پدیده ای به نام کامپیوتر خواجه نصیر!

سلام من مصطفی هستم و به تازگی از رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه خواجه نصیر فارغ التحصیل شدم. اینجا تجریه خودم رو از 4 سال کامپیوتر خوندن و چهار سال خواجه نصیری بودن مینویسم. مخاطب این نوشته دوستانی هستن که میخوان کامپیوتر بخونن و همچنین کسایی که میخوان خواجه نصیر رو به عنوان دانشگاه انتخاب کنن.

من ورودی سال 95 خواجه نصیرم از دوران دبیرستان به کامپیوتر علاقه داشتم و میخواستم این رشته رو توی دانشگاه بخونم. از نظر درسی و کنکور نسبتا شرایط خوبی داشتم و یک رتبه نسبتا خوب توی کنکور آوردم و مثل همه آدم های معمولی از روش های معمولی! رشته کامپیوتر خواجه رو انتخاب کردم. من به ترتیب شریف، تهران، امیر کبیر، علم و صنعت، خواجه و بهشتی رو انتخاب کرده بودم که انتخاب پنجم رو قبول شدم.

خب ما 4 سال توی خواجه نصیر بودیم و تو این مدت یک تعداد درس پاس کردیم قاعدتا، من درس ها رو به سه دسته تقسیم کردم : خیلی بدردنخورها، کم بدردنخورها، بدردبخور که عمدتا همشون توی دسته خیلی بدرد نخور ها هستن و شما چاره ای جز فقط پاس کردنشون ندارید.

مسئله ای که پیش میاد اینه که همیشه به ما میگفتن توی دبیرستان این چرت و پرت ها رو بخونید برید دانشگاه دیگه فقط درس بدرد بخور دارید میخوام آب پاکی رو بریزم رو دستتون که نخیر از این خبر ها نیست از کل 140 واحد در خوشبینانه ترین حالت در خیلی خوشبینانه ترین حالت 20 تاش واقعا برای یه مهندس کامپیوتر مفیده و عملا شما دارید یک ترم کار مفید انجام میدید و چیز یاد میگیرید که اونم به لطف سیستم آموزش فوق العاده هر تیکه از این 20 واحد رو قاطی کلی درس ریاضی و عمومی و چرند میکنن که از همونم هیچی یاد نمیگرید.

خب اینا رو دارم میگم که چی؟ آها، رسیدیم به اصل داستان میخوام بگم با نظر عمه و دایی پانشید برید دانشگاه کامپیوتر بخونید الان از هر 5 نفری که ببینی 4 تاشون میگن برو کامپیوتر بازار کارش خیلی خوبه، برو کامپیوتر یه هکر خفن شو نون توشه و از این استدلال ها کوچه بازاری (همینا 10 سال پیش میگفتن برو برق و 20 سال پیش میگفتن برو عمران و احتمالا چند سال دیگه پیشنهادات دیگه بدن)، به نظر من اگر واقعا به کامپیوتر علاقه دارید، اگر واقعا میتونید بشینید روزی 10 12 ساعت پشت سیستم و انگشتان مبارک رو روی کیبرد بفشارید برید کامپیوتر اونم یه دانشگاه خوب نه به خاطر این که دانشگاه خوب استاداش میان و وقت میزارن براتون و فلان، اتفاقا دانشگاه خوب استاد خوب داره و استاد خوب هم وقتشو نمیزاره تا hello world به دانشجوهای کارشناسی یاد بده بلکه به این خاطر که توی دانشگاه خوب کلی دانشجو مثل خودتون هست که میتونید باهاشون کلی پیشرفت کنید و خودم به شخصه اگر بخوام بگم حاصل این 4 سال عمرم چی بوده میتونم نهایتا 5 6 تا اسم بگم که باهاشون رفیق شدم و کلی کار خفن باهم کردیم. به دانشگاه خوب به دید یه کارت دانشجویی به عنوان مجوز ورود به اون دانشگاه نگاه کنید.

