بهترین سایت های آموزش آنلاین جهان 2020

بهترین سایت های آموزش آنلاین
بهترین سایت های آموزش آنلاین
برای شما

بهترین سایت های آموزشی جهان به صورت آنلاین

با گسترش روز افزون اینترنت و رسانه های اجتماعی، نحوه زندگی انسان ها دستخوش تحولات عظیمی شده است به طوریکه این روزها می توان برای یادگیری بسیاری از مسائل آموزشی بدون شرکت در کلاس های مختلف، مطالب آموزشی را از طریق وب سایت ها و شرکت در وبینارهای آنلاین فرا گرفت. این روز ها کتاب های پی دی اف جایگزین کتاب های معمولی شده اند، کتاب هایی که شاید تهیه و خرید شان بسیار سخت باشد اما با یک جستجوی کوچک می توان آن ها را در قالب فایل پیدا کرده و به راحتی مطالعه نمود! وجود مقالات آنلاین معتبر از سوی حرفه ای ترین کارشناسان جای مقالات قدیمی و پیش پا افتاده را گرفته و دسترسی به آنها با مراجعه به بهترین سایت های آموزش آنلاین امکان پذیر است.

استفاده از مطالب آموزشی این سایت ها بسیار به صرفه تر از شرکت حضوری در کلاس هاست! به گونه ای که نه تنها هزینه خرید پکیج های آموزشی آن در مقایسه با هزینه کلاس های حضوری مقرون به صرفه تر است، بلکه بار آموزشی این وب سایت ها بسیار بیشتر می باشد و از همه مهمتر اینکه دیگر نیازی نیست که ساعت ها وقت تان صرف رفت و آمد کلاس های حضوری کنید! اگر هم به رفع اشکال نیاز داشته باشید، می توانید در کلاس های آنلاین شرکت نمایید.

گاه برای گرفتن یک مدرک تحصیلی و یا هر حرفه خاصی مجبور می شوید که به شهر دیگری سفر کنید در صورتی که می توانید از طریق فضای مجازی و مراجعه به برترین سایت های آموزشی با مجرب ترین کادر آموزشی در ارتباط باشید و مدرک مورد نظرتان را پس از گذراندن دوره های مختلف از همان راه دور دریافت نمایید. در وب سایت های آموزشی آنلاین از هر نوع متدی که افراد مختلف با توجه به آن بهتر مطالب را می آموزند استفاده شده است. ویدئوهای آموزشی، فایل های صوتی و آموزش در قالب تصاویر و فایل های pdf از جمله روش های جدیدی است که این سایت ها در اختیارتان قرا خواهند داد.

در مقالات قبل به معرفی بهترین سایت های آموزش آنلاین ایران پرداختیم و در این مطلب قصد داریم که بهترین سایت های آموزش آنلاین جهان در سال 2020 که از سوی سایر کاربران در سطح دنیا محبوبیت دارد را به شما معرفی کنیم. برخی از این سایت ها در خصوص آموزش برنامه نویسی پیشرفته فعالیت دارند و از آنجایی که این حرفه روز به روز در حال تغیر و توسعه است، پیشنهاد می کنیم که برای یادگیری برنامه نویسی، آموزش از طریق این وب سایت ها را فراموش نکنید! چراکه در این سایت های آموزش برنامه نویسی، سعی می شود که بروزترین متدها و روش های برنامه نویسی را ارائه دهند.

بهترین سایت های آموزشی جهان
بهترین سایت های آموزشی جهان

10. سایت کد آکادمی | Codecademy

وب سایت کد آکادمی بهترین سایت آموزش آنلاین برنامه نویسی در دنیاست که در سال 2011 فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد. مدیران این سایت دو برادر موفق در زمینه تکنولوژی با نام های زک و رایان هستند که با دیدگاهی تازه به مسائل آموزشی در زمینه برنامه نویسی می پردازند. بر اساس گفته های این دو برادر، از همان ابتدای کار با تیم قدرتمندشان متعهد شده اند تا بهترین متدهای آموزشی را به کاربران ارائه دهند و تجربه یک آموزش فوق العاده را برای آن ها به ارمغان بیاورند.

از جمله زبان های برنامه نویسی که در این وب سایت مورد بررسی و آموزش قرار گرفته است شامل: JavaScript، PHP، HTML، Python، CSS و Ruby می شود. در سایت کد آکادمی دوره های آموزشی آنلاین هم برگزار می شود و همین باعث شده تا یادگیری دانشجویان و کسانی که به برنامه نویسی علاقه دارند عمیق تر باشد. جالب است بدانید که دانشجویان می توانند در این وب سایت حین اینکه مسائل آموزشی کد نویسی را می آموزند در قسمت های طراحی شده، مطالبی را که یاد گرفته اند را اعمال کرده و خروجی کار را مشاهده کنند. این روش باعث می شود تا علاوه بر آموزش تمرین هم داشته باشند، چراکه مسائل آموزشی کد نویسی بسیار فرار هستند و تنها با تمرین بسیار می توان آن ها را به خوبی فراگرفت.

