کابل تایپ سی برای چه گوشی هایی استفاده میشود؟

با پیشرفت روز افزون تکنولوژی، استفاده از شارژر های تایپ سی در میان کاربران رواج پیدا کرده است. در واقع اغلب گوشی های هوشمند با برندهای مختلف قابلیت استفاده از کابل تایپ سی را دارند.

انواع گوشی های هوشمند مجهز به کابل تایپ سی

با توجه به پیشرفت تکنولوژی در عرصه موبایل، ساخت کابل تایپ سی به عنوان یک دستاورد مفید واقع شده است. بنابراین تمام برند های های معتبر، گوشی های خود را با قابلیت استفاده از این نوع کابل شارژ می سازند. علاوه بر این استفاده از این نوع شارژر در مقایسه با انواع دیگر از مزایای بسیاری نیز برخوردار است. به طور کلی می توان گفت تمامی گوشی های پرچمدار Samsung، Huawei و iPhone قابلیت استفاده از کابل تایپ سی را دارند. در ادامه به معرفی چند نمونه از این گوشی های هوشمند مجهز به کابل تایپ سی اشاره می کنیم:

1- برند Samsung

  • A03 CORE
  • A50
  • A71

2- برند Huawei

  • NOVA 7 i
  • Y8P
  • NOVA Y60

 

3- برند Xiaomi

  • Note 10 Pro
  • Note 11
  • Note 11 S

 

استفاده از این تکنولوژی در گوشی های فوق و سایر آن باعث افزایش سرعت شارژ، تبادل اطلاعات، افزایش عمر مفید پورت شارژ، مسیر شارژ و باتری گوشی می شود.

 

مزایای استفاده از کابل تایپ سی

 

1- قابلیت برگشت ‌پذیری

یکی از مهمترین قابلیت ها در این نوع کابل، وجود دو شاخه USB برگشت پذیر است. بنابراین هیچ کابل شارژی وجود ندارد که فقط تایپ A و یا B در دو سر خود داشته باشد. با این حال USB Type C، دارای یک کانکتور از نوع C در دو طرف خود دارد که به راحتی به گوشی مورد نظر وصل می شود. این قابلیت باعث افزایش سرعت در هنگام اتصال به دستگاه مورد نظر است.

 

2- متقارن بودن

کانکتور تایپ سی دارای لبه های گرد و متقارن است که می توان به صورت های دلخواه به دستگاه متصل کرد. در واقع شما می توانید با برعکس کردن کانکتور آن را به پورت یو اس بی وصل کنید. این ویژگی اتصال سریعتر را نسبت به سایر کابل ها فراهم می آورد.

 

3- سرعت بالا

کابل تایپ سی بر اساس استاندارد های USB 3.1 تولید شده است، این بدین معناست که سرعت آن از 5GBit در ثانیه شروع می شود. همچنین می توانید با قرار دادم آپشن Thunderbolt 3 بر روی کابل تایپ سی، سرعت آن را تا 40GBit افزایش دهید. در واقع USB تایپ سی تعیین کننده سرعت نیست بلکه سرعت توسط استاندارد های آن تعیین می شود. در عین حال کانکتور یو اس بی تایپ سی اغلب در دستگاه هایی با سرعت بالا یافت می شود. همچنین از این کانکتور برای اتصالات با سرعت بالا حداقل تا 10GBit استفاده شده و باید دستگاه مورد نظر قابلیت پشتیبانی از آن را نیز داشته باشد.

4- قدرت بالا

USB Type C با توجه به قدرت بالا، قابلیت تغذیه دستگاه شما را دارد. کانکتور این یو اس بی می تواند تا 100 وات برق را در 20 ولت و 5 آمپر انتقال می دهد. این USB برای انتقال داده و نیروی خاص تولید شده است. قدرت USB Type C در مقایسه با نوع A و B بالاتر است. همچنین برق موجود در این کابل قابلیت شارژ لپ تاپ و پاور بانک شما را نیز دارد. با داشتن یک کابل تایپ سی، گوشی و تبلت خود را به سرعت شارژ کنید. هچنین قدرت برق در دوطرف این کابل تعبیه شده است.

 

5- دوام بالا

یو اس بی های تایپ سی در مقایسه با انواع دیگر دارای دوام و طول عمر بیشتری است. کابل های تایپ سی برای ورود و خروج حداقل 10000 بار مقاوم است و هیچ گونه آسیبی به دستگاه گران قیمت شما نمی زند. همچنین در USB نوع A و B دارای یک فنر برگ در قسمت جک دستگاه می باشد که در هنگام وصل و قطع کردن کابل، باعث ایجاد مشکل در اتصال و در نهایت خرابی دستگاه قیمتی شما می شود. اما کابل تایپ سی داری یک فنر برگ در کابل یو اس بی می باشد که هنگام قطع و وصل کردن به جای پورت USB، کابل آن دچار خرابی می شود.

 

6- سایز مناسب

USB تایپ سی دارای سایز استاندارد می باشد و دارای ارتفاع و عرض کم می باشد. این USB در سایز استاندارد 2.4mm*8.25mm می باشد. اما USB نوع A در سایز 4.5mm*12mm و نوع B در سایز 7.26mm*8.45mm می باشد. بنابراین USB تایپ سی بسیار ظریف تر و باریک تر از اقسام دیگر است. همچنین این نوع USB باعث تمیز ماندن پورت های USB دستگاه مورد نظر می شود.

  • با توجه به مزایای گفته شده ممکن است کابل تایپ سی دارای معایبی نیز باشد. در عین حال معایب این کابل مانند معایب هندزفری تایپ C بسیار ناچیز است.

 

قیمت کابل Type C

قیمت کابل تایپ سی با توجه به مزایا و ویژگی های فوق العاده آن، بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. این نوع کابل نیز بر اساس ویژگی های خود در انواع و قیمت های مختلفی وجود دارد. در هنگام خرید کابل تایپ سی به دو طرفه بودن نوع C آن دقت کنید. زیرا برخی از کابل ها فقط یک طرف آنها تایپ سی است که در این صورت قیمت پایین تری نیز دارند. در هنگام خرید به برند USB Type C دقت کنید، با این حال سرعت شارژ و انتقال اطلاعات در همه برندهای این کابل یکسان است. اما ممکن است تمایل داشته باشید برند USB را با گوشی خود ست کنید، که این به سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

نکات استفاده از کابل تایپ سی

  • سعی کنید به هیچ وجه از کابل های ارزان قیمت تایپ سی برای شارژ گوشی استفاده نکنید. زیرا استفاده از آنها در کوتاه مدت باعث آسیب جدی به دستگاه شما می شود.
  • برخی از گوشی هایی که به تازگی از قابلیت تایپ سی برخوردار شدند، از استاندارد USB 3.1 پشتیبانی نمی کنند. بنابراین در هنگام خرید گوشی به استاندارد های پشتیبانی شده که بر روی جعبه آن درج شده، دقت کنید.
  • سعی کنید کابل تایپ سی را تنها از شرکت های سازنده و معتبر آن خریداری کنید، در این صورت آسیب کمتری به گوشی شما وارد می شود.
  • از خرید کابل تایپ سی کپی خودداری کنید، زیرا در طولانی مدت باعث کاهش عمر باتری و ضعیف شدن آن می شود.

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.