برنامه‌نویسی را با این 12 سایت، مجانی یاد بگیرید!!!

 

معرفی بهترین سایت های آموزش رایگان
معرفی بهترین سایت های آموزش رایگان

هدف ما جمع آوری و معرفی سایت های معروف برنامه نویسی وبهترین سایت های آموزشی فارسی زبان به صورت رایگان برای شما عزیزان است.

بعد از انتخاب زبان برنامه نویسی مورد علاقه خود و مشخص شدن راه برنامه نویسی، یکی دیگر از کارها، برنامه ریزی دقیق و پرس وجو برای سایت ها ویا مراکز آموزشی معتبر است.

اغلب به دنبال مراکز و یا سایت هایی هستیم که فهم مبحث به صورت واضح وقابل درک باشد ما تلاش کرده ایم که با تحقیقات خود از سایت های آموزش برنامه نویسی معتبر از جمله سایت های ایرانی وخارجی، این سایت ها رابه شما دوستان معرفی کنیم تاباتوجه به نیازتان از آموزش آنها بهره ببرید.

آکادمی آنلاین درسمن:

این سایت باهدف جمع آوری تمام دروس و همچنین برگزاری دوره های کاربردی برای ورود به بازارکار شکل گرفت. آموزش‌های ویژوال استودیو، مایکروسافت آژور، مایکروسافت آفیس و تمام دوره هایی که توسط شرکت مایکروسافت ارائه و پشتیبانی میشوند.
جهت‌گیری با این استاندارد‌ها باعث می‌شود که تمامی آموزش‌ها با نگرش مایکروسافت صورت گیرد و درنتیجه، دانشجوی دوره‌های درسمن میتواند برای دریافت گواهینامه‌های بین المللی مایکروسافت در زمینه‌های مختلف مانند MCSA، MCSE و… آمادگی‌های لازم را کسب کند.
تمامی پیش‌نیاز‌ها و هر آنچه که در این مسیر لازم خواهد بود، از صفر تا صد در درسمن ارائه خواهد شد.

www.darsman.com


سکان آکادمی:

سکان آکادمی در 20 شهریورماه سال 1392 کارخود را باهدف ارائه اخبار مرتبط در زمینه های برنامه نویسی ، طراحی سایت، اپن سورس ولینوکس، سئو، هوش مصنوعی،استارتاپ و…. برای یادگیری ازبچه ها گرفته تابزرگسالان، دانشجویان رشته های مرتبط وغیر مرتبط برنامه نویسی ایجاد کرده ، و خدمات این سایت به صورت رایگان دراختیار علاقه مندان قرار گرفته است. دراین آکادمی آموزش آنلاین برنامه نویسی علاوه برآموزش های مرتبط با برنامه نویسی و طراحی سایت خدمات مرتبط با برنامه نویسی نیز ارائه کرده که میتوان به سرویس جابز که فضایی برای کارفرمایان و فریلنسرهای حوزه فناوری است اشاره کرد.این سایت بخشی ازسایت پربازدید خود را به آموزش زبان های برنامه نویسی جاوا و آموزش انروید قرار داده است.

www.sokanacademy.com


فرادرس:

این سایت در سال 1387 با ارائه آموزش های مرتبط با هوش مصنوعی و برنامه نویسی درحوزه سایت های آموزش برنامه نویسی ایجاد شد. پس ازمدتی درسال1390 این سایت به عنوان بهترین پروژه آنلاین آموزشی ایران به انتخاب کاربران درچهارمین جشنواره وب ایران معرفی شد ورفته رفته به بزرگترین سایت دانشگاه آنلاین در حوزه دروس دانشگاهی تبدیل شد. دراین وب سایت بخشی از آموزش ها به صورت رایگان در اختیار کاربران قرارداده میشود، اما برای دریافت کامل آموزش ها باید آموزش خریداری شود.

www.faradars.org


روکسو

این سایت در ابتدا با انتشار مطالب آموزشی در حوزه‌های برنامه‌نویسی و طراحی گرافیک به عنوان یک سایت آموزش آنلاین در ایران باهدف توسعه منابع فارسی و ارتقاء سطح دانش ایرانیان شروع به کار کرد. آموزش این وب سایت این گونه است که با پرسش و پاسخ، به نیاز کاربران خود پاسخ میدهد به این دلیل این وب سایت به بزرگترین مرجع پرسش و پاسخ برنامه نویسان وگرافیست های ایرانی تبدیل شد. دراین وب سایت همگان میتوانند سوال بپرسند ویا میتوانند به سوالات پرسیده شده پاسخ دهند و ازمیان پاسخ ها، بهترین و دقیق ترین پاسخ، توسط پرسشگرمشخص میشود ودر صدر جواب ها نمایش داده میشود.

www.roxo.ir


راکت:

