مهارتهای که برنامه نویسان پایتون باید داشته باشند

مدت ها زمان نیاز است تا در یک زبان برنامه نویسی به مهارت کافی دست پیدا کنیم تا بتوانیم به سادگی با اصطلاحات و فریم ورک های آن زبان به سادگی کار کنیم.اما گاهی اوقات ممکن است به دلیل عدم آگاهی و کمبود اطلاعات به سراغ مهارت های برویم که هیچگاه به آن ها نیاز نخواهیم داشت،در این مقاله قصد داریم با مهارتهای که برنامه نویسان پایتون باید داشته باشند آشنا شویم.

برای شما

۱.یادگیری هسته پایتون

در ابتدا شما باید با اصول و قواعد کدنویسی به زبان پایتون آشنا باشید تا بتوانید به سراغ مهارت های دیگر بروید،در صورتی که با کلمات سینتکس، دیباگ، دیتا تایپ و حتی کلیت برنامه نویسی پایتون آشنا باشید آن وقت کار برای شما ساده تر خواهد شد.

۲.یادگیری وب فریم ورک های پایتون

امروزه تقریبا هیچ پروژه ای از ابتدا شروع نمی شود؛ اکثرا یک چارچوب یا فریم ورک برای این کار وجود دارد،شما می توانید یکی از چارچوب های رایج Python مانند Django را بیاموزید.تا بتوانید با استفاده از پایتون وب سایت و وب اپلیکیشن های خود را پیاده سازی کنید.

پیشنهاد شگفت انگیز کدفرند،دسترسی به تمامی دوره های آموزشی کدفرند تنها با ۵۹ هزار تومان

۳.از ORM یا Object-Relational Mapping استفاده کنید

او آر ام یا ORM عملا یک لایه مترجم بین زبان برنامه‌نویسی و پایگاه داده رابطه‌ای است که این دو را به هم تبدیل می‌کند.

او آر ام ORM یا Object-Relational Mapping روش یا تکنیکی مدرن که این امکان را به برنامه نویس میدهد تا عمل Query را از سمت برنامه (Program) انجام دهد و امکان Manipulate یا دستکاری بروی داده بدون اتصال مستقیم به دیتابیس انجام شود در شیوه های قدیمی یا سنتی برای دسترسی به اطلاعات DBMS یا Database Management System عمل Query باید به شکل SQL نوشته می شد ولی با استفاده از ORM نیاز نیست حتما کدهای SQL را بنویسیم زمانی که از ORM استفاده کنیم نیاز نیست حتما ما دستورات SQL را بلد باشیم کافی است بتوانیم از ORM استفاده کنیم تا داده ها را از دیتابیس دریافت کنیم.

۴.معماری چند پردازشی را یادبگیرید

توانایی درست نوشتن و مدیریت موضوعات و فرآیندها،کلید توسعه برنامه های کاربردی با کارایی بالا است.شما به عنوان یک برنامه نویس حرفه ای پایتون باید با این گونه معماری ها بیشتر آشنا باشید.برای اطلاعات بیشتر در رابطه این گونه معماری ها از این مقاله می توانید استفاده کنید.

۵.توسعه و استفاده از RESTful APIs

درک نحوه استفاده از API های RESTful برای ادغام برنامه با سایر اجزاء ضروری است

در واقع RESTful API یک رابط برنامه‌نویسی کاربردی می‌باشد که از درخواست‌های HTTP و دستوراتی از قبیل GET, PUT, POST و DELETE به منظور ایجاد، تغییر یا بروزرسانی، دریافت، حذف و پردازش بر روی داده‌ها و منابع بهره می‌برد.

از RESTful API همچنین با عنوان “وب سرویس RESTful” نام برده می‌شود، بر اساس تکنولوژی REST (مخفف Representational State Transfer)، سبکی از معماری نوین و رویکرد به سوی ارتباطات است که اغلب در توسعه خدمات وب مورد استفاده قرار می گیرد.

۶.یادگیری زبان های دیگر مانند جاوا یا سی پلاس پلاس

پایتون یک زبان برنامه نویسی قوی و بسیار کاربردی است اما برای تمامی پروژه ها نمی شود از پایتون استفاده کرد،سعی کنید در کنار پایتون یکی از زبان ها مانند جاوا و یا سی پلاس پلاس را یادبگیرید تا هم رزومه قوی داشته باشید و هم بتوانید برنامه های مختلف را به راحتی توسعه دهید.

(در طول دوره آموزش پایتون هسته زبان برنامه نویسی پایتون و پایتون پیشرفته را به صورت کامل یاد خواهید گرفت).

نویسنده مطلب: کدفرند(دوست برنامه نویس من)

منبع مطلب

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.