یادگیری کد نویسی در وب سایت کد آکادمی به قدری چالش برانگیز و جذاب است که کابران با وجود سخت بودن مباحث برنامه نویسی، اصلا اذیت نخواهند شد. این وب سایت تمام مطالب آموزشی را به یک باره در اختیار دانشجو قرار نمی دهد، بلکه مرحله به مرحله پیش می رود. آن هم به این صورت که ابتدا کاربر یک سری از مباحث و اصول را یاد گرفته و از آن جا به بعد برای اینکه بهتر خود را محک بزند و اطمینان حاصل شود که تمامی مباحث را به خوبی آموخته، وب سایت یک پروژه آزمایشی در اختیارش قرار می دهد و پس از اینکه کاربر توانست پروژه را به خوبی انجام داده و آن را به پایان برساند، وارد بخش جدید آموزشی می شود. ویژگی مهم قسمت های بعدی این است که علاوه بر آموزش مباحث جدید مروری هم به مباحث قبلی و نکات مهم آن می شود تا دانشجو مطالب گذشته را فراموش نکند.

جالب است بدانید که هر کاربر می تواند در حین آموزش نمودار یادگیری و روند کار خود را مشاهده کند. می توان گفت که با این روش کاربر نه تنها برنامه نویسی را به خوبی می آموزد بلکه وارد یک بازی جذاب و مهیج می شود و اگر به خوبی مباحث را بیاموزد دست آخر برنده این بازی خواهد شد. برای استفاده از مباحث آموزشی وب سایت کد آکادمی حتما باید در آن عضو شوید تا نقشه پیمودن راه آموزشی برای تان باز شود. در هر مرحله هم می توانید برای شرکت در دوره های پیشرفته تر در کلاس های آنلاین مجازی آن شرکت کنید.

برای یادگیری برنامه نویسی از وب سایت کد آکادمی نیازی به پرداخت هیچگونه هزینه ای نیست و علاوه بر آن نیازی هم نیست که نرم افزار خاصی را روی سیستم تان نصب کنید. کافیست یک مرورگر خوب مانند کروم یا فایر فاکس داشته باشید و در سایت عضو شوید و شروع به یادگیری مباحث آموزشی کنید. جالب است بدانید که برخی از مباحث آموزشی کد آکادمی با زبان فارسی ترجمه شده و این ویژگی یک حسن عالی برای کسانی است که چندان به زبان انگلیسی مسلط نیستند!

سایت آموزش آنلاین برنامه نویسی
سایت آموزش آنلاین برنامه نویسی

9. سایت کورسرا | Coursera

“کورسرا” از بهترین سایت های آموزشی جهان است که به همراه مجموعه ای از دانشگاه ها و سازمان های عالی آموزشی معتبر طراحی شده است. در این وب سایت دوره های مختلف آموزشی توسط مجرب ترین اساتید متخصص دنیا برگزار می شود. اکثر متدهای آموزشی این اساتید در قالب ویدئو، تصاویر و فایل های صوتی و جزوه های pdf تدریس می شود. سایت آموزشی کورسرا دانشجویان و کار آموزان را وارد چالش های رقابتی و آموزشی جذابی می کند، به این صورت که در پایان هر مبحث یک تمرین مرتبط با آن درس آموزشی را به کاربر ارائه داده تا دانشجو بتواند خودش را محک زده و مطالبی که یاد گرفته را در ذهنش نهادینه کند.

بیشترین دوره ها و مطالب آموزشی این وب سایت مخصوص به علوم کامپیوتری است و در این خصوص دوره های مجازی و آنلاین بسیاری به صورت وبینار برگزار می کنند. دوره هایی مانند برنامه نویسی موبایل و وب که این روزها بسیار رایج شده و ارزش بسیاری دارند. تمامی دوره ها و مطالب ارائه شده آموزشی در این وب سایت به صورت رایگان بوده و نیازی به پرداخت شهریه نیست! بر اساس آمار بیش از 17 میلیون کاربر از سراسر جهان در حال استفاده از مطالب آموزشی وب سایت Coursera هستند و در آن بیش از 1500 نوع مطالب و مباحث آموزشی برای یادگیری وجود دارد.

