الگوریتم اینستاگرام چطور کار می کند و چگونه می توانیم با آن هماهنگ شویم؟

اینستاگرام
اینستاگرام

اینستاگرام یک تفاوت اساسی با سایر شبکه‌های اجتماعی دارد. در سایر شبکه‌های اجتماعی، نوشته‌ها نقش مهمی بازی می‌کنند. اما در اینستاگرام، توجه ویژه‌ای روی به اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدیوها قرار دارد. به همین دلیل، این پلتفرم توانسته کاربران زیادی را در سرتاسر دنیا به خود جذب کند.

شرکت‌ها و کسب‌وکارهای بسیاری نیز از پلتفرم اینستاگرام برای تبلیغات و جذب مشتری استفاده می‌کنند.

در بسیاری از آموزش‌های مربوط به دیجیتال مارکتینگ، آموزش استفاده از اینستاگرام نیز اضافه شده است، چرا که دیگر هیچ کسب‌وکاری نمی‌خواهد فرصت حضور در این پلتفرم را از دست بدهد.

در سال ۲۰۲۱، اینستاگرام پس از فیسبوک، یوتیوب و واتساپ، جزو ۴ شبکه اجتماعی پراستفاده در دنیا بوده است. طبق آمار منتشر شده، اینستاگرام دارای بیش از ۱/۳ میلیار کاربر فعال در سرتاسر جهان است.

پراستفاده‌ترین شبکه‌های اجتماعی در دنیا (سال ۲۰۲۱)
پراستفاده‌ترین شبکه‌های اجتماعی در دنیا (سال ۲۰۲۱)

۱۱ سال از تأسیس اینستاگرام و ۹ سال از خرید آن توسط فیسبوک به قیمت یک میلیارد دلار می‌گذرد. از آن زمان تاکنون ویژگی‌های بسیاری به پلتفرم اینستاگرام اضافه شده است.

در حال حاضر پتلفرم اینستاگرام خدمات زیر را ارائه می‌دهد:

  • قابلیت پست کردن تصاویر و ویدیوهای کوتاه و بلند
  • برگزاری جلسات ویدیویی زنده با امکان شرکت فالوورها در آن
  • امکان برقراری تماس صوتی، تصویری و متنی با مخاطبین
  • امکان گذاشتن استوری (Story) با قابلیت پاک شدن پس از ۲۴ ساعت
  • امکان تعامل با فالوورها در استوری‌ها (مثلاً قرار دادن نظرسنجی در استوری)
  • ارائه فیلتر‌های مختلف عکس که مبتنی بر الگوریتم‌های هوش مصنوعی کار می‌کنند
  • قابلیت گشت‌وگذار در میان پست‌ها و ویدیو‌های مختلف در قالب بخش explore
  • ارائه خدمات مخصوص به صاحبان کسب‌وکار برای فروش اجناس و محصولات مختلف

اگر می‌خواهید یک آموزش جامع درباره اینستاگرام و قابلیت‌های آن را مشاهده کنید، خواندن مقاله زیر را به هیچ وجه از دست ندهید.

برای شما

با گشت‌وگذار در بخش اکسپلور (explore به معنای کاوش کردن) می‌توانید پست‌ها و ویدیوهای بی‌شماری را مشاهده کنید.

ممکن است تاکنون به این نکته پی برده باشید که اینستاگرام، سعی می‌کند ویدیوها و پست‌هایی را که با سلیقه شما سازگار است نمایش دهد.

مثلاً برای شخصی که به فوتبال علاقه دارد، کلیپ‌های مربوط به گلزنی بازیکنان فوتبال نمایش داده می‌شود. یا اگر پیگیر اخبار باشید، معمولاً پست‌های مربوط به صفحات خبرگزاری‌ها برای شما نمایش داده می‌شود.

این امر تصادفی نیست و اینستاگرام پلتفرم خود را طوری طراحی کرده که پست‌های جدید برای هر شخص، مطابق ویدیو‌ها و پست‌هایی که در گذشته آن‌ها را بازدید یا ذخیره کرده نمایش داده شود.

اینستاگرام از الگوریتم‌های خاصی برای نشان دادن پست‌ها و استوری‌ها به کاربر استفاده می‌کند.

اکسپلور اینستاگرام
اکسپلور اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام به طور پیوسته در حال پیشرفت و بهتر شدن است. برای مثال، تا سال ۲۰۱۶ کاربران اینستاگرام ۷۰ درصد پست‌های موجود در صفحه اصلی این شبکه اجتماعی را از دست می‌دادند و با به راحتی از آن‌ها عبور می‌کردند.

بنابراین الگوریتم‌ اینستاگرام طوری بهبود داده شد تا بتواند پست‌ها را بر اساس علایق و توجه کاربران رتبه بندی کند. به همین منظور، اینستاگرام پست‌ها و استوری‌های دوستان شما را در اولویت قرار داده است. در بخش اکسپلور نیز، روی نمایش محتوای مرتبط با علایق شما تمرکز شده است.

در ادامه قصد داریم در مورد الگوریتم های اینستاگرام و نحوه کار آن‌ها بیشتر صحبت کنیم.

دانستن نحوه عملکرد الگوریتم‌ اینستاگرام در حال حاضر یعنی سال ۲۰۲۱، کمک زیادی به کسب‌وکارهای دیجیتال برای استفاده هرچه بهتر از این پلتفرم در راستای انجام تبلیغات و فروش محصولات می‌کند.

ضمناً می‌توانید مقاله راه های کسب درآمد از اینستاگرام — موثرترین شیوه ها برای شروع در سایت فرادرس را نیز مطالعه کنید تا به اطلاعات شما درباره کسب‌وکارهای اینستاگرامی افزوده شود.

الگوریتم اینستاگرام چیست؟

اول از همه باید بدانید که اینستاگرام از تنها یک الگوریتم خاص استفاده نمی‌کند و فرآیند‌های توسط یک الگوریتم اجرا نمی‌شوند.

تنها یک الگوریتم برای بررسی رفتار کاربران به هیچ وجه کار مناسبی نیست، چرا که ممکن است نتوانیم الگوریتمی که پاسخگوی تمامی نیازهای کاربران باشد ایجاد کرد.

زمانی که از الگوریتم اینستاگرام صحبت می‌شود، در واقع به دسته‌ای از الگوریتم‌ها، تکنیک‌های دسته بندی (Classifiers) و فرآیند‌ها اشاره شده است که هر کدام با هدف مشخصی به کار گرفته می‌شود.

هدف الگوریتم‌ های اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام قصد دارد کاربران از زمان حضور خود در این پلتفرم، بیشترین بهره را ببرند. بنابراین الگوریتم‌ های این شبکه اجتماعی در راستای بهبود تجربه کاربران از کار با اینستاگرام طراحی شده است.

کاربران علاقه دارند تا محتوایی مرتبط با سلیقه و علایق خود را در اینستاگرام مشاهده کند. هدف الگوریتم اینستاگرام نیز، تعیین اولویت محتوای موجود در این پلتفرم برای نشان داده شدن به کاربران است.

دانستن نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام چه مزایایی دارد؟

کسب‌وکارهای اینستاگرامی باید نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام را بدانند
کسب‌وکارهای اینستاگرامی باید نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام را بدانند

آشنایی با نحوه عملکرد اینستاگرام، برای صاحبان کسب‌وکار و مشاغلی که در اینستاگرام فعالیت دارند بسیار ضروریست. در واقع بیشترین سود آگاهی از نحوه عملکرد الگوریتم های اینستاگرام، شامل حال این دسته از افراد خواهد شد.

امروزه افراد زیادی به تبلیغات و فروش محصولات مختلف در پلتفرم اینستاگرام می‌پردازند. بخش گسترده‌ای از تبلیغات دیجیتال، در شبکه‌های اجتماعی و به خصوص اینستاگرام انجام می‌شود.

در همین راستا می‌توانید آموزش‌های زیر را درباره راه اندازی کسب‌وکار در شبکه‌های اجتماعی از سایت فرادرس تهیه و مشاهده کنید.

مزایای دانستن نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام برای صاحبان کسب‌وکار

جذب مخاطب، اهمیت زیادی برای افرادی که از اینستاگرام کسب درآمد می‌کنند دارد. اما جذب مخاطب به خودی خود فایده‌ای ندارد، بلکه باید مخاطبینی را جذب کرد که واقعاً به محصولات یا محتوای تولید شده توسط شما علاقه دارند.

