اصطلاحات توییتر – معرفی ۱۷ مورد از پر کاربرد ترین اصطلاحات مربوط به توییتر

اصطلاحات توییتر

توییتر یکی از پرکاربردترین ابزارهایی است که مردم در حال حاضر برای ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کنند. توییتر یک پایگاه خبری آنلاین و شبکه اجتماعی است که افراد در آن از طریق پیام‌های کوتاهی که توییت نام دارد با یکدیگر تعامل می‌کنند.

توییت کردن عبارت است از به اشتراک گذاری پست‌های کوتاه برای هر کسی که شما را دنبال یا فالو می‌کند. در توییتر می‌توانید هرچیزی که به نظرتان جالب است را بنویسید و امیدوار باشید که نوشته‌های شما نظر دیگران را نیز جلب کند. بعضی از کاربران از توییتر برای پیدا کردن افرادی که نوشته‌های جالبی را به اشتراک می‌گذارند، استفاده می‌کنند.

افراد به دلایل زیادی از توییتر استفاده می‌کنند. بعضی از کاربران می‌خواهند ایده‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. بعضی به دنبال توجه هستند و بعضی دیگر برای تبلیغ کسب‌وکار خود از آن استفاده می‌کنند.

امروزه کسب‌وکارهای بزرگ، اقدام به ایجاد یک حساب کاربری در توییتر می‌کنند تا به صورت مستقیم با مشتریان خود در ارتباط باشند.

کاربر امروزی از تبلیغات تلویزیونی خسته شده است و امکان تعامل با یک کمپانی بزرگ در یک شبکه اجتماعی برای او جذاب‌تر است.

علت محبوبیت توییتر در سادگی کار با آن و توانایی مشاهده هزاران توییت است. در واقع می‌توانید تعامل کاربران توییتر با یکدیگر را به سادگی مشاهده کنید و با سایر افراد به بحث و گفت‌وگو بپردازید.

در دنیایی که افراد زمان زیادی را در فضای مجازی می‌گذارنند و به دنبال تعامل و جلب نظر بقیه کاربران هستند، توییتر ابزاری است که می‌تواند به کمک شما بیاید.

برای شما

توییتر برای نوشته‌های منتشر شده در آن محدودیت کاراکتر در نظر گرفته است. این محدودیت، نوشتن توییت را به کاری چالش برانگیز تبدیل کرده است. در واقع کاربران باید بتوانند در نهایت سادگی و در قالب یک نوشته کوتاه منظور و هدف خود را به مخاطبان برسانند. همین مسئله، توییتر را به یک شبکه اجتماعی محبوب و جذاب تبدیل کرده است.

امروزه همه ما در فضای مجازی، به بی نهایت محتوا برای خواندن و دیدن دسترسی داریم. در توییتر خبری از نوشته‌های طولانی نیست. در واقع سازندگان توییتر با فهمیدن این موضوع که بسیاری از کاربران علاقه‌ای به خواندن متن‌های طولانی ندارند، امکان تعامل کاربران در قالب توییت که همان نوشته‌های کوتاه است را فراهم کرده است.

استفاده از توییتر چه برای کاربری که می‌خواهد ایده‌ها و نظرات خود را با دیگران به اشتراک بگذارد و چه برای کاربری که تنها می‌خواهد نوشته‌های دیگران را بخواند، بسیار ساده است.

ممکن است در فضای مجازی یا مکالمات دوستان خود با یکدیگر، اصلاحاتی درمورد توییتر به گوشتان بخورد که معنی و مفهوم آن‌ها را ندانید.

در این مطلب قصد داریم پرکاربردترین اصطلاحات توییتر را برای شما معرفی کنیم. در واقع پس از خواندن این مطلب برای کار با توییتر آماده خواهید شد و می‌توانید از امکانات فوق‌العاده این شبکه اجتماعی بی‌نظیر بهتر استفاده کنید.

اگر بتوانید به صورت حرفه‌ای از توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید، می‌توانید از این پلتفرم‌ها برای بازاریابی و تبلیغات نیز استفاده کنید.

در همین زمینه توصیه می‌کنیم مجموعه آموزش دیجیتال مارکتینگ را در فرادرس مشاهده کنید.

توییتر چگونه کار می کند؟

قبل از پرداختن به اصطلاحات پرکاربرد توییتر، بهتر است با نحوه کار این شبکه اجتماعی آشنا شوید.

برای کار با توییتر به ایجاد یک حساب کاربری در این شبکه اجتماعی نیاز دارید. امکان ساخت اکانت یا همان حساب کاربری به صورت رایگان برای کاربران فراهم شده است.

باید یک نام کاربری منحصر به فرد برای خود در نظر بگیرید. پس از ساخت حساب کاربری و انتخاب نام کاربری، می‌توانید به صورت منظم (مثلاً به صورت روزانه یا حتی در هر ساعت) یک توییت را منتشر کنید. یا این که می‌توانید تنها توییت‌های بقیه کاربران را خوانده و در صورتی که از مطالب منتشر شده توسط یک شخص لذت بردید، او را دنبال کنید تا همواره نوشته‌های جدید او در دسترس شما قرار بگیرد.

می‌توانید دوستان خود را ترغیب کنید تا شما را دنبال کرده و نوشته‌های منتشر شده توسط شما را بخوانند. اگر شخصی شما را دنبال کند،‌ توییتر به شما اطلاع می‌دهد و شما را ترغیب می‌کند تا شخصی که شما را دنبال کرده نیز دنبال کنید.

ارزش بالای توییتر به دلیل وجود کاربرانی است که مطالب ارزشمندی را در آن منتشر می‌کنند. شما با دنبال کردن دوستان و آشنایان خود می‌توانید از ایده‌های آن‌ها باخبر شوید، حتی اشخاصی که به صورت منظم با آن‌ها دیدار و گفت‌وگو ندارید. اطلاع از نحوه تفکر و ایده‌های افراد مختلف در یک پلتفرم خاص، بسیار شگفت‌انگیز است.

توییتر

همچنین توییتر این امکان را داده است تا از اتفاقاتی که در کیلومتر‌ها دورتر از شما رخ می‌دهد، در لحظه باخبر شوید.

اساس کار توییتر بر پایه نوشتن مطالب و دنبال شدن کاربران توسط یکدیگر و در نهایت تعامل آن‌ها با هم است. در واقع سرمایه اصلی توییتر، کاربران آن هستند و سازندگان توییتر تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا تعامل کاربران با یکدیگر در نهایت سادگی اتفاق بیفتد.

دانستن اصطلاحات توییتر به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهتر از این ابزار استفاده کرده و به تعامل با دیگران بپردازید.

پرکاربرد ترین اصطلاحاتی که باید برای کار با توییتر با آن ها آشنا باشید

هنگام استفاده از توییتر یا بحث درباره آن، با اصطلاحات مختلفی سروکار خواهید داشت. در این قسمت، لیستی از این اصطلاحات را برای شما جمع آوری کرده و معنا و مفهوم آن‌ها را شرح داده‌ایم. بسیاری از اصلاحات به کار رفته در توییتر، در سایر شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام نیز کاربرد دارد.

بنابراین دانستن مفهوم این اصلاحات نه تنها شما را برای کار با توییتر، بلکه به طور کلی برای فعالیت در فضای مجازی و سایر شبکه‌های اجتماعی نیز آماده خواهد کرد.

۱. توییت

پراستفاده‌ترین اصطلاح توییتری، توییت است. هر چیزی که در معرض دید مخاطبان خود در توییتر قرار می‌دهید، یک توییت نام دارد. برای هر توییت یک محدودیت ۱۴۰ کاراکتری در نظر گرفته شده است. توییت‌های شما برای تمام کاربران توییتر قابل مشاهده است، چه شما را فالو کرده باشند چه نه. بنابراین حتی مدیرعامل یک شرکت بزرگ نیز ممکن است توییت شما را ببیند و به آن واکنش نشان دهد.

۲. فالوور (Follower به معنای دنبال کننده)

فالوور، شخصی است که که شما را توییتر دنبال کرده و می‌تواند به محتوایی که منتشر می‌کنید دسترسی داشته باشد. اگر شخصی شما را دنبال کرد، به این معنا نیست که شما هم حتماً باید او را دنبال کنید. هر کاربری که شروع به دنبال کردن شما کند، توییتر اعلانی را برای شما خواهد فرستاد.

توییتر امکاناتی را برای حفظ حریم شخصی فراهم کرده است. با فعال کردن گزینه Protect your Tweets در تنظیمات مربوط به حریم شخاصی توییتر، می‌توانید درخواست‌های دنبال شدن را بررسی کرده و در صورتی که رضایت داشتید آن‌ها را تأیید کنید.

همچنین همواره می‌توانید هر کاربری را که خواستید از لیست دنبال کنندگان خود حذف کنید.

۳. ری توییت (Retweet)

زمانی که عبارت ری توییت را در جلوی یک توییت مشاهده کنید، یعنی شخصی توییت شخص دیگر را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته است.

اگر یک توییت به تعداد بالایی توسط دیگران ری توییت شود، یعنی کاربران زیادی آن توییت را لایق به اشتراک گذاشته شدن با دیگران دانسته‌اند.

۴. آنفالو

این ویژگی دقیقاً شبیه گزینه unfriend در فیسبوک است. کاربران این اجازه را دارند تا هر زمانی که خواستند شما را در توییتر آنفالو کنند و در واقع دیگر شما را دنبال نکنند.

۵. منشن (mention)

زمانی که قصد دارید کاربری را در توییت یا پیام خصوصی خود تگ کنید (tag)، منشن کردن به کمک شما می‌آید. منظور از منشن کردن، جلب توجه کاربر یا کاربرانی خاص است، به این معنا که آن‌ها به طور ویژه مخاطب نوشته شما قرار گرفته‌اند. با منشن کردن یک کاربر خاص، اعلانی برای آن کاربر جهت اگاهی او صادر می‌شود.

منشن کردن با قرار دادن علامت @ در ابتدای نام کاربری یک کاربر انجام می‌شود.

مثالی در این مورد می‌زنیم. فرض کنید شما یک توییت را در توییتر منتشر کرده‌اید. شخصی که بخواهد پاسخی به توییت شما بدهد، شما را در توییت خود منشن خواهد کرد. شما نیز می‌توانید با منشن کردن او پاسخ او را بدهید. به همین سادگی می‌توانید با کاربران درمورد یک موضوع خاص تعامل کنید و به گفت‌وگو بپردازید.

۶. دی ام (DM یا Direct Massage)

اگر بخواهید به صورت خصوصی با یک کاربر توییتر به گفت‌وگو بپردازید باید به او یک DM یا پیام خصوصی ارسال کنید. به منظور ارسال پیام خصوصی به یک کاربر خاص، آن کاربر باید شما را دنبال کرده باشد.

۷. هشتگ (hashtag که با علامت # نشان داده می‌شود)

در شبکه‌های اجتماعی نظیر توییتر، از هشتگ برای دسته‌بندی مطالب استفاده می‌شود. فرض کنید می‌خواهید چند توییت درباره خودروی بنز منتشر کنید. می‌توانید با زدن #benz (هشتگ بنز)، توییت‌های مربوط به بنز را دسته‌بندی کنید. اگر مخاطبان شما #benz را جستجو کنند، توییت‌های شما را نیز در میان نتایج پیدا خواهند کرد.

۸. تعامل (Engagement)

زمانی که با کاربر دیگری engage می‌کنید، در واقع در حال جلو بردن یک مکالمه در توییتر با او هستید. این مکالمه توسط رشته‌ای از مکالمات و پاسخ‌ها جلو می‌رود.

۹. فید (Feed)

فید عبارت است از آخرین توییت‌هایی که منتشر شده و شما آن‌ها را در صفحه خانه توییتر مشاهده می‌کنید. هربار که یکی از کاربرانی که او را فالو کرده‌اید توییتی را منتشر کند، فید شما بروز شده و می‌توانید توییت‌های جدید را مشاهده کنید.

۱۰. ترند (Trend)

یکی دیگر از پرکاربردترین اصطلاحات توییتر، ترند است. هر شخص، مکان، ایده یا هر چیز دیگری که مردم درباره آن به طور هم زمان توییت بزنند، ترند نام دارد. می‌توانید ترندها را در سمت چپ صفحه خانه توییتر پیدا کنید. حتی می‌توانید ترندها را بر اساس محل زندگی یا کاربرانی که آن‌ها را دنبال کرده‌اید فیلتر کنید.

۱۱. کوتاه کننده لینک یا URL Shortener

از آنجایی که توییت‌ها با محدودیت کاراکتر مواجه هستند، به اشتراک گذاری لینک‌های طولانی در آن‌ها به صرفه نیست. ابزارهایی وجود دارند که می‌توانند لینک‌های بلند شما را کوتاه کنند تا به راحتی آن‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارید.

یکی از معروف‌ترین سامانه‌های کوتاه کننده لینک، Bitly است.

۱۲. ریپلای (Reply به معنای پاسخ دادن)

اگر شخصی شما را در توییت خودش منشن کند، می‌توانید با استفاده از ریپلای پاسخ او را بدهید. به غیر از پیام‌های خصوصی، ریپلای می‌تواند توسط سایر کاربران دیده شود، چه شما را فالو کرده باشند چه نه.

