بسته شدن سایت های دانلود فیلم (آخرین بروزرسانی)

در پی شکایت بازی ها و مشکلات دنیای فیلم در ایران که با بسته شدن سایت معروف تاینی موییز و دستگیری سران آنها آغاز شد بلاخره سرورهای دانلود به دستور ستاد فیلترینگ توقیف شد و سایت هایی که از سرورهای داخل ایران استفاده میکردند (دیبا مووی – سلام دانلود – فردا دانلود – 30نما و … ) به کنار رفتند .

هر چند برخی منابع تایید می‌کنند که VOD ها و IPTV های داخلی با پی‌گیری در مراجع ذی‌صلاح موفق به انجام این کار شده‌اند، هیچ منبع رسمی این خبر را تصدیق نمی‌کند.

منابع آگاه در گفت‌وگو با مشرق تایید کردند، روند متوقف کردن فعالیت سایت‌های غیرقانونی فیلم و سریال، در روزهای آتی ادامه خواهد داشت.

همچنین فاز دوم ، بستن و فیلتر کردن سایت هاییه که دامنه های اونها در خارج از کشور میباشند .

متن ابلاغیه به هاستینگ ها از طرف دادستان فضای مجازی (جـواد جاویدنـیا) و کارگروه مصادیق مجرمانه :

در واقع به نظر می‌رسد موضوع ارائه فیلم‌ها بدون سانسور بزرگترین مشکلی باشد که از نظر دولت و حاکمیت در این سایت‌ها وجود دارد چرا که اکثر قریب به اتفاق محتوای درون این سایت‌ها امروزه در VODها یافت می‌شود.

مردم از روز چهارشنبه شروع به ریپورت کردن صفحه‌های شبکه‌های نمایش خانگی در شبکه‌های اجتماعی کردند. اولین نتیجه‌اش این شد که شبکه‌های نمایش خانگی مجبور شدند صفحات‌شان را پرایوت کرده و از حالت عمومی خارج کنند.

اما دومین نتیجه که مهم‌تر بود واکنش صفحه‌ی اینستاگرامی نتفلیکس آمریکا به این ماجرا بود. شبکه‌ی نت‌فلیکس که گویا تا امروز نمی‌دانسته که شبکه‌های نمایش خانگی ایرانی بدون اجازه فیلم‌ها و سریال‌های این شبکه را پخش می‌کنند نوشته که: ظاهرا سایت نماوا از ما دزدی می‌کند.

آن‌ها طعنه‌ای هم زده‌اند و عکسی از پل راد، بازیگر نقش اصلی فیلم «مرد مورچه‌ای» (Ant man) گذاشته‌اند و به طعنه آن را Aunt man (مرد خاله‌ای) معرفی کرده‌اند و به شبکه‌ی نماوا تقدیمش کردند.

کاربران ایرانی هزاران کامنت زیر این پست نتفلیکس گذاشته‌اند و سایت فیلیمو را هم به این فهرست اضافه کرده‌اند. به علاوه همگی از این که این سایت‌ها بدون کپی رایت این آثار را پخش می‌کنند ابراز عصبانیت یا ناراحتی کرده‌اند.

صفحه اینستاگرام نتفلیکس
صفحه اینستاگرام نتفلیکس

در هر حال به نظر می‌رسد شاهد اتفاقی که چند سال پیش برای تاینی موویز (بزرگترین سایت دانلود فیلم ایران که زمانی رتبه ۲۸ الکسا را در کشور داشت) این بار در ابعادی گسترده‌تر برای سایت‌های دانلود فیلمی مثل دیبامووی، فیلم تو مووی، فردا دانلود، 30نما و موارد مشابه رخ داده است.

در هر حال باید منتظر ماند و دید شکایات مردمی نسبت به این اتفاق به کجا ختم خواهد شد و سرنوشت سایت‌های دانلود فیلم چه خواهد بود، آیا آنها در نهایت مجبور هستند محتوایی غربال شده همچون VODها را برای دانلود در اختیار کاربران قرار دهند (که در این صورت تفاوت خاصی با آنها نخواهند داشت) و یا به سرورهای خارجی کوچ می‌کنند و هزینه‌ها را در قالب حق اشتراک از مشتریان می‌گیرند و یا اتفاق پیش‌بینی نشده‌ای رخ خواهد داد.

صفحه توییتر وزیر ارتباطات
صفحه توییتر وزیر ارتباطات

نکته‌ی بامزه‌ی دیگر این که وزیر ارتباطات، آقای جهرمی در توییتر مورد حمله قرار گرفته بود که خودش با انتشار پستی نوشت که در ماجرای قطع سرورهای این سایت‌ها هیچ نقشی ندارد.

در آخر این پیام مدیر یکی از سایت ها رو برایتون مینویسم و با توجه به این پیام به نظرم تو این کشور هیچ اتفاقی کاملا یهویی نمیفته و نیاز بیشتری به توضیح نیست ….

سلام دوستان
راستش دیگه حال و حوصله ای برای حفظ پرستیژ و ادبی حرف زدن نداریم، ببخشید که اینطور مینویسم.

مدیر عامل شاتلند و نماوا به ما قول داده بود که در صورت همکاری و قرار نگرفتن دوبله هاشون این قضیه تموم میشه و رضایت میدن حتی پیامی که اون موقع رفت روی کانال نوشته شده توسط اونا بود و ما فقط سر تهشو اضافه کردیم.
اما بعد از اون قضیه شروع کردن به پرونده سازی برای سایت های فیلم مثل دیبا و چندتا دیگه از همکاران، این پرونده ربطی به دوبله نداره، و کلا میخوان که جمع کنیم. امروز علاوه بر دیبا چند سایت همکار دیگه هم سروراشون دان شده. بقیه همکاران عزیز هم خوشحال نباشن چون قضیه گسترده هست و از بالا شروع کردن دارن میرن پایین و هیچ سایت فیلم که آزاد فعالیت میکنه چه رایگان چه vip در امان نمیمونه مگر اینکه سروراش خارج کشور باشه.

تا اینجا فقط گفتم که بدونید جریان چیