کاربرد هاست لینوکس درsmb ها

 

با محبوبیت اینترنت و رشد روزانه آن، موارد دیگری نیز اهمیت پیدا کرده اند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به مشاغل اینترنتی و رقابت بالا به صورت آنلاین اشاره کرد. در حال حاضر بخش میزبانی وب سایت ها یکی از پررقابت ترین بخش ها به شمار می رود و شرکت ها و برندهای مختلفی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند. زمانی که می خواهید وب سایت تجاری، کسب و کار و یا وبلاگ خودتان راه بیندازید، بهترین پیشنهادی که در اختیار شما قرار داده شده است، استفاده از هاست های لینوکس است. کاربردهای مختلفی را می توانید از این نوع هاست مشاهده نمایید. به خاطر همین قصد داریم تا در ادامه شما را با کاربرد هاست لینوکس در smb ها آشنا سازیم. از این رو تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

هاست و یا میزبانی لینوکس چیست؟

برای شروع بهتر است با یک تعریف بسیار ساده شروع کنیم. هاست لینوکس به نوعی میزبانی می گویند که سیستم عامل برای راه اندازی آن بر روی سروری با همین نام یعنی لینوکس قرار می گیرد. همچنین این میزبانی رایگان بوده و به صورت منبع باز طراحی شده است.

چرا بیشتر مشاغل اینترنتی، استفاده از هاست لینوکس را بر هاست ویندوز ترجیح می دهند؟

یکی از اصلی ترین سوالاتی که در رابطه با این نوع میزبانی پرسیده می شود این بوده که چرا افراد استفاده از هاست لینوکسی را به نوع ویندوز ترجیح می دهند. قبل از هر چیزی باید بگوییم که هاست ویندوز، از نوع میزبانی، هیچگونه مشکلی را ندارد. ولی به دلایل مختلفی هاست لینوکس انتخاب بسیاری از مشاغل می باشد. لینوکس به شما این اجازه را می دهد تا از CGI، Python، PHP و Pearl استفاده کنید. تمامی این موارد جزو محبوب ترین گزینه ها برای مدیران وب به شمار می روند و به طور گسترده ای به عنوان یکی از ثابت ترین گزینه ها برای خدماتی میزبانی وب شناخته شده اند و ویژگی های بسیار غنی را به طور رایگان نسبت به میزبانی ویندوز در اختیار شما قرار می گیرد.

در حالی اگر از کاربران ویندوز هستید، این قابلیت را دارید تا از مواردی همچون ASP یا ASP.NET استفاده کنید. نقطه مشترکی که هر کدام از این هاست ها دارند این بوده که شامل پیچیدگی خاصی هستند. امروزه توسعه دهندگان وب، وب مسترها و وبلاگ نویسان به صورت گسترده از میزبانی لینوکس استفاده می کنند تا کسب و کارهای اینترنتی خود را بهبود ببخشند و در آن ها به موفقیت برسند.

با مزیت های هاست لینوکس آشنا شوید

به خاطر مزیت هایی که هاست لینوکس همراه با خود دارند، کاربردهای بیشتری را نیز از آن شاهد خواهید بود. از جمله این مزیت ها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

مقرون به صرفه

بدون شک مسئله هزینه در هر چیزی از اهمیت بالایی برخوردار است. لینوکس یک پلتفرم رایگان و منبع آزاد می باشد. به همین علت کاربر مجبور به پرداخت هزینه برای خرید اشتراک استفاده از میزبانی سرور لینوکس نمی باشد. علاوه بر موارد ذکرشده، میزبانی مبتنی بر لینوکس به همراه امکانات مختلفی از جمله اسکریپت های متعدد و رایگان، دروپال، وردپرس، جوملا و… ارائه می گردد.

مقیاس پذیری

مقیاس پذیری از دیگر مزیت های میزبانی لینوکس به شمار می رود. سرور لینوکس این اجازه را به کاربر می دهد تا یک وبلاگ، وب سایت، انجمن، گزینه های چند رسانه ای یا هر برنامه آنلاین دیگری را ایجاد نماید. لینوکس دارای مجوز GNU است. این بدان معناست که شما می توانید آن را همراه با توزیع های مختلفی از جمله Red Hat، SUE Linux و Ubuntu استفاده نمایید. این امر باعث می شود تا هاست لینوکس نسبت به سایر گزینه ها و سیستم عامل ها، مقیاس پذیری بیشتری را داشته باشد.

امنیت

یکی از ضروری ترین ویژگی هایی که در هر چیزی از جمله هاست لینوکس باید وجود داشته باشد، امنیت می باشد. این سیستم عامل بارها و بارها ثابت کرده است که در مقایسه با گزینه های دیگر از امنیت بالاتری برخوردار می باشد و گزینه مناسب تری برای انتخاب است.

استفاده آسان

استفاده آسان را می توان یکی دیگر از مزیت های برتر هاست لینوکس به شمار آورد. در واقع می توان اینطور بیان کرد که هاست لینوکس در مقایسه با میزبانی های دیگر فضای جذاب تری را برای مدیریت و استفاده دارد و می توانید از محیط کاربرپسندانه آن نهایت بهره و لذت را ببرید. همچنین این هاست از این قابلیت برخوردار است تا از گزینه هایی همچون Perl، MySQL و PHP استفاده کند. از این رو در بین یکی از آسان ترین سیستم ها قرار می گیرد و توانسته محبوبیت بالایی را با خود به همراه داشته باشد.

جمع بندی

هاست لینوکس یکی از مناسب ترین هاست ها برای میزبانی به شمار می رود که توانسته کاربردهای مختلفی را به خود اختصاص دهد و از این طریق به گسترش کسب و کارها کمک بزرگی را کند. خرید هاست لینوکس این فرصت را در اختیار شما خواهد گذاشت تا بتوانید از مزیت های بسیار زیادی برای مدیریت وب سایت بهره مند شوید که در این مطلب به بررسی چند نمونه از آن ها پرداخته شد. از این رو شما با در نظر گرفته هر کدام از آن ها می توانید یک خرید موفق را برای وب سایت خودتان رقم بزنید.

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.