خب حالا میرسیم که به اینکه دانشگاه خوب چه دانشگاهیه من توی هر 5 تا دانشگاه دیگه تهران دوستانی دارم و کما بیش با خبرم از وضعشون اگر بخوام دانشگاه های خوب کامپیوتر رو براتون بگم به نظرم من اول شریف بعد امیر کبیر بعد تهران بعد علم صنعت یا بهشتی و در آخر خواجه نصیره و بیرون تهران هم صنعتی اصفهان.

برای شما

کامپیوتر خواجه و کلا خود خواجه یه مشکل خیلی بزرگ داره و اونم اینه که دانشکده هاش از هم جدا هستن و در واقع شما وارد یک دبیرستان خیلی بزرگ میشید شاید یک مقدار اغراق آمیز باش این حرف ولی حقیقت اینه که خواجه نصیر مثل بانک سپه میمونه و تنها شعارش قدیمی بودنشه:)

این که دانشکده ها از هم جدا هستن مشکلات خیلی خیلی زیادی داره دانشجوها داره و برای دانشجو های کامپیوتر این مشکل دو چندانه. دانشکده کامپیوتر خواجه نصیر حدودا 10 15 ساله که تاسیس شده و توی دانشکده برقه یعنی عملا شما دانشکده ای ندارید و چپوندنتون تو دانشکده برق. برق خواجه نصیر خیلی خوبه فقط از نظر دانشگاهی ولی دانشجوهاش، لااقل همین دو سه نسلی که ما دیدم، خیلی بدرد نخورن یک حالت دبیرستان تیزهوشنان طور داره که همه فقط دنبال درس و نکته و تست هستن و هدفشون فقط 20 گرفتنه (خیلی خنده دارن) و همین باعث میشه چرت ترین درس های کارشناسی اونایی بشه که با برقیا مشترکن و تعدادشون کم هم نیست!

خب حالا اگر شما رتبه خوبی دارید و واقعا علاقه دارید کامپیوتر بخونید دانشگاه های تهران رو به ترتیبی که بالا گفتنم بزنید و حالشو ببرید ولی اگر میخواید پاشید برید دانشگاه آزاد و یا پیام نور به امید این که بیل گیتس آینده بشید (هر چند تو دانشگاه های دیگه هم نمیشید) بیخود وقت خودتون رو تلف نکنید اگر باید برید سربازی برید خدمت بعد بیایید با آرامش 6 ماه تا یک سال کامپیوتر رو اصولی بخونید و رستگار شوید(خدا رو شکر تو حوزه کامپیوتر هیچ مبحثی نیست که ازش n جور آموزش توسط برادران هندی ضبط نشده باشه).

کلا کامپیوتر خواجه نصیر تباهیه عمره و اونجایی بدتر میشه که ملت با رتبه 500 پا میشن میان و حسابی تو ذوقشون میخوره، من خودم اگر یه همچین متنی رو میدیم قطعا میرفتم کامپیوتر بهشتی و خودم رو توی خواجه نصیر تباه نمیکردم. به معنای واقعی کلمه دهن دانشجو های کامپیوتر رو سرویس میکنن و دقیقا با دید اضافی بودن بهشون نگاه میشه. قشنگ برقیا 20 واحد بر میدارن تو 3 روز یه 10 15 واحد توی 5 روز از هفت صبح تا 5 بعد از ظهر اون وسط مسطا برای کامپیوتریا میزارن بمونه.

خب رسیدیم به آخر اول نوشته من تو ویرگول. صبر کردم تا به انتهای دوران کارشناسی برسم و بعد این متن رو بنویسم هر چند از سال دوم همه این مطالب رو میدونستم ولی گذاشتم تا آخرشم برسم که بعدا نگن تو که تا تهش نرفتی چرا چرت میگی 🙂

نویسنده مطلب: مصطفی اشرفی

منبع مطلب

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.