سایت های آموزش آنلاین
سایت های آموزش آنلاین

8. سایت یودا سیتی | Udacity

وب سایت Udacity هم یکی دیگر از معروف ترین سایت های آموزش آنلاین تخصصی در خصوص برنامه نویسی است که توسط دو دانشجوی نخبه که در دانشگاه استنفورد تحصیل می کردند ساخته شده است. مطالب آموزشی این سایت و دوره های آنلاینی که در آن برگزار می شود بسیار گسترده و در عین حال چندان مرتبط نیستند و اگر جزء افراد مبتدی برای یادگیری برنامه نویسی هستید، باید بگوییم که این وب سایت چندان برای تان مناسب نیست و بیشتر برای کسانی بهتر است که در حرفه برنامه نویسی مهارت به خصوصی دارند. با این وجود یک نقطه قوت بسیار بزرگ در این وب سایت نهفته است و آن هم این است که بسیاری از اساتید کارکشته دنیا در زمینه تکنولوژی و برنامه نویسی در آن حضور دارند، اساتیدی که اکثرشان در شرکت گوگل مشغول به فعالیت هستند و اکنون جزء منتخبین کادر آموزشی برای این وب سایت می باشند.

در سایت Udacity می توانید منابع آموزشی زیادی در قالب ویدئو و مقالات بروز پیدا می کنید، مباحثی مانند هوش مصنوعی، مقدمات برنامه نویسی و طراحی سایت از جمله موارد مهم آموزشی این مجموعه می باشد. به طور کلی برای کسانی که به دنبال شغل مناسب و مورد علاقه شان در زمینه تکنولوژی هستند، و یا قصد تحصیلات عالیه را دارند؛ وب سایت Udacity پیشنهاد طلایی و عالی می باشد.

سایت های آموزشی آنلاین
سایت های آموزشی آنلاین

7. سایت وی تری اسکول | W3school

معمولا کسانی که قصد دارند برنامه نویسی را تازه شروع کنند و تجربه خاصی در این مورد ندارند، به سراغ سایت هایی می روند که به مسائل حرفه ای برنامه نویسی پرداخته است. بنابراین اگر شما هم جزء همین دسته از افراد هستید، پیشنهاد می کنیم که حتما سری به وب سایت w3schools بزنید. این یک سایت اموزش برنامه نویسی خارجی است که به مسائل پایه برنامه نویسی پرداخته و در مورد زبان هایی مانند جاوا اسکریپت، اچ تی ام ال و… آموزش هایی در رده مقدماتی قرار داده است.

برای یادگیری از این وب سایت نیازی به نصب نرم افزارهای خاص برنامه نویسی نیست، کافیست یک مرورگر قوی داشته باشید. شما می توانید پس از تمرین به سراغ تمرین های مخصوص داخل سایت رفته و خروجی و نتایج مباحثی که یاد گرفته اید را مشاهده کنید. برای حل این تمرین ها به مشکل بر خوردید، می توانید از نمونه های حل شده کمک بگیرید.

وب سایت های آموزش آنلاین
وب سایت های آموزش آنلاین

6. سایت تاتس پلاس | Tutsplu

اگر به دنبال یادگیری مهارت هایی پول ساز هستید، حتما سری به وب سایت آموزشی تاتس پلاس بزنید، در این سایت سعی شده است تا تمامی مهارت های درآمدسازی در قالب ویدئو، فایل صوتی و تصویری و حتی برگزاری کلاس های آنلاین ارائه شود. وب سایت تاتس پلاس از بهترین سایت های آموزش آنلاین است که در سال 2007 تاسیس شد و در آن زمان فعالیت خود را با برگزاری دوره های آموزشی فتوشاپ شروع کرد و اکنون آنقدر پیشرفته شده است که 10 ها سایت زیر مجموعه در زمینه های مختلف آموزشی را اداره می کند.

تمامی مهارت های آموزشی این وب سایت مربوط به تکنولوژی و علوم کامپیوتری هستند. از مهم ترین محاسن وب سایت تاتس پلاس این است که تمامی مباحث ارائه شده آموزشی آن به صورت رایگان هستند و توسط زبده ترین اساتید برتر دنیا تدریس شده اند. جالب است بدانید که بسیاری از برنامه نویسان حرفه ای دنیا از این وب سایت به عنوان منبعی برای یادگیری و آموزش استفاده می کنند.

این موارد 10 سایت هستند که در این پست امکان پذیر نبود.

اگر شما هم سایتی مشابه دارید می توانید در رپورتاژ آگهی رایگان سایت بست فارسی به عنوان بهترین سایت ایرانی کسب و کار خود را معرفی کنید.

نویسنده مطلب: bestfarsi.ir

منبع مطلب

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.