۱۳. بات (bot)

بات، یک حساب کاربری است که توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شود. در واقع بات از پلتفرم توییتر برای تعامل با کاربران استفاده می‌کند، با این تفاوت که یک انسان آن را کنترل نمی‌کند. بات‌ها از قبل برای مقاصد خاصی برنامه نویسی می‌شوند. در واقع آن‌ها می‌توانند یک سری از وظایف را به طور خودکار انجام دهند.

مثلاً بات‌هایی وجود دارند که می‌توانند به صورت خودکار توییت‌ها را لایک کرده، ری توییت کنند یا این که به سایر کاربران پیام خصوصی ارسال کنند.

بات‌هایی که کسب‌وکارها برای پشتیبانی از مشتریان خود استفاده می‌کنند، نمونه‌ای پیشرفته از بات‌ها محسوب می‌شوند. این بات‌ها در لحظه پاسخ مشتری را ارسال می‌کنند تا او تجربه مناسبی از کسب خدمات مربوط به امور مشتریان داشته باشد.

بعضی از بهترین بات‌های توییتر عبارت‌اند از:

  • بات @HundredZeros: این بات توسط شرکت آمازون طراحی شده است تا کتاب‌های الکترونیکی رایگان را به کاربران توییتر معرفی کند.
  • بات @DearAssisstant: این ربات برای پیدا کردن پاسخ سؤالاتی مانند معنای یک کلمه چیست یا فاصله بین دو مکان چقدر است، طراحی شده است.
  • بات @Earthquakbot: این ربات به محض وقوع زلزله‌های بالای ۵ ریشتر، به کاربران اطلاع رسانی می‌کند.
  • بات @nicetipsbot: این بات، به شما نکاتی را درباره زندگی می‌گوید، از نحوه انجام کارهای منزل تا درس‌های ارزشمندی درباره نحوه زندگی

می‌توانید نحوه ساخت ربات توییتر را در لینک زیر مشاهده کنید.

۱۴. ترول (Trolls)

ترول‌ها اشخاصی هستند که از سرویس‌های توییتر سواستفاده می‌کنند و رفتاری مخرب را از خود در این پلتفرم نشان می‌دهند. در واقع این افراد از توییتر برای رساندن آزار اینترنتی استفاده می‌کنند.

یکی از کارهای ترول‌ها، ارسال توییت‌های بی ربط و آزار دهنده که اسپم نام دارند است.

۱۵. Tweeple یا Tweep

این اصطلاح به کاربرانی اشاره دارد که به نوعی هم قبیله شما در توییتر هستند. یعنی کاربرانی که شما را دنبال می‌کنند، توییت‌های شما را لایک می‌کنند، پست‌های شما را ری توییت می‌کنند و درباره شما در توییتر حرف می‌زنند.

۱۶. مهمانی توییتر (Twitter Parties)

توییتر پارتی، مکالماتی است که در توییتر توسط کمپانی‌ها میزبانی می‌شود و عموماً درباره کسب‌وکار آن‌ها است.

برای مثال یک کمپانی که در زمینه تولید پوشک فعالیت می‌کند، ممکن است از کاربران دعوت کند تا درباره حساسیت‌های ایجاد شده توسط پوشک توییت بزنند.

۱۷. رشته توییت (Twitter Thread)

با توجه به وجود محدودیت کاراکتر در توییت‌ها، بعضی از کاربران علاقه دارند تا موضوع مورد بحث را در چند توییت دنبال کنند.

رشته توییت، موضوعی است که در چند توییت پیگیری شده است. بعضی از کاربران، توییت‌ها را شماره می‌زنند تا مخاطبان راحت‌تر بتوانند موضوع را پیگیری کنند.

کلام پایانی درباره اصطلاحات توییتر

در این مطلب سعی کردیم پرکاربردترین اصطلاحاتی که در توییتر با آن‌ها برخورد می‌کنید را توضیح دهیم. توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی در کسب‌وکارهای امروزی بازی می‌کنند.

به همین علت تحلیل رفتار کاربران در توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی، برای صاحبان کسب‌وکار بسیار مهم است. در همین زمینه، فرادرس آموزش‌های بسیار مناسبی را گردآوری کرده است که می‌توانید آن‌ها را تهیه و مشاهده کنید.

3. لطفا عبارت داخل کادر تغییر کند به:

فرادرس که یکی از بهترین منابع آموزش آنلاین در ایران محسوب می‌شود، دوره‌های آموزشی مختلفی را در زمینه‌های برنامه نویسی، دیجیتال مارکتینگ و سایر موارد در اختیار علاقه مندان قرار داده است.

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.