مقدار پودر در ماشین لباسشویی چقدر باشد مناسب است؟

کف! خیلی ها فکر می کنن اگر پودر لباسشویی رو اونقدری بریزن که کف کنه و از صد تا سوراخ لباسشویی بیرون بریزه، معلوم می شه که لباس ها خوب شسته و تمیز شدن. اما یادتون باشه یکی از بزرگترین کارهایی که موجب آسیب دیدن لباسشویی میشه، استفاده بیش از حد پودر لباسشویی هست.

هر چیزی اندازه داره، میزان ریختن پودر در ماشین لباسشویی هم از این قاعده مستثنا نیست
هر چیزی اندازه داره، میزان ریختن پودر در ماشین لباسشویی هم از این قاعده مستثنا نیست

خیلی ها تصور می کنن ماشین های لباسشویی به دلیل قدرت بالایی که دارن، می تونن هر نوع قارچ و باکتری رو از بین ببرن, اما استفاده نادرست از این وسیله امکان تولید و تکثیر قارچ و میکروب رو به طور چشمگیری افزایش می ده. یکی از استفاده نادرست از لباسشویی هم، استفاده از پودر لباسشویی زیاد هست.

پودر مخصوص ماشین با پودر مخصوص دست فرق می کنه و کف کمتری تولید می کنه
پودر مخصوص ماشین با پودر مخصوص دست فرق می کنه و کف کمتری تولید می کنه

چقدر پودر در ماشین لباسشویی بریزیم؟

مقدار پودر لباسشویی مورد نیاز برای شستن لباس های بسیار چرک، تنها یک پیمانه است و حتی کمتر از یک پیمانه هست. برای لباس هایی که کثیف نیستند و یا نیاز به شستشوی زیاد ندارد، می تونید از یک قاشق غذاخوری پودر لباسشویی استفاده کنید.

هرگز نخواهید با ریختن پودر خیلی زیاد و ایجاد کف، لباس ها رو تمیز کنید چون این کار نه تنها باعث تمیزتر شدن لباس ها نمی شه، بلکه هم به الیاف پارچه و هم به خود ماشین لباسشویی آسیب وارد می کنه. یکی از نشونه هایی که مشخص می کنه، از پودر لباسشویی زیاد استفاده کردید، بوی نامطبوع ماشین لباسشویی بعد از چند ماه استفاده هست. چون همین پودرهایی که قرار بود لباس ها رو تمیز کنن، زیر لگن لباسشویی ته نشین می شن و ایجاد کپک می کنن که بوی بد و نامناسبی ایجاد می کنه.

چرا از پودر لباسشویی کم استفاده کنیم؟

شاید سالها پیش که توی ترکیب پودرها از کلرید سدیم یا نمک استفاده می شد، حتما باید کلی پودر استفاده می کردیم تا آنزیم ها بتونن لباس ها رو تمیز کنن. اما ترکیب پودرهای امروزی خیلی متفاوت شده و میزان کلرید سدیم اونها به حداقل رسیده. به همین دلیل به مقدار خیلی کم پودر لباشویی هم می شه کثیف ترین لباس ها رو تمیز کرد.

اگر شما هم دوست دارید طول عمر دستگاه تون رو افزایش بدید، بهتره مقدار استفاده پودر و مایع لباسشویی تون رو به حداقل برسونید.

مایع لباسشویی چطور؟ از نرم کننده استفاده کنیم؟

مایع لباسشویی و نرم کننده های لباس از پودرها برای لباسشویی مضرتر هستن و بهتره سعی کنید از اونها استفاده نکنید. ولی اگر زمانی مجبور شدید از این ترکیبات شیمیایی استفاده کنید، بهتره یک قاشق غذاخوری از اون رو توی یک لیوان آب مخلوط کنید و زمانی که لباسشویی در حال آبگیری هست، اون رو کم کم اضافه کنید.

اگر دوست دارید الیاف لباس هاتون زود پوسیده نشه، حتما از پودر خیلی کم استفاده کنید.
اگر دوست دارید الیاف لباس هاتون زود پوسیده نشه، حتما از پودر خیلی کم استفاده کنید.

اگر براتون سوال شده که چرا تعمیرکارهای لباسشویی و یا شرکت های تولید پودر لباسشویی این موارد رو دقیق بیان نمی کنن باید بگم که نون این شرکت ها توی همین موارد هست. وقتی شما از پودر زیاد استفاده کنید، مجبور هستید هر چند روز یکبار دوباره پودر لباسشویی بخرید و چرخ این کارخونه ها رو بچرخونید. همچنین فشار بیشتری به دستگاه ماشین لباسشویی تون وارد می شه و مجبور هستید هر چند وقت یکبار از یه تعمیرکار بخواهید که ماشین رو براتون سرویس و تعمیر کنه.

فقط کافیه یک بار امتحان کنید و لباسهاتون رو با مقدار پودر لباسشویی خیلی کمتر از قبل روشن کنید تا تاثیرش رو خوتون ببینید.

منبع : استادکار

نویسنده مطلب: حرفه‌ای مثل استادکار

منبع مطلب

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.