از دیپلم تا دکترا چند سال طول می کشد؟ – پی اچ دی تست

از دیپلم تا دکتری چند سال طول میکشد؟
از دیپلم تا دکتری چند سال طول میکشد؟

برای این که بفهمیم برای این که یک دیپلم تبدیل به یک دکتر شود چقدر زمان لازم است؛ اول باید مشخص کنیم که منظورمان دقیقا چیست!

اگر منظور دکتری تخصصی (بغیر از پزشکی) است که فرد باید اول مدرک لیسانس و بعد فوق لیسانس (یا همان کارشناسی ارشد) را بگیرد و در نهایت هم مدرک دکتری تخصصی را بگیرد.

اگر فرض کنیم که فردی بدون وقفه پس از گرفتن مدرک دیپلم وارد مقطع کارشناسی شود، اتمام این دوره 4 سال زمان خواهد برد.

برای شما

و باز هم اگر فرض کنیم که وقتی فرد در حال گذراندن ترم آخر تحصیل در مقطع کارشناسی است، در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کند و همان سال قبول شود، دست کم 2 سال هم برای گرفتن مدرک کارشناسی ارشد باید زمان بگذارد!

و اگر فرض کنیم فرد بدون وقفه پس از اتمام مقطع کارشناسی ارشد وارد مقطع دکتری شود، 4 سال هم زمان می‌برد تا مدرک دکترایش را بگیرد.

بنابراین با یک حساب سرانگشتی خواهیم فهمید که از دیپلم تا دکتری دست کم 10 سال زمان می برد. البته که اگر بین مقاطع مختلف وقفه وجود داشته باشد و یا دوره تحصیل در هر مقطع بیش از آن چه گفت باشد، این مدت زمان بیشتر هم خواهد شد. البته که طول دوره دکتری هم معمولا بیشتر از 4 سال است، چرا که دانشجویان دکتری اغلب گرفتار پذیرش مقالات خود می شوند.

اما اگر منظور دکتر به معنای پزشک عمومی باشد، که طول این دوره غالبا 7 سال است و اگر منظور دکتر به معنای پزشک متخصص باشد، علاوه بر این 7 سال لازم است فرد 4 سال دیگر نیز درس بخواند.

نویسنده مطلب: Mahsook

منبع مطلب

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.