چطوری خدای پایتون بشم؟ خوان اول

جالبی پایتون اینه که عملن توی هر حوزه‌ای بری یه اثری ازش می‌بینی: وب، هوش مصنوعی، شبکه، و الباقی گوشه‌های دنیای کامپیوترها. بعضی‌ها می‌گن بهترین زبان برنامه‌نویسی برای شروع پایتونه، بعضیام اصلن از این زبون خوششون نمیاد. اگر شک دارید که پایتون اون چیزیه که لازم دارید، اول این مطلب رو بخونید: چرا پایتون؟ و اگر تصمیمتون بر یادگیری پایتون بود، ادامه این مطلب منتظر شماست.

خوان اول: آشنایی

برای یادگرفتن پایتون، اول باید پایتون یادگرفت 🙂 خیلی ساده‌س اما مهمه. کاری که باید بکنید اینه: یه منبع پیدا کنید، مطالعه کنید و یاد بگیرید. برای یادگرفتن هم مهم‌ترین نکته پشت‌کار داشتنه. اگر هم هرجای کار نیاز به کمک داشتید، بیاید این زیر بپرسید.

بهترین منابع برای یادگیری پایتون:

نکته مهم: اصولن برای برنامه نویس شدن، زبان انگلیسی یه فاکتور تعیین کننده‌س. اگر زبانتون خوبه، از همین ابتدا بهتره که با منابع انگلیسی شروع کنید به یادگیری. اما اگر فکر می‌کنید زبانتون خوب نیست برای این کار، با منابع فارسی شروع کنید ولی کنارش حتمن حتمن حتمن، زبان انگلیسی رو هم یادبگیرید.

منابع انگلیسی:

کتاب Learn Python The Hard Way یکی از بهترین کتابهاست. از اسمش نترسید. درواقع اصلن هم سخت نیست. آموزش بر اساس مثال پیش می‌ره و خیلی دلنشین هم هست.

آموزش پایتون Sololearn از نظر محتوا شاید به پای کتاب بالایی نرسه، اما یه نکته‌ خوبش اینه که مسیر آموزش به صورت تعاملی طی می‌شه و با تست های خیلی کوچولو سعی بر جا انداختن مطالب داره.

دوره‌ی ویدیویی Python Essential Training از سایت معروف لیندا هم یکی از گزینه‌های خوبه. نزدیک ۵ ساعت ویدیوئه که کلیت ماجرا رو خوب پوشش می‌ده.

رویکرد پیشنهادی: برای دست گرمی، دوره‌ی Sololearn رو بخونید یا کورس لیندا رو ببینید که با برنامه‌نویسی به صورت کلی آشنا بشید. بعد برید سراغ Learn Python The Hard Way و شروع کنید به یادگیری. حتمن هم تمرین ها رو همراه باهاش پیش برید. توی برنامه نویس شدن تمرین خیلی خیلی از مطالعه کردن مهمه تره.

اگر با یه زبون برنامه نویسی دیگه آشنا هستید و مفاهیم ابتدایی مثل شرط و تکرار و تابع و اینا رو می‌دونید آموزش پایتون ۳ Tutorialspoint گزینه‌ی خوبیه. خیلی سرراست مطالب رو لیست کرده و می‌شه یاد گرفت. اما تلاش زیادی برای تفهیم مفاهیم برای کسی که از قبل باهاشون آشنا نیست، نکرده.

برای شما

منابع فارسی:

آموزش پایتون فرادرس تدریس شده توسط میترا تجربه کار. ۱۸ ساعت آموزشه و توی سرفصل‌هاش چیزای مهم پوشش داده شده. هزینه‌ش هم ۴۰ هزار تومنه.

دوره‌ی آموزش پایتون مکتب‌خونه توسط جادی تدریس شده، مسیر یادگیری به صورت تعاملیه و آزمون و پروژه هم داره. رایگان هم هست.

راستش چون خودم هیچ کدوم از این دوره های فارسی رو ندیدم، نمی‌تونم کیفیتشون رو تضمین کنم. اما دوره‌ی آموزش پایتون مکتب‌خونه، یه مقدار به نظر بهتر میاد. اون کوئیز ها یقینن بهتون کمک می‌کنن. در انتها هم اگر توی آزمونش موفق باشید یه مدرک می‌گیرید. (البته این مدرک و در کل هیچ مدرک دیگه‌ای مطلقن هیچ کاربردی نداره و مهم‌ترین مدرک یه برنامه نویس، مهارتیه که از خودش نشون می‌ده).

با فرض این که بصورت منظم مطالعه می‌کنید، و اینکه چقدر وقت می‌ذارید برای یادگیری، این خوان می‌تونه یه چیزی بین ۲ هفته تا ۲ ماه طول بکشه. سعی کنید عجله نداشته باشید و اون حداقل دو هفته رو براش وقت بزارید. تلاش کنید بیشتر از ۳ ماه نشه این روند، که ممکنه فراموشی‌ و سردی و دلزدگی به همراه داشته باشه.

توی هر جای کار هم نیاز به کمک داشتید، یا سوالی براتون پیش اومد، زیر همین مطلب بپرسید و من تلاش می‌کنم که زود جواب بدم. 🙂

اگر این مرحله رو تموم کردید، برید سراغ خوان دوم —-> چطور خدای برنامه نویسی بشم – خوان دوم

اگر براتون مفید بود مطلب، با حمایت کردن ازش من رو دلگرم کنید برای تهیه کردن محتوا‌های بعدی. برای این کار می‌تونید از لایک کردن و کامنت کردن نظر و پیشنهاداتون شروع کنید و بعدش هم من رو توی توییتر دنبال کنید. شناسه‌ی من در توییتر: https://twitter.com/re_ke_mo

اگر از قبل برنامه‌نویس هستید و از روی کنجکاوی این مطلب رو باز کردید، خوشحال می‌شم نظر شما رو هم بدونم. منبع پیشنهادی شما چیه؟

نویسنده مطلب: رضا کشاورز

منبع مطلب

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.