مثلاً اگر صاحب شرکتی باشید که در زمینه فروش قطعات گیمینگ مانند کارت گرافیک یا موس و صفحه کلید گیمینگ فعالیت می‌کند، باید کاربرانی را جذب کنید که به صنعت بازی و مسائل مرتبط با آن علاقه دارد. چنین کاربری در اینستاگرام صفحات مربوط به دنیای بازی را دنبال کرده و علاقه زیادی به دیدن پست و استوری‌های مرتبط به این دنیا دارد.

دانستن نحوه عملکرد الگوریتم‌ های اینستاگرام، به شما کمک می‌کند تا پست‌هایتان اولویت بالایی برای نمایش داده شدن به این دسته از کاربران داشته باشد.

این قضیه برای سایر صاحبان کسب‌وکارهای مختلف نیز صدق می‌کند. پس از آگاهی از نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام، می‌توانید با استفاده از ابزارهایی نظیر ربات اینستاگرام، کاربران زیادی را جذب و خدمات گوناگونی را به آن‌ها ارائه دهید. در همین رابطه می‌توانید مقاله افزایش فالوورهای اینستاگرام با ربات پایتون در مجله فرادرس را در مجله فرادرس مطالعه کنید.

نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام در بخش‌های مختلف آن

الگوریتم های اینستاگرام، عملکرد متفاوتی برای هر بخشی از این پلتفرم از خود نشان می‌دهند.

نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام در فید (Feed)

فید اینستاگرام
فید اینستاگرام

منظور از فید، همان صفحه اول اینستاگرام است که در آن پست‌ها و استوری‌های صفحاتی که دنبال کرده‌اید نمایش داده می‌شود.

الگوریتم های اینستاگرام، ترتیب نمایش پست‌ها و استوری‌ها را در فید مشخص می‌کند. سه عامل اساسی زیر را می‌توان در مشخص شدن این ترتیب نمایش در نظر گرفت:

نحوه تعامل با سایر کاربران:

اگر یک کاربر با شما تعامل زیادی داشته باشد، مثلاً به استوری‌های شما واکنش نشان دهد یا پای پست‌های شما کامنت بگذارد، احتمال این که محتوای شما برای او با اولویت بالاتری نمایش داده شود، بیشتر است.

میزان علاقه‌ای که کاربر از خود نشان داده است:

این عامل نشان دهنده این است که آیا کاربر با پست‌ها و اکانت‌های مشابه، تعامل برقرار کرده است یا نه. کاربرانی که با محتوای مشابه محتوای شما تعامل داشته‌اند، شانس بیشتری برای مشاهده پست و استوری‌های شما دارند.

میزان مرتبط بودن پست:

زمانی که پستی را در اینستاگرام منتشر می‌کنید، الگوریتم های اینستاگرام به آن امتیازی بر اساس مرتبط بودن می‌دهند. این امتیاز روی نمایش پست به کاربران تأثیرگذار است.

نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام در استوری

نحستین استوری‌های اینستاگرام که برای شما نمایش داده می‌شود، متعلق به اکانت‌هایی است که بیشترین تعامل را با آن‌ها داشته‌اید. یعنی اکانت‌هایی که پست‌های آن‌ها را لایک کرده‌اید، پای آن‌ها کامنت نوشته‌اید و پیام دایرکت برایشان ارسال کرده‌اید.

استفاده از هشتگ موقعیت مکانی یا همان لوکشین در استوری‌ها رو به افزایش است، چرا که کاربران ساکن در یک محدوده بیشتر با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

هر چه افراد با استوری‌های اکانت مربوط به برند شما بیشتر ارتباط برقرار کنند، احتمال این که استوری‌های شما با اولویت بالاتری برایشان نمایش داده شود بیشتر است.

نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام در IGTV

عملکرد الگوریتم های اینستاگرام برای محتوای ویدیویی مانند آی جی تی وی (IGTV) و ریلز (Reels) مشابه عملکرد آن‌ها برای فید است.

محتوای ویدیویی شما برای افرادی نمایش داده می‌شود که تعامل بیشتری با شما داشته‌اند. ریلز ویدیوهای کوتاه ۱۵ ثانیه‌ای هستند که معمولاً به همراه یک موسیقی پخش می‌شوند. برای افزایش بازدید ریلز، ابتدا آن‌ها را در فید خود منتشر کنید و برای آن‌ها هشتگ‌های مناسبی را در نظر بگیرید.

