برنامه نویسی Back-end به زبان ساده

در این پست قصد داریم تا با برنامه نویسی Back-End آشنا شویم،گاهی این سوال برای برنامه نویسان پیش می‌آید که برنامه نویسی Back-End آیا همان طراحان وب هستند.در این مقاله به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

توسعه دهندگان Front-End را توسعه دهندگان client-side نیز می‌گویند. علت این امر این است که آنان بخش هایی را توسعه می‌دهند که کاربر مصرف کننده با آن در ارتباط خواهد بود. عموما از زبان های HTML, CSS و JavaScript برای توسعه Front-End استفاده می‌کنند.(دوره های آموزشی Front-End کدفرند).

به این ترتیب بخشی که کاربران به صورت مستقیم با آن در ارتباط هستند٬ بخش های مرتبط با حوزه Front-End است. اما اطلاعاتی که به کاربر نمایش داده می‌شود و به طور کلی داده ها٬ توسط برنامه نویسان Back-End تولید و در اختیار کاربر قرار داده می‌شوند. کاربر مصرف کننده به صورت مستقیم با کار برنامه نویسان Back-End در ارتباط نیست اما محصولی که به کاربر نمایش داده می‌شود٬ از کار برنامه نویسان Back-End استفاده می‌کند.

یک نرم افزار داینامیک تحت وب را در نظر بگیرید. برای نمونه می‌توان سایت کدفرند را مثال بزنیم. محتویات این مجموعه به صورت پیوسته در حال اضافه و بروز شدن هستند. بنابراین باید اطلاعات در پایگاه داده‌ای ذخیره سازی شوند تا محتویات جدید جایگزین مطالب قدیم نشوند. در نظر داشته باشید که قالب مجموعه ثابت است و در صورت تغییر٬ برای تمام محتویات اعمال می‌شود. اما محتوی مقالات با یکدیگر یکسان نیستند. چنین پروژه هایی را پروژه های dynamic گویند. پروژه های Dynamic به برنامه نویس Back-End نیاز دارند. پروژه های بکند سایت های Dynamic مدیریت داده ها و پردازش ها را برعهده دارد.

برای شما

Back-End تمام چیز هایی که Front-End تولید می‌کند را کاربردی می‌کند. همچنین تعامل میان پایگاه داده و برنامه های نوشته شده با زبان برنامه نویسی Server-Side است که بر روی Web Server ها٬ Server های ابری و یا ترکیب این دو (hybrid server) است.

دستورات Server-Side توسط برنامه نویسان Back-End برای تولید نرم افزار های Back-End استفاده می‌شوند. ممکن است بسیاری از کاربران حتی از چگونگی و یا زبان استفاده شده در Back-End آگاه نباشند اما حقیقت موضوع این است که کارایی سیستم را این بخش از پروژه برعهده دارد. این زبان ها ارتباط میان کاربر٬ Server و پایگاه داده را برعهده دارند.

زبان هایی مانند PHP, Pyhton, Java و #C برای پیاده سازی برنامه های Back-End استفاده می‌شوند. برای مثال با استفاده از Java Enterprise می‌توانیم پروژه های Back-End را پیاده سازی کنیم. همچنین Framework مشهور Spring در جاوا برای پیاده سازی Back-End پروژه ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نویسنده مطلب: کدفرند(دوست برنامه نویس من)

منبع مطلب

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.