آموزش کلاس های کالکشنی در سی شارپ

در این قسمت از وبسایت پرووید آموزش ویدیویی کار کردن با کلاس های کالکشنی در زبان برنامه نویسی سی شارپ را به صورت رایگان به شما تقدیم می کنیم.

اهمیت کلاس های کالکشنی در چیست؟

امروزه در بسیاری از نرم افزارهایی که توسط برنامه نویسان توسعه داده می شوند کار کردن با گروهی از Object های مرتبط با یکدیگر یک موضوع الزامی است. به طور کلی دو روش برای گروه بندی کردن این دسته از Object ها وجود دارند. روش اول ایجاد کردن آرایه ای از Object ها و روش دوم ایجاد کردن کالکشنی از Object ها میباشند. آرایه ها یکی از کاربردی ترین و البته سریعترین مکانیزم‌های کار کردن با گروهی از Object ها به حساب می آیند. آرایه ها می‌توانند تعداد از قبل مشخصی از Object هایی که از یک Data Type یکسان هستند را در کنار یکدیگر قرار بدهند. روش دوم استفاده کردن از کالکشن ها میباشد. کلاس های کالکشنی روشی انعطاف پذیرتر را برای کار کردن با گروهی از Object ها در اختیار ما قرار می دهند. علی رغم اتفاقی که در آرایه ها می‌افتد کلاس های کالکشنی می‌توانند از نظر اندازه، گسترش و یا کاهش پیدا کنند و به صورت پویا برای لحاظ کردن عناصر بیشتر و یا کمتر تغییر اندازه داده بشوند.

برای شما

برای برخی از کلاس های کالکشنی میتوان کلیدی را به هر Object اختصاص داد و سپس با استفاده از آن کلید با سرعت بسیار بالایی آن Object را بازیابی نمود یک کلاس کالکشنی در واقع یک کلاس است که می بایست در ابتدا یک Instance و یا شی از آن ایجاد گردد و سپس عناصر مورد نظر در آن قرار بگیرند. اگر کالکشنی که شما ایجاد می کنید دارای عناصری از یک نوع داده یکسان است می توان از کلاس های کالکشنی که در Namespace، System.Collections.Generic تعریف شده اند استفاده کرد. یک کلاس کالکشنی جنریک به صورت Type Safe عمل می‌کند. به عبارت دیگر عناصری که در آن قرار می‌گیرند همواره باید از یک نوع داده ای یکسان باشند. زمانی که یک عنصر را از درون یک کلاس کالکشنی جنریک بازیابی می کنید دیگر نیازی به مشخص کردن نوع داده ای و یا Data Type آن و یا حتی تبدیل کردن آن به نوع داده ای مشخصی را نخواهید داشت. در این قسمت از وبسایت پرووید این آموزش متنی رایگان به شما تقدیم می گردد در این آموزش در رابطه با مباحث مربوط به کلاسهای کالکشنی در زبان برنامه نویسی سی شارپ صحبت خواهیم کرد.

منبع: وبسایت پرووید

نویسنده مطلب: پرووید

منبع مطلب

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.