زبان برنامه نویسی PHP

سلام دوستان. در این پست از ویرگول قصد دارم کمی درباره زبان برنامه نویسی PHP توضیح دهم. PHP زبان برنامه نویسی شیء گرای عمومی است که عمده کاربرد آن در طراحی بک اند صفحات وب می باشد. هر وبسایت داینامیک از دو وجه بک اند و فرانت اند تشکیل شده است. اگر بخواهم به زبان ساده بگویم ، فرانت اند یا رابط کاربری سایت ، تمام آن چیزی است که کاربر پس از وارد کردن آدرس وبسایت در مرورگر خود با آن مواجه می شود. و در مقابل بک اند مواردی را شامل می شود که در پشت صحنه صفحات وب قرار دارند و کاربر قادر به مشاهده آن ها نیست. (مانند رد و بدل کردن اطلاعات با دیتابیس.) تنها مدیر و ادمین های سایت به بک اند دسترسی داشته و بک اند نوعی پنل مدیریتی محسوب می گردد که می توان به واسطه آن تغییراتی را در وبسایت اعمال نمود.

زبان PHP در سال 95 میلادی توسط شخصی بنام لردوف ارائه شد. امروز حداقل بیش از نیمی از وبسایت های جهان با PHP نوشته شده اند. که از جمله معروف ترین آن ها می توان به سیتم مدیریت محتوای وردپرس و همینطور وبسایت مشهور ویکی پدیا اشاره کرد.

برای شما

یادگیری PHP

یادگیری زبان برنامه نویسی PHP نیازمند شرکت در دوره های برنامه نویسی است. برخی از این دوره ها به آموزش تخصصی PHP اختصصاص دارند و برخی دیگر نیز تحت عنوان آموزش طراحی بک اند سایت برگزار می گردند که در این موارد نیز عموماً به آموزش زبان پی اچ پی برای طراحی بک اند سایت پرداخته می شود. به عنوان نمونه یکی از معروف ترین دوره های برنامه نویسی PHP که تقریباً اکثر شما نام آن را شنیدید ، دوره آموزش پی اچ پی مجتمع فنی می باشد.

نویسنده مطلب: نقطه

منبع مطلب

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.