برنامه نویسی چیست؟ (کوتاه و مفید)

برای شما

فهرست

اگر بخواهیم در یک جمله بگوییم برنامه نویسی یعنی توانایی حل یک مسئله.

حال هرچه این عمل سریع دقیق و هوشمندانه تر باشد بهتر است.

در مثالی می شود این طور بیان کرد :

فکر کنید هر روز خرید می کنید و لیست خرید شما بسیار زیاد است و هر روز زمان زیادی را جهت حساب کردن مجموع خرج هایتان می کنید خوب کل کار شما این است لیستی دارید که در آن اسم کالا ، مقدار آن و همچنین قیمت آن را دارید برای این کار شما تمام مبالغ را دانه به دانه جمع میزنید زمان زیادی می برد نه؟! حال اگر نرم افزاری بود که شما هر خرید خودتون در آن ذخیره و بعد در آخر روز هنگامی که به آن سر میزدید مجموع خرج شمارا اعلام می کرد خیلی راحت بدون صرف وقت و حتی هزینه بود و کار شمارا راحت می کرد.

خوب شما همین الان متوجه شدید که برنامه نویسی خیلی کوتاه و مختصر چیه حال می خواهیم ببینیم برنامه نویس دقیقا چه کار می کند؟

برای اینکه کامپیوتر متوجه خواسته ما شود باید با او ارتباط برقرار کنیم یک سوال راه برقراری ارتباط بین ما انسان ها چیست؟ درسته زبان ها مثل زبان فارســی با این راه ما باهم ارتباط برقرار میکنیم کامپیوتر هم دقیقا به همین شکل هست زبان های زیادی برای ارتباط با کامپیوتر وجود داره و ما از این طریق میتونیم با آن ارتباط برقرار کنیم. صرف نظر از اینکه زبان برنامه نویسی ما چیست بیشتر از همه آن مهم است شما چگونه خواسته یا همان مسئله خود را  به سیستم بیان می کنید چون هر قدر هم که یک زبان برنامه نویسی خوب باشد ممکن از یک برنامه نویس بد خروجی بدی تحویل بدهد و کار را خراب کند پس خیلی اهمیت ندارد شما با چه زبانی کد میزنید بلکه به مهارت شما بستگی دارد.

نکته:

برای شروع برنامه نویسی مهم است با چه زبانی شروع به برنامه نویسی کنید تا از این حرفه زده نشوید چون شروع با زبان های سخت ممکن است شمارا بترساند.

در پایان باید بدانید برنامه نویسی یک حرفه است برای این که شما در آن خوب عمل کنید نیاز به تحقیق ، تمرکز ، آرامش ، تفکر و دیدن مسائل از زوایای مختلف دارید تا توانایی حل آن را داشته باشید البته اگر به عنوان تفریح به آن نگاه کنید و قصد شما شغل و درآمد نباشد می توانید در کنار کار های دیگر آن را انجام دهید.

❤️تشکر که تا پایان همراه من بودید.

نویسنده مطلب: کارآگاه جوان

منبع مطلب

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.