سایت راکت در بهارسال 1394 با این باور که کاربران لایق بهترین ها هستند و باید بهترین و به روزترین فیلم های آموزشی ومقالات دراختیار آنها قرار بگیرد تا بتوانند به سرعت پیشرفت کنند و جزء بهترین هادرصنعت طراحی و برنامه نویسی وب شوند، به سایت های آموزش برنامه نویسی پیوست. به همین دلیل این سایت تلاش کرده تایک مرجع آموزش آنلاین برای زبان ها و ابزارهای برنامه نویسی مربوط به موبایل شود.

www.roocket.ir


سون لرن:

این سایت توسط لقمان آوند دانشجوی دکترای تخصصی نرم افزاردرسال 1387 به خاطر علاقه ی شدید او به دنیای وب ، وبلاگ نویسی، ومخصوصا طراحی وب وبرنامه نویسی فعالیتش را درحوزه زبان های برنامه نویسی چون اچ تی ام ال و سی اس اس گرفته تا زبان های برنامه نویسی بک اند مانند: پی اچ پی، سی شارپ وغیره آغاز کرد.

www.7learn.com


سبزلرن
:

ما از وب سایت آموزش برنامه نویسی چه انتظاراتی داریم؟ آموزش با کیفیت مدرس با تجربه، پشتیبانی و در کنارش دوره های رایگان یک خبر خوب سایت آموزش برنامه نویسی سبزلرن تمام این موارد یکجا و به صورت رایگان داره کافیه فقط یک سر به وب سایتش بزنید،درحال حاضر دوره جاوا اسکریپت سبزلرن یکی از بهترین دوره های توی بستر اینترنت هستش. بعداز ثبت نام توی هر دوره هر تعداد سوال براتون پیش بیاد مدرس جواب میده شعارشون هم اینه فقط یک قسمت نگاه کنید دیگه نمیتونید دوره رو بیخیال بشید تا تهش جلو میرید.

https://sabzlearn.ir/

کلیک سایت:

کلیک سایت که یکی از سایت های آموزش برنامه نویسی متنی است در زمینه آموزش های انلاین و تولید برترین محتوای آموزشی،در زمینه ها و رشته های مختلف،توانسته است یکی از برترین آموزشگاه های مجازی باشد. کلیک سایت در زمینه های مختلفی نظیر:
– برنامه نویسی وب
– برنامه نویسی اندروید
– برنامه نویسی ویندوز
– برنامه نویسی ios
فعالیت دارد.

www.clicksite.org


بلدشو:

این سایت ازسال 1395 کارخود را آغاز کرده وازابتدای کار تاکنون بانیاز سنجی دقیق مشتریان وتمرکز بر روی کیفیت ارائه دوره ها به زبان فارسی توانسته تاثیر خوبی بر دانش و یادگیری کاربران بگذارد. محتوای موجود در دوره های آموزشی بلدشو مطابق با استاندارد جهانی است و پس از ترجمه توسط مترجمین متخصص، با زیرنویس یا با دوبله‌ی حرفه ای بر روی سایت قرار می‌گیرند .هر دوره یک روند منطقی و برنامه ریزی شده دارد. این دوره ها با پوشش مباحث از سطوح پایه تا حرفه‌ای، و با آموزش گام به گام، شما را تا مرز یادگیری کامل تخصص مورد نظر پیش می‌برند. .محور های آموزشی این سایت عبارت اند از:

زمینه های عکاسی،انیمیشین سازی، شبکه، طراحی مهندسی، برنامه نویسی، درسی، بازاریابی، امنیت و …

www.baladshow.com


مکتب خونه:

سایت مکتب خونه نیز یکی دیگر از سایت های آموزش برنامه نویسی است که با هدف در دسترس قرار دادن آموزش با کیفیت بالا برای همه‌ی فارسی زبانان ارائه شد. این سایت در رشته ها وعلومی چون: رشته ریاضی ، مهندسی برق ، مهندسی مکانیک ، مهندسی کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر با گرایش نرم‌افزار، مهندسی نفت، رشته آمار ریاضی ، رشته معماری، مهندسی صنایع ، مهندسی شیمی ،مهندسی عمران فعالیت دارد.

www.maktabkhooneh.org

نکته: در این راستا خدمات مکتب‌خونه به دو گروه اصلی دوره‌های مکتب‌پلاس و دروس دانشگاهی تقسیم مي‌شود.


دوره مکتب پلاس:

مکتب پلاس نسل جدید آموزش مجازی در ایران است که توسط مکتب‌خونه برای اولین بار در ایران ارائه شده است. دوره‌های مکتب‌پلاس، دوره‌های کوتاه‌مدت کاربردی هستند که با همکاری دانشگاه‌های برتر کشور تهیه مي‌شوند و به صورت تعاملی ارائه مي‌شوند. هدف از این دوره‌ها تربیت نیروی کار مورد نیاز برای ورود به بازار کار است به صورتی که افراد با کسب مهارت مورد نیاز و گذراندن دوره، می‌توانند در شرکت‌ها یا به صورت فردی مشغول به کار شوند و کسب درآمد کنند.

مکتب‌خونه با ضبط و ارائه دروس اساتید برتر از دانشگاه‌های برتر و تراز اول کشور و ارائه رایگان آن‌ها مجموعه‌ای بي‌نظیر از بیش از 300 درس و 8،000 ویدئو آموزشی با کیفیت و رایگان در حوزه های مختلف ایجاد کرده است. در سال گذشته بیش از 600 ترابایت از ویدئوهای آموزشی این بخش توسط دانشجویان اقصی نقاط کشور و جهان دانلود شده است.


دوره دروس دانشگاهی:

هدف از دروس دانشگاهی مکتب‌خونه و ارائه رایگان آن‌ها این است که همه افراد بتوانند به صورت رایگان از محتوای آموزشی با کیفیت دانشگاه‌های برتر استفاده کنند تا به دلیل محدودیت‌های مالی هیچ فردی از لذت آموزش محروم نباشد.

مکتب‌خونه در هر ترم تحصیلی، تعداد مشخصی درس از دانشگاه‌های برتر کشور را با هماهنگی استاد درس شروع به فیلم‌برداری مي‌کند. سپس در طول ترم با ضبط جلسات درس، جلسات به صورت منظم و به مرور زمان با کم‌ترین فاصله از برگزاری آن کلاس در دانشگاه، بر روی وب‌سایت قرار مي‌گیرند.

اصلی‌ترین دانشگاه‌های همکار مکتب‌خونه: دانشگاه صنعتی شریف ،دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه علوم پزشکی تهران میباشد.


فرانش:

این سایت از سال 1386 با هدف ترویج دانش متن باز آغاز به کار نمود و در این راه با همیاری و همکاری افراد علاقمند به حوزه ی آموزش به موفقیت هایی دست یافت. در این سایت کاربرانی که توانایی و دانش کاربردی در زمینه های مشخصی همچون برنامه نویسی دارند،‌ در فرایند تولید همراهی شده، و تیم تولید و تدوینی در کنار آن ها قرار گرفته تا بتوانند دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. صرف نظر از اهداف تجاری یا غیر تجاری تولیدکنندگان محتوا در فرانش، دغدغه های پلتفرم پرداخت، پلتفرم نمایش، هزینه پهنای باند، مارکتینگ، دریافت بازخورد و … برای تولید کنندگان برطرف شده تا بتوانند با تمرکز روی محتوا، ویدئوی آموزشی خود را تولید و منتشر کنند بهترین دور های این سایت درحوزه: کسب‌وکار،انیمیشن و سه‌بعدی ،فیلم و صدا ، وب ،برنامه‌نویسی ،شبکه و امنیت، زبان‌های خارجی وسبک زندگی است.

www.faranesh.com


لرن سورس:

این سایت از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را درباره آموزش برنامه نویسی و طراحی وب سایت شروع کرده است. با توجه به اینکه در وب فارسی کمتر میتوان وبسایتی را یافت که آموزش برنامه نویسی و وب را به صورت دوره محور منتشر کند و اکثر سایت ها مطالبشان را به صورت پراکنده منتشر میکنند ، این سایت تصمیم گرفت تاباطراحی وب سایتی این نیاز را برطرف کند.لرن سورس یک پلتفرم شاخص و متفاوت در زمینه یادگیری و آموزش بوده و به شما کمک میکندتا نیازهای آموزشی خود را در زمینه کد نویسی رفع نمایید.

متد آموزشی در لرن سورس به صورتی تعریف شده است که آموزش ها به صورت جامع و کاربردی باشند. به همین دلیل ما آموزش ها را در لرن سورس به دو قسمت دوره های آموزشی و دوره های ویژه تقسیم کرده ایم. دوره های آموزشی به صورت مطالب جامع منتشر خواهد شد و اما دوره های ویژه که به صورت ویدیو منتشر میشود، ضمن

دارا بودن مطالب پایه ، کاربردی و پروژه محور نیز خواهد بود.

www.learnsource.net

در آخر اگر شما هم منبعی می‌شناسید که از لیست افتاده، حتما در کامنت معرفی کنید.

نویسنده مطلب: امین اکرمی

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظرات
  1. مرتضی می گوید

    سلام ممنون از مطالب مفیدی که ارائه دادید. بنظرمن بهترین منبع آموزشی درسمن هست من چند تا از دوره هاشون شرکت کردم و از کیفیت دوره ها راضی هستم و به بقیه دوستان هم پیشنهاد میکنم به این سایت سر بزنند و از دوره های رایگان استفاده کنند.

نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.