ارسال کد به مخزن داده در بایگانی جهانی

از اول سال خیلی سخت گذشت اتفاقات ناگواری افتاد کرونا و اقتصاد و محل کار و برجامش و این چیزها. الان دیگه چند سالیه که دنبال اثبات چیزی نیستم. دنبال سایه ها نمیرم میشینم و آدمها رو نگاه میکنم. اما بلاخره یک اتفاق جالب هم افتاد…

GitHub Archive Program

گیت هاب کد نرم افزار منبع باز خود را در اعماق قطب شمال برای نسل های آینده حفظ می کند

شرکت GitHub گفت: امروز یک نسخه از کلیه نرم افزارهای منبع باز را که در وب سایت خود ذخیره شده است ، به یک مخزن داده در بایگانی جهانی Arctic ارسال کرده است ، که یک تأسیسات بایگانی بسیار طولانی مدت است که در عمق 250 متر در اعماق زمین در قطب دفن شده است.

این عملیات بخشی از برنامه بایگانی GitHub است ، پروژه ای است که سال گذشته اعلام شد و هدف آن حفظ نرم افزار منبع باز امروز برای نسل های آینده است. GitHub گفت ، برای انجام این کار ، کد خود را در بایگانی به نام GitHub Arctic Code Vault ذخیره می کند ، که به گفته وی ساخته شده است تا هزار سال دوام بیاورد.

گیت هاب گفت که این عملیات را با همکاری یک شرکت ذخیره سازی طولانی مدت به نام Piql انجام داده است ، که کلیه محتویات مخازن عمومی فعال آن را کپی کرده و این داده ها را برای 186 حلقه میکروفیلم سخت شده نوشت. سپس این میکروفیلم به جزیره Svalbard در نروژ ، که در داخل دایره قطب شمال واقع شده است ، حمل شد و به یک معدن زغال سنگ منعطف شده در کوهی که هم اکنون در آن بایگانی جهان قطب شمال واقع شده است ، منتقل شد.

هنگامی که در آنجا بود ، میکروفیلم رمزگذاری شده درون GitHub Arctic Code Vault قرار داده شد ، یک محفظه عمیق است که در داخل صدها متر permafrost دفن شده است.

برای شناخت میلیون ها نفر از برنامه نویسان مشارکت در نرم افزار منبع باز که هم اکنون ذخیره می شود ، GitHub همچنین نشان جدیدی را ایجاد کرده است که در بخش نکات برجسته نمایه هر کاربر نمایش داده می شود.

نمونه نشان مشارکت
نمونه نشان مشارکت

خوب تا اینجا به من ربطی نداشت ولی از اینجا به بعد داستان جالب شد چون دو تا از مخارن منم به پروژه آرشیو جهانی هزار سال آینده پیوست.

https://github.com/ehsan2022002/
https://github.com/ehsan2022002/

این کدها مربوط به برسی صحت کد ملی و تحلیل صرف و نحو جملات با جاوا بودند. دومی ساده نبود اگر نگیم سخت بود.

حس خوب ! یاد این شعر افتادم

هرگز نمیرد آن که دلش زنده شد به عشق

ثبت است بر جریده عالم دوام ما

چندان بود کرشمه و ناز سهی قدان

کاید به جلوه سرو صنوبرخرام ما

ای باد اگر به گلشن احباب بگذری

زنهار عرضه ده بر جانان پیام ما

گو نام ما ز یاد به عمدا چه می‌بری

خود آید آن که یاد نیاری ز نام ما

مستی به چشم شاهد دلبند ما خوش است

زان رو سپرده‌اند به مستی زمام ما

نویسنده مطلب: Ehsan Bagheri

منبع مطلب

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.