صفر تا صد مسیر تبدیل شدن به یک طراح سایت

طراحی سایت یکی از مشاغل پولساز و کارآمد است . امروزه با گسترش ارتباطات نیاز روز افزونه به طراحان سایت در آگهی های استخدامی دیده می شود.

نکته ی کلیدی تبدیل شدن به یک طراح سایت حرفه ای علاقه داشتن به طراحی سایت است . اگر شما در هر حوزه ای که قصد فعالیت دارید علاقمندی زیادی داشته باشید قطعا می توانید بهترین نتایج را دریافت کنید.

برای شما

برای تبدیل شدن به یک طراح سایت حرفه ای مسیر های متفاوتی وجود دارد که در این مقاله صفر تا صد آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

پیشنهاد می کنم قبل خواندن ادامه ی مقاله ، صفر تا صد آموزش طراحی سایت را هم مطالعه فرمایید.

تجربی

من سالی که شروع به یادگیری کردم ، اطلاعات زیادی در رابطه با طراحی سایت نداشتم ، صرفا با سیستم مدیریت محتوای وردپرس آشناییت پیدا کردم و بعد از آن با استفاده از جستجوی گوگل جزئیات بیشتری را یاد گرفتم و توان طراحی سایت را پیدا کردم.

اولین چیزی که بعد از وردپرس یاد گرفتم ، آموزش طراحی قالب برای وردپرس بود. با استفاده از کدهای PHP قالب ها یا همان ظاهر اصلی سایت طراحی می شود.

کدهای PHP به تنهایی کافی نیست باید با استفاده از جاوا اسکریپت و HTML و CSS هم ظاهر سایت خود را طراحی کنید ، کدهای ساختاری و فنی با php است .

اما از اصطلاحات شاید گمراه کننده بگذریم ، خط مسیری که من طراحی سایت را یاد گرفتم عملا از ته به سر بود!

من در سال های اولی که سایت طراحی می کردم به هیچ عنوان از افزونه ها و قالب های آماده ای که با کمی خلاقیت می شد ظاهری متفاوت ایجاد کرد استفاده نمی کردم!

از صفحه ساز ها و طرح های کاملا حرفه ای و رایگان یا با مبالغ ناچیزی که بود اصلا سایت طراحی نمی کردم !

مسیر منطقی و پیشنهاد

برای تبدیل شدن به یک طراح سایت حرفه ای شما می توانید دو مسیر را پیش رو داشته باشید :

  • جستجوگر باشید و به صورت اصولی سرچ کنید.
  • دوره های آموزشی رایگان یا پولی را دنبال کنید.

برای تبدیل شدن به یک طراح سایت صرفا یک کامپیوتر با قابلیت پشتیبانی از مرورگر نیاز دارید.

همچنین می توانید از طریق مسیر طراحی سایت کدپز تمام آموزشهای موجود را ببینید.

جستجوگر باشید!

اگر شما جستجوی اصولی را یاد بگیرید به حرفه ای ترین سطح رسیده اید! گزینه ی اول را تمام سطوح می توانند استفاده کنند اما دوره آموزشی رایگان یا پولی صرفا برای افراد سطح کاملا مبتدی و متوسط است ، در دنیای طراحی سایت چیزی به نام حرفه ای وجود ندارد چون دنیای طراحی سایت به هیچ عنوان ته ندارد!

حرفه ای ترین افراد هم همچنان از سرچ کردن اصولی بسیاری از نیازهای کوچک و درشت خود را رفع می کنند.

دوره های آموزشی

دوره های فراوان اموزشی در سطح اینترنت وجود دارد ، ما در سایت کدپز هم بسیاری از مطالب مفید و کاربردی را در زمینه ی طراحی سایت در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

مزیتی که دوره های آموزشی دارد آشناییت شما را با موضوع طراحی سایت کامل می کند و به شما مسیر مشخصی می دهد. هرچه مسیر مشخص تر باشد جزئیات را راحت تر می توانید جستجو کنید.

مثلا یکی از مواردی که نیاز دارید هاست مناسب است . اگر اطلاعات کافی راجع به هاست داشته باشید می توانید با جستجوی اصولی بهترین شرکت های ارائه دهنده ی هاست را پیدا کنید.

دوره های آموزشی مسیر را برای شما روشن تر می کنند و بسیار می توانند کاربردی و مفید باشند.

به دنبال چه آموزش هایی بگردیم ؟

اما مسیری که من به شما برای تبدیل شدن به یک طراح سایت وردپرسی پیشنهاد می کنم به شرح زیر است.

  • ابتدا راه اندازی سایت با وردپرس را یاد بگیرید.
  • کار با افزونه ها و قالب های مختلف را باجزئیات کامل یاد بگیرید. ( افزونه های صفحه سازی مانند المنتور و قالب های استانداردی مانند فلت سام می توانند به شما کمک کنند.) ( اگر این مرحله را باجزئیات بگذرانید تبدیل به یک طراح سایت شده اید!)
  • درصورت تمایل به توسعه ی بیشتر و شخصی سازی های بیشتر کدهای HTML و CSS را یاد بگیرید .
  • درصورتی که نیاز به جزئیات بیشتر و حرفه ای تری دارید آموزش های جاوا اسکریپت را دنبال کنید.
  • اگر به دنبال توسعه و شخصی سازی کامل هستید باید آموزش php را به صورت کامل دنبال کنید ، آموزش php به شما کمک می کند بجای استفاده از قالب ها و افزونه های دیگران خودتان قالب و افزونه ی شخصی خود را داشته باشید یا قالب ها و افزونه های دیگران را بیش از پیش گسترش دهید.

دو قدم ابتدایی آموزش ها نیاز به هیچ گونه کدنویسی ندارد!

برای درک ساده تر مسیر می توانید از ویدئوی زیر استفاده کنید.

https://www.instagram.com/p/CM7rxyRh8mD/?utm_source=ig_web_copy_link

سخن پایانی

مجموعه آموزش های زیادی برای طراحی سایت وجود دارد ، مهمترین عامل تکرار و تمرین شما برای یادگیری دقیق است.

هرچه آموزش های خود را بیشتر عملی کنید مسیرهموارتری خواهید داشت . مسیر یادگیری برای کسب و کارهای اینترنتی انتهایی ندارد ولی مسیر درآمدی می تواند از قدمهای اولیه ی شما شروع شود.

شما از راه اندازی سایت ، تنظیم کردن قالب ها و افزونه ها تا کارهای دشوارتر می توانید انجام دهید و برحسب انجام هر فعالیت کوچک یا درشت مبلغی را از کارفرما درخواست کنید.

برای اینکه اطلاعات بیشتری داشته باشید می توانید از آموزش های سایت کدپز هم استفاده کنید.

نویسنده مطلب: کدپز | codepaz

منبع مطلب

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.