آیا رشته کامپیوتر بخوانم ؟

راستش این سوال رو خیلی از من می پرسند . که آیا این رشته خوبی یا نه . ولی دیروز یک از بچه های نهم از من پرسید و می گفت که قرار امسال انتخاب رشته کند . زمان ما که اول دبیرستان بود ؟

برگردیم سر جواب .. رشته کامپیوتر رو یا باید از طریق کاردانش یا فنی حرفه ای و یا ریاضی فیزیک بخوانی ، راستش زمان ما اینطوری بود .

اگر بخواهی مستقیم زیر مجموعه های کامپیوتر رو به صورت تخصصی بخوانی مانند برنامه نویسی ، تولید چند رسانه ،…. بهتر از طریق کاردانش یا فنی مستقیم خود رشته را انتخاب کنی . ولی اگر می خواهی بین فامیل خودی نشان بدی ریاضی بخوان.

رشته کامپیوتر مثل هیچ رشته دیگه نیست . باید علاقه داشته باشی ، کار برات مهم نباشد و مهم تر از همه به حرف کسی گوش نکنی . معلم چیزی رو بهت میگه که بلده بیشتر مواقع بیشتر از چیزی که در خود کتاب هست ولی از انجای که در کشور عزیز ما کسی به این چیزا اهمیت نمی دهد و همه چی فامیلی شده . بیشتر معلم ها هیچ گوه نیستند . فقط چیزای بلغور می کنند که در خود کتاب هست . 80 در صد شان هم چرت و پرته .

خوب با این وجود فقط میشه گفت . خودتی و خودت . اما اگر علاقه داشته باشی خیلی راحت می تونی از اینترنت یا کتاب های الکترونیکی یاد بگیری مثل همه ای برنامه نویس ها . هیچ کدوم نه در دانشگاه و نه در مدرسه یاد نگرفتن بلکه خودشون با مطالعه یاد گرفتن .

معایب از نظر من :

برای شما

دیگه همه از تو نا امید می شوند . همه با چشم یک بچه ضعیف بهت نگاه می کنند . و بد تر از همه باید برای همه اثبات کنی که رشته خوبی را انتخاب کردی (البته اگه برات مهم باشه). همه ازت میترسن .

محاسن از نظر من :

همه یه روز بهت نیاز پیدا خواهند کرد (حتی دشمنات )

جالب اینجاست کسای که بهت می گفتن این چه رشته ای ، بهت میگن آقای مهندس میشه لطفا این مشکل منو حل کنی .

همه این مطالب فقط نظر من برای یک دانش آموز 15 ساله می باشد نه به خودتان بگیرید و قضاوت کنید >>>

نویسنده مطلب: ch2115k

منبع مطلب

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.