدر این حوزه فوق العاده میتونه درآمد و آینده داشته باشه….

به خاطر شیرین کاری هایی که هالیوود تا الان کرده ، برنامه نویسی بیشتر از این که توی ذهن آدما به یه شغل شبیه باشه ، شبیه راننده های سفینه های فضایی هستند که ده تا مانیتور جلوشونه و دارن یه سری کارای عجیب و غریب انجام میدن

خیلیام که فکر میکنن برنامه نویسا همونایی هستن که گوشی درست میکنن یا وینوز عوض میکنن و یا از اون بدتر نصاب ماهواره هستن.

البته نمیخوام به کسی توهین کنم ، فقط میخوام بگم که بیشتر مردم تصویر اشتباهی از برنامه نویسی توی ذهنشون که توی این مقاله میخوام بیشتر فرهنگ سازی کنم و در کنار اون میخوام یه وب سایت فوق العاده آموزش رایگان برنامه نویسی به اسم کد یاد رو بهتون معرفی کنم که میتونید با استفاده از اون وب سایت برنامه نویسی رو به صورت رایگان یاد بگیرید و شروع کنید.

خب بریم سراغ اصل مطلب و شوخی رو کنار بذاریم برنامه نویسی چیست و برنامه نویس کیست؟

برنامه نویسی چیست؟

برنامه نویسی یه روش حل مسئله ست که به کمک کامپیوتر انجام میشه. این روش حل مسئله با زبان هایی که برای سیستم ها و کامپیوتر ها قابل فهم هستند پیاده سازی میشن.

برنامه نویس ها به کمک دستور های خاصی و فرایند خاصی ، یه مشکل یا یک مسئله رو به روش منطقی حل میکنن.

هر جایی که توسط کامپیوتر ها یه مشکلی حی شده ، به کمک برنامه نویسی این اتفاق افتاده.اگه برنامه نویسی نبود ما هنوز داشتیم با چرتگه حساب کتاب میکردیم . هیچ اینستاگرام و هیچ گوشی هوشمندی وجود نداشت.

خلاصه زندگی خیلی خیلی سخت و کسل کننده میشد.

پس برنامه نویسی یه علمه که میشه با استفاده از اون برنامه های مختلف رو با دستور های مختلف به کامپیوتر داد و اون هم اونو اجرا کنه و مشکلات مارو حل کنه.

به مجموعه ای از این کد ها و دستور ها میگن اپلیکیشن ها که حتما اسمشون رو خیلی شنیدید

یعنی یه جورایی برنامه نویس ها با یاد گیری زبان برنامه نویسی زبان سیستم و کامپیوتر رو درک میکنن که این باعث ایجاد ارتباط میان کامپیوتر و بشر میشه.

برای شما

پس برای جمع بندی میگم که ، برنامه نویسی روش حل مسئله با کمک کامپیوتره که البته در این معادله زبان برنامه نویسی و برنامه نویس هم وجود دارند

برنامه نویس کیست؟ (معنی برنامه نویس)

خب بعد از این توضحات بریم سراغ این که برنامه نویس کیه ؟ لطفا اون تصویر هالیوودی از برنامه نویس ها رو بذارید کنار. برنامه نویس ها هودی سیاه نمیپوشن ، ماسک هم نمیزنن ، همش هم در حال نوشتن نیستن و علاوه بر همه اینا اینستاگرام و تلگرام و واتس اپ هم هک نمیکنن.

اونا زبون کامپیوتر رو بلدند و میتونن مسئله های مختلف رو به کامپیوتر ها بدن تا از ما سریع تر و دقیق تر حساب کنن.

پس نکته خیلی مهمی که اینجا هست اینه که درک کنیم برنامه نویس ها خیلی خوب بلدند مسائل رو حل کنن. به این مهارت برنامه نویس ها میگن مهارت حل مسئله که بسیار اهمیت بالایی داره

کاربرد برنامه‌نویسی چیست؟

برنامه نویسی همه چیز ، همه جا و همه کس رو تحت تاثیر قرار داده و یا به زودی قرار میده. اینطوری بگم بهتره، توی هر حوزه ای که فکرشو بکنی وارد شده و مسائل رو حل کرده و کار مارو راحت تر کرده.

برنامه نویسی به ما کمک میکنه که صبح با ساعت زنگ دار سر یه ساعت خاصی از خواب بیدار بشیم یا اگه بخوایم مثال بهتری بزنیم ، باید بگیم که بهمون کمک کرده که سفینه فضایی رو با دقت سانتی متری و ثانیه ای رو ماه بنشونیم.

برنامه نویسی بهمون کمک کرده که توی اینستاگرام وقت بگذرونیم ، خرید اینترنتی کنیم ، از دست گاه خود پرداز پول بگیریم ، با استفاده از برنامه نویسی نرم افزار های حساب داری به کمکمون اومدن ، توی اتاق عمل ، توی هواپیما ، ماشین و همه جای دیگه به کمکمون اومدن.

چگونه می‌توانیم یک برنامه نویس باشیم؟

اگه شما هم دوست دارید وارد دنیای برنامه نویسی بشید ، بهتون پیشنهاد میکنم که به وب سایت آموزش برنامه نویسی کد یاد سر بزنید که بهتون کمک میکنه زبان های مختلف برنامه نویسی رو به خوبی و رایگان یاد بگیرید.

شما میتونید آموزش رایگان پایتون ، آموزش رایگان CSS و HTML ، آموزش رایگان الگوریتم و فلوچارت و کلی آموزش رایگان دیگه روی وب سایت کد یاد ببینید .

حتما بهش سر بزنید.

نویسنده مطلب: کد یاد | codeyad

منبع مطلب

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.