انگولار جی اس Angular JS

AngularJS  یک فریمورک ساختاری است که امروزه مورد توجه برنامه نویسان قرار گرفته و حسابی محبوب شده است. تولد آن در سال 2018 شکل گرفت و پیشرفت­های این فناوری در سال جاری در اوج خود قرار گرفته است. البته زبان­های برنامه نویسی دیگر هم مانندPython ، Ruby on Rails ، React و Redux JS هم مورد توجه قرار گرفته اند.

برای شما

برای شما به عنوان یک برنامه نویس بسیار مهم است که از روند جدید برنامه نویسی مطلع باشید تا ضریب یادگیری خود را بالا نگه دارید. مطمئنا مطلع هستید که پیامد این موضوع چیست؟ مسلما فرصت­های شغلی بسیاری خواهید داشت و همیشه در مسیر رشد و پیشرفت قرار دارید. پس به مطالعه اطلاعات بروز احتیاج دارید. این مقاله مختص شما نوشته شده است. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

AngularJS  چیست؟

AngularJS  در اصل یک چارچوب جاوا اسکریپت است که در سمت مشتری کار می­کند و برای توسعه برنامه­ های وب استفاده می شود. این بدان معناست کدی که می­نویسید، توسط مرورگر اجرا می­شود نه توسط سرور! این یک چارچوب محبوب و قدرتمند جاوا اسکریپت است و به طور گسترده ای در پروژه­های تک صفحه ای و برنامه­ های کاربردی تجاری استفاده می­شود.

AngularJS چه ویژگی هایی دارد؟

  • اجرای MVC آسان است.
  • HTML را بصری و نگهداری آن را آسان­تر می­کند.
  • دسترسی، دستکاری و اجرای آن آسان­تر است.
  • در مقایسه با سایر برنامه­ های JavaScript از کدهای بسیار کمتری استفاده می­کنند.
  • پشتیبانی از رویکرد توسعه آزمون محور (TDD)
  • تست واحد

شروع ماجرا

توسعه وب یکی از راه ­های مناسب و مقرون به صرفه برای ایجاد برنامه ­های توزیع شده است. استقرار یک بار در یک دستگاه برای همه کاربران در شبکه جهانی وب قابل دسترسی است. یکی از مشکلات عملکردی مهمی که وجود داشت، مسئله انتشار صفحه بود که منجر به تأخیر در ارتباط بین سرویس گیرنده و سرور می­شد. به نظر شما پیروز این میدان برای حل این مشکل که بود؟

انگولار توسط Misko و Adam Abrons در سال 2009 به منظور کمک به مبارزه با چنین مسائلی ساخته شد و از آن زمان توسط گوگل نگهداری می­شود. این دست آورد یک پروژه منبع باز است، یعنی چه؟ یعنی اینکه که شما می­توانید آزادانه از آن استفاده کنید.

چرا  AngularJS؟

در حال حاضر چندین فریم ورک JavaScript مانندReact JS ،Node JS ،Backbone JS  و غیره هم داریم اما با این وجود، چرا انگولار جی اس را به موارد موجود ترجیح می­دهیم؟­ اما پاسخ این سوال را در مطالب بعدی به طور دقیق توضیح می دهیم، وقتی با استفاده از انگولار جی اس صفحات وب را توسعه می­دهید، به دلیل عملیاتی که کاربر در صفحه وب انجام می­دهد، صفحات مرتباً بروز نمی ­شوند. این وضعیت نیاز به سامان دهی دارد.

اما چگونه به این مهم دست می ­یابد؟ ویژگی­های که در زیر بیان شده است به سوال فوق پاسخ می­دهد. چندین مزیت وجود دارد که در زیر ذکر شده است:

تزریق وابستگی

در مهندسی نرم افزار، تزریق وابستگی به عبور اشیا بین برنامه و مشتری اشاره دارد که البته مفهموم بسیار مهمی است و نمی توان به طور خلاصه به آن اشاره کرد. AngularJS  چندین مولفه اصلی را برای دستیابی به این هدف به سادگی فراهم می­کند.

کنترل کننده نمایش مدل

انگولار جی اس برای ایجاد برنامه­های Rich Internet  یاRIA  استفاده می ­شود و اتصال داده­ های دو طرفه به دلیل معماری MVC کنترل کننده نمایش مدل را در آن امکان پذیر کرده است.

مدل MVC

شما به عنوان توسعه دهنده فقط باید کد خود را به مدل، نما و کنترلر تقسیم کنید. بقیه عملیات مانند مدیریت اجزا و اتصال آن­ها به یکدیگر به طور خودکار توسط AngularJS انجام می­شود.

اتصال داده دو طرفه

تغییرات نرم افزار باید پاسخگو باشد و تغییرات درون سیستم باید با تغییرات در رابط کاربری و برعکس، با دقت و سرعت ارائه شود. JS با همگام سازی بین مدل و نما، این نوع اتصال را ارائه می­دهد. منظورتان از اتصال داده چیست؟ اتصال داده­ ها همزمان سازی خودکار داده­ ها بین نما و اجزای مدل است. اتصال داده به شما این امکان را می­دهد تا با اجزای مدل به عنوان یک منبع واحد در برنامه ­های خود رفتار کنید.

تست کردن

جالب است بدانید که AngularJS از همان ابتدا با در نظر گرفتن آزمایشات طراحی شده است. همه کدهای JavaScript نیاز به انجام یک سری آزمایشات دارند. شما هم به راحتی می­ توانید عملکرد هر یک از اجزای آن را با استفاده از تست­های جداگانه و یا تست پایان به پایان آزمایش کنید.

یعنی بعد از به اتمام رساندن توسعه صفحات وب، می­توان برنامه را از طریق مرورگرها برای اهداف مختلف به یک باره آزمایش کرد. این شرایط ایجاد شده تا همه اجزای برنامه را بدون هیچ مشکلی به طور هم زمان آزمایش کنید.

کنترل رفتار عناصر  DOM

ویژگی­های انگولار جی اس را می­توان به بخشنامه­ ها پیوند داد، تا راه اندازی خودکار برنامه امکان پذیر باشد. یعنی چه؟ این بدان معنی است که در آن مدولار وجود دارد و با کمک ویژگی­های آن مانند دستورالعمل­ ها و فیلترها، می­توان به حس سفارشی سازی و انعطاف پذیری در کد دست یافت.

پیش نیازهای یادگیری

بهتر است که همیشه یک روند تکنولوژیکی را بیاموزیم و مرتباً خود را به روز کنیم تا بیشترین استفاده را از شغل خود ببریم. همچنین این خصوصیت ذهن کنجکاو ما را تشنه دانش نگه دارد. می­ توانید از HTML و CSS برای ساخت صفحات وب خود استفاده کنید، تا آزمایش بر روی آن­ها انجام شود. برای کدگذاری در AngularJS ، داشتن درک اولیه از JavaScript مهم است.

ادامه در :

https://mindmover.academy/angular-js/

نویسنده مطلب: MindMover.Academy

منبع مطلب

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.