ساخت و انتشار ریلز برای کسب‌وکار خود را به هیچ وجه فراموش نکنید.

برای دیده شدن IGTVهای خود نیز که شامل ویدیوهای بلند است، ابتدا یک پیش نمایش ساخته و در فید خود منتشر کنید تا کاربران بدانند ویدیوی بلند شما درباره چیست. در این صورت کاربران علاقه مند به دیدن آن‌ها، به IGTVهای شما هدایت خواهند شد.

نکاتی برای همگام شدن با الگوریتم جدید اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام
الگوریتم اینستاگرام

ممکن است از خود بپرسید که فاکتورهای گفته شده در قسمت قبل، چگونه روی برندینگ و استراتژی‌های تبلیغات شما تأثیرگذار است.

در این مرحله، نگاهی به راه‌های تطبیق دادن استراتژی شما با الگوریتم های اینستاگرام برای جذب مشتریان بالقوه بیشتر، خواهیم انداخت.

روی تعامل با کاربران تمرکز کنید

امروزه جذب کاربران وفادار و داشتن تعامل ادامه دار با آن‌ها، از هر چیز دیگری مهم‌تر است.

برخی از راه‌های برقراری ارتباط با کاربران عبارت است از:

پست کردن محتوای ساخته شده توسط کاربران در استوری‌های شما:

محتوای تولید شده توسط کاربران، محتوایی است که کاربران درباره برند شما ساخته و پست کرده‌اند. استوری کردن این محتوا، کاربران دیگر را نیز به ساخت محتواهای بیشتر ترغیب خواهد کرد. همچنین آن کاربران ممکن است اکانت شما را در استوری‌های خود تگ کنند و این مسئله ممکن است باعث جذب دوستان آن‌ها به اکانت شما شود.

ریلز بسازید و منتشر کنید:

اینستاگرام ریلز، ویدیوهای کوتاه و جذابی هستند که می‌توانید برای برند خود بسازید. می‌توانید ویدیوهای ۱۵ ثانیه‌ای ساخته و با قرار دادن صدا، افکت و استفاده از سایر ابزار خلاقانه، آن‌ها را در فید خود منتشر کنید.

دیدن این ویدیوهای خلاقانه و جذاب، برای کاربران جنبه سرگرمی داشته و می‌تواند آن‌ها را تبدیل به دنبال کننده اکانت شما کند.

الگوریتم‌ های اینستاگرام می‌توانند ریلز شما را در اکسپلور کاربران هدف نمایش دهند. در همین رابطه می‌توانید مقاله اینستاگرام ریلز چیست، چگونه از آن استفاده کنیم؟ را مطالعه کنید.

ویدیوهای طولانی تولید کنید:

ویدیوهای طولانی که به صورت تمام صفحه برای کاربران نمایش داده می‌شود را تولید و منتشر کنید. این ویدیوها نیز در اکسپلور کاربران آمده و کاربران به راحتی می‌توانند آن‌ها را مشاهده کرده و در صورت علاقه برای دیدن ویدیوهای بیشتر به صفحه شما سر بزنند.

همچنین مهم است که ویدیوهای جذاب غیرمرتبط با کسب‌وکار خود را نیز منتشر کنید. فراموش نکنید که اینستاگرام در وهله اول یک شبکه اجتماعی است و کاربران زیادی برای سرگرمی و دیدن ویدیوهای جذاب به آن مراجعه می کنند.

پای پست‌های اکانت‌ها و کاربران مرتبط، کامنت بگذارید.

نمونه‌ای از کامنت در اینستاگرام
نمونه‌ای از کامنت در اینستاگرام

وجود تعداد بالایی از کامنت‌های واقعی پای پست‌های یک اکانت عاملی است که از چشم الگوریتم های اینستاگرام پنهان نمی‌ماند.

می‌توانید با کاربرانی که تعداد زیادی فالوور دارند تعامل کنید تا کامنت‌های شما بیشتردیده شود. به اکانت‌هایی فکر کنید که ممکن است کاربران هدف شما بیشتر به آن‌ها سر بزنند و آن‌ها را دنبال کنند. آن اکانت‌ها را دنبال کرده و در گفت‌وگوهای پای پست‌های منتشرشده توسط آن‌ها شرکت کنید.

سعی کنید تعامل شما با این اکانت‌ها تنها در موقعیت‌هایی که فروش فوق‌العاده گذاشته‌اند نباشد. همچنین از تعامل با آن‌ها به وسیله ربات‌ها و استفاده از پاسخ‌های شبیه به هم خودداری کنید.

اگر به شما گفته می‌شود که لینکی را برای دیدن یک محصول جدید مشاهده کنید، واقعاً روی آن لینک کلیک کنید و محصول را بررسی کنید تا بتوانید درباره آن نظر بدهید. شخصیت برند خود را با تعامل معنادار با دیگران نشان دهید.

اعلان مربوط به اکانت‌های خاصی را فکر می‌کنید که تعامل با آن‌ها مفید است روشن بگذارید. با انجام این کار می‌توانید به سرعت با آن‌ها تعامل کنید.

علاوه بر اکانت‌ها، دنبال کردن هشتگ‌های مرتبط با برند خود را نیز فراموش نکنید. الگوریتم های اینستاگرام با استفاده از هشتگ‌ها، پست‌ها و اکانت‌های مرتبط را به شما نشان می‌دهند.

زمانی پست بگذارید که کاربران شما بیشترین فعالیت را دارند

اشتراک گذاری به موقع پست‌ها، هنوز عامل مهمی در رتبه‌ بندی آن‌ها برای نمایش داده شدن محسوب می‌شود. داشتن حجم بالایی از تعامل با پست در دقایق و ساعت‌های اولیه انتشار آن ضرری ندارد و به اینستاگرام نشان می‌دهد که کاربران به چنین محتوایی علاقه زیادی دارند.

یافتن زمان مناسب برای انتشار محتوا، به مقداری آزمون و خطا احتیاج دارد. استفاده از گزارش‌های تولید شده توسط ابزار تحلیل اینستاگرام یعنی Instagram Analytics می‌تواند نقطه شروع مناسبی باشد. این ابزار در دسترس تمامی کاربران اینستاگرام بیزنس قرار دارد.

اگر روی زبانه Audience در قسمت Insights کلیک کرده و صفحه را به سمت پایین مرور کنید، قسمتی را مشاهده می‌کنید که در آن زمان‌های مختلف آنلاین بودن کاربران توسط الگوریتم های اینستاگرام تشخیص داده شده است.

زمانی که کاربران بیشترن فعالیت را دارند
زمانی که کاربران بیشترن فعالیت را دارند

علاوه بر این باید در زمان‌های مختلف پست بگذارید تا زمانی که بیشترین کاربر آنلاین است مشخص شود. سپس می‌توانید تصمیم بگیرید که اندکی قبل از این زمان پست بگذارید یا اندکی بعد از آن. این که کدام روش بازدهی بیشتری دارد را باید آزمایش کنید.

از هشتگ‌ها استفاده کنید

هشتگ‌ها نقش مهمی در الگوریتم های اینستاگرام برای دسته‌ بندی پست‌ها بازی می‌کنند. استفاده از هشتگ، کمک می‌کند تا محتوای شما در جستجوهای مرتبطی که کاربران انجام می‌دهند پدیدار شود.

برای کارآمد بودن استفاده از این تاکتیک، باید در انتخاب هشتگ‌های خود بسیار دقت کنید. استفاده از community hashtag یا هشتگ‌های عمومی که کاربرد مستقیمی برای فروش و تبلیغات ندارند را فراموش نکنید.

برای مثال یک فروشنده بلیت قطار به مشهد، می‌تواند از هشتگ‌هایی نظیر #زعفران که اشاره به سوغاتی‌های آن شهر دارد استفاده کند.

به گذاشتن هشتگ اکتفا نکنید، بلکه روی هشتگ کلیک کنید و با پست‌های مرتبط تعامل داشته باشید.

پست‌های قدیمی را استوری کنید

استوری کردن یک پست در اینستاگرام
استوری کردن یک پست در اینستاگرام

اگر فعلاً ایده‌ای برای گذاشتن پست جدید ندارید یا می‌خواهید از دیده شدن حداکثری یک محتوا اطمینان حاصل کنید، می‌توانید پست‌های قدیمی خود را استوری کنید.

این تکنیک مخصوصاً زمانی که با افزایش فالوور روبرو شده‌اید، بسیار کاربردی است. از این طریق دنبال کنندگان جدید نیز به دیدن پست‌های قدیمی شما ترغیب می‌شوند.

همچنان از میزان تعامل کاربران قدیمی نیز می‌توانید به میزان محبوبیت آن پست پی ببرید. برخی از افراد پست‌های قدیمی را پاک کرده و دوباره آن‌ها را پست می‌کنند، اما استوری کردن پست‌های قدیمی راه بهتر و ایده‌آل‌تری است. به هرحال ممکن است کاربران به گالری عکس‌ها و ویدیوهای شما مراجعه کنند و علاقه‌ای ندارند تا پست‌های تکراری را مشاهده کنند. همچنین این تکنیک از پست کردن دوباره پست‌های قدیمی کمتر زمان می‌برد.

کاربران را در استوری‌ها به تعامل تشویق کنید

به استوری‌ها توجه ویژه‌ای کنید، چرا که الگوریتم های اینستاگرام برای استوری متفاوت از فید عمل می‌کند.

استفاده از استوری راه مناسبی برای صحبت با کاربران و ایجاد وفاداری در آن‌ها است. تشویق کاربران به تعامل داشتن، منجر به تبدیل آن‌ها به دنبال کنندگانی وفادار خواهد شد.

راه‌هایی که می‌توانید کاربران را به وسیله آن‌ها به تعامل داشتن در استوری تشویق کنید عبارت‌اند از:

اضافه کردن استیکرهای شامل هشتگ مربوط به برند شما:

زمانی که کاربر این استیکر را لمس کند، پست‌هایی که از هشتگ برند شما استفاده کرده‌اند برای او پدیدار خواهد شد.

موقعیت مکانی را نیز تگ کنید تا محتوای شما در جستجوهای محلی پدیدار شود.

استوری سایر کاربران را به اشتراک بگذارید:

اعلان مربوط به استوری اکانت‌های مرتبط را روشن بگذارید تا بتوانید بلافاصله آن‌ها را به طور مستقیم در استوری‌های خود اشتراک‌گذاری کنید.

می‌توانید دنبال کنندگان خود را نیز به اشتراک‌گذاری استوری‌های خود تشویق کنید. زمانی که افراد زیادی استوری شما را در استوری خود اشتراک‌گذاری کنند، الگوریتم های اینستاگرام به محبوبیت اکانت شما و حجم بالای تعامل کاربران با آن پی می‌برند.

از استیکرهای تعاملی استفاده کنید:

استیکرهای تعاملی
استیکرهای تعاملی

استیکر نظرسنجی و استیکر سؤال از کاربران را در استوری‌های خود استفاده کنید. می‌توانید پاسخ کاربران به سؤال خود را استوری کنید تا بقیه نیز در جریان پاسخ‌ها قرار بگیرند و تشویق به مشارکت در گفت‌وگو با شما شوند.

به پیام‌های دایرکت توجه کنید

استفاده از پیام رسان اینستاگرام با توجه به افزوده شدن قابلیت‌های متنوع به آن رو به گسترش است.

کاربران تمایل دارند به اکانت‌های تجاری پیام داده و با آن‌ها تعامل کنند. از این فرصت برای ایجاد یک تعامل یک به یک و خاص با هر مشتری استفاده کنید.

از پیام دایرکت برای ارتباط با مشتریان بالقوه، خریداران، و اینفلوئنسرهایی که علاقه مند به کار کردن با آن‌ها هستید استفاده کنید.

اگر یک مشتری در کامنت‌ها شکایت یا مشکلی را ثبت کرده است به او پیام بدهید و مشکلش را حل کنید.

سخن پایانی درباره الگوریتم اینستاگرام

فراموش نکنید که الگوریتم های اینستاگرام ممکن است تغییر کند، اما چیزی که مهم است، ایجاد ارتباط و حفظ آن با کاربران است.

اگر می‌خواهید کسب‌وکار اینستاگرامی شما بیشترین بازدهی و سود را داشته باشد، تولید محتوا به صورت منظم کافی نیست، بلکه باید با کاربران تعامل کرده و محتوای شما نیز کیفیت بالایی داشته باشد.

در پایان به شما توصیه می‌کنیم مقاله استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی را مطالعه کنید.

این مقاله و سایر مقالات و آموزش‌های مرتبط با الگوریتم های اینستاگرام و کسب‌وکارهای اینستاگرامی در سایت و مجله فرادرس برای شما فراهم شده است.

نویسنده مطلب: نویسنده

منبع مطلب

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.