برنامه نویس کیست ؟

بشر از زمان ظهورش تا به امروز در پی زندگی راحت تر بوده بنا بر این تلاش کرده تا با اختراعات بیشتر زندگی رو راحت تر کنه یکی از بهترین اختراعات بشر کامپیوتر است . در این بحث شکی نیست که کاملا موفق بوده . اما هیچ یک از اختراعات بشر بدون خواسته او کاری را انجام نمی دهد . حتی قوی ترین سیستم های هوش مصنوعی توسط یک انسان برنامه ریزی شده اند .

خوب بهتر است بگویم کامپیوتر یک واژه است برای تمام سیستم های حسابگر (ماشین حساب ، ربات ها، سیستم های کنترولی و ….) . ولی چرا حساب گر ؟ چون تمام مسائل به وسیله محاسبات ساده ریاضی حل می شود چه بسته های دریافتی که الان دارید از سرور دریافت می کنید و چه یک جمع و تفریق ساده . این جا هست که نقش برنامه نویس پر رنگ می شود .

خوب بحث اصلی ما در مورد برنامه نویس ها است . برنامه نویس کسی است که سیستم های کامپیوتری را طوری برنامه ریزی می کند تا به دستورات ما انسان ها پاسخ مناسب رو دهند. ولی بهترین تعریف برای برنامه نویسی این هست که :

تقسیم یک پروسه (کار، فعالیت) به چندین پروسه کوتاه و آسان را برنامه نویسی می گویند

برای شما
1یک مثال خیلی ساده
15+2*6=?
1اگر قرار باشه من این مسائله را حل کنم به این صورت است .
11-6*2=12
12-5+12
13-17

بدونید که این یک مسائله خیلی ساده بود که البته شاید یکمی بی منطق به نظر برسه ولی برای کار های بزرگ بهترین روش است .

البته باید بگم که همه محاسبات با 0و1 است یا همان باینری که خودش یک بحث جدا است .

همین الان که داری این مطلب رو می خونی یک برنامه نویس این زمینه را فراهم کرده است ، کلی کد نوشته ، کلی زمان صرف کرده و کلی دردسر های دیگه … . حالا بماند که چقدر زمان و چندین برنامه نویس دیگه خود سیستم های دریافت و ارسال و چک و چقدر چرت و پرت های دیگر نوشته شده . خوب سر تان رو درد نیارم . برنامه نویس ها قهرمان های دنیای امروز شما رو میسازند و قهرمان های دنیای خودشان رو نابود می کنند. تمام

این مطلب برای علاقه مند کردن شما به رشته کامپیوتر نیست بلکه هدف این بود که به برنامه نویس ها دور و برت نگی برام ویندوز نصب کن.

نویسنده مطلب: ch2115k

منبع مطلب

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.