چرا دیگه از فرانش استفاده نمیکنم؟

آپدیت جدید

الان تقریبا یک سال هست حتی تسویه حساب نامنظم قبل را هم ندارن و جواب ایمیل یا تماسی هم نمیدهند, حتی به درخواست حذف محتویات آموزشی مدرس ها هم توجهی نمیشه.

با توجه به اینکه تمام مدرسان با فرانش قرارداد کتبی دارند راه حلی بعدی پیگیری قانونی از طرف مدرسان هست.

مسئله بیشتر از تسویه حساب عدم پاسخگویی و احترام گذاشتن به کاربران است.

این موضوع بازهم نشون داد که برگزار کنندگان سالیانه جشنواره وب ایران چجوری جایزه میدن!!


از اولین دوره آموزشی که داخل وبسایت فرانش قرار دادم سه سالی میگذره و اوایل فکر میکردم میشه به این مجموعه به دید یک استارتاپ منظم و موفق نگاه کرد اما هرچی زمان بیشتر میگذشت نظرم در رابطه با فرانش تغییر میکرد, تا اینکه تصمیم گرفتم دیگه دوره ای روی فرانش قرار ندهم و از سایت های دیگه استفاده کنم و برای دوره های تخصصی تر هم وبسایت جداگانه راه اندازی کنیم.

قبل از شروع به نوشتن دلایلم برای قطع همکاری با فرانش خواستم بگم که تو این مدت زمان هایی بوده که دوره های من جزو دوره های پرفروش ماه قرار گرفته اند و به این دلیل نکته و عرض کردم که شخصی فکر نکند به دلیل آمار پایین فروش یا بازدید این مطلب و مینویسم.

تسویه حساب

یکی از مهم ترین دلایل من برای قطع همکاری با فرانش تصمیم حساب بسیار نامنظم این مجموعه بود.

نکات منفی این بخش در وهله اول تسویه حساب فقط یکبار در ماه هست که معمولا با ده روز تاخیر هم این کار انجام می شود.

اما در یک سال اخیر تا به امروز تسویه حساب ها تقریبا هر سری بنا به دلایل مختلفی هر دو ماه یکبار انجام میشود که در آخرین شاهکار مدیریتی این گروه آخرین تسویه حساب آنها مربوط به ماه فروردین 99 می باشد و تا به امروز تیر 99 هنوز یک ریال هم از طرف این مجموعه پرداخت نشده.

همچنین تصویر زیر میتونید ببینید در بازه زمانی 7 ماهه سال 98 فقط 4 بار تسویه حساب انجام شده.

امنیت

یکی دیگه از دلایل من برای ادامه ندادن به همکاری مشکلات امنیتی وبسایت هست.

در واقع به همین دلیل هم روی تسویه حساب های منظم حساس هستم.

نمیدونم این قضیه الان رفع شده یا نه اما مواردی قبلا پیش اومده که با اکانت شخص خود من و درآمدی که از سایت کسب کرده بودم دوره های مختلف خریداریمیشد.

زمانی هم که به پشتیبانی اطلاع دادم اصلا زیر بار این قضیه نرفتن و گفتن هیچ حسابی هم نشده خودتون خرید کردید, حتی بعدا عکس پروفایل من هم تغییر کرد ولی بازهم پشتیبانی فرانش تلاشی برای بررسی و رفع ایراد نکردند.

حتی امروزه هم یک ورود دو مرحله ساده نذاشتن برای تکرار نشدن این کار.

برای شما

ضعف تیم اجرایی

متاسفانه هروز تیم اجرایی فرانش نسبت به قبل ضعیف تر عمل میکنه و مورد عجیبی که برای بنده پیش اومده قرار دادن دوره جدیدم رو سایت با نام و اکانت شخص دیگه !!

بله دوره من برای شخص دیگری قرار داده شده بود و من 1 روز بعد متوجه این موضوع شدم.

تخفیف های همیشگی

چیزی که تو فرانش جدیدا تمومی نداره تخفیف 30درصدی همیشگی هست و شما به عنوان مدرس نمیتونید این تخفیف و غیر فعال کنید.

اگر این تخفیف در مناسبت های خاصی در سال اعمال میشد اتفاقا خیلی تاثیر خوبی هم داشت ولی شما تو این یک سال اگر همیشه وارد وبسایت بشید این نوار قرمز رنگ و قطعا بالای سایت میبینید که زده مهلت تخفیف تا 12 شب هست و دوباره فردا از اول شروع میشه.

اگر فرانش قصد داره همیشه تخفیف بده به کاربر خیلی خب از سهم خودش تخفیف بده چرا سهم مدرس و تخفیف میذاره روش بعد پرداخت میکنه یا میتونه گزینه ای بذاره برای مدرسین که روی هر دوره خواستن تخفیف بذارن.

عدم نظارت بر دوره ها

روی دوره های فرانش میتونم بگم تقریبا هیچ نظارت خاصی وجود ندارد نه از نظر کیفیت و نه قیمت دوره ها.

همین مسئله باعث میشه کاربران به دوره های بی کیفیتی برخورد کنند و سراغ بقیه دوره های وبسایت نروند, درواقع تر و خشک باهم میسوزنن و حق کسایی که زمان میذارن روی کیفیت دوره ها خورده میشه.

این نوشته من قصد تخریب نیست فقط به عنوان نقد هست و تجربه سه سال استفاده از فرانش و نوشتم و امیدوارم که مشکلات زودتر حل بشه.

بروزرسانی

ماه قبل بالاخره بعد از سه ماه معطلی خواستم درخواست تسویه حساب ثبت کنم که به دلیل عجیبی که ممکن علتش باگ سایت باشه هر مبلغی ثبت میکردم سایت پیغام میداد که مبلغ مورد نیاز بیشتر از موجودی هست.

در حالی که کمترین مبلغ قابل برداشت هم میزدم باز با همین خطا مواجه میشدم.

این هم از پشتیبانی بسیار عالی فرانش که در تصویر زیر میبینید.

این مکالمه کوتاه 2 روز طول کشید.

نویسنده مطلب: hesam

منبع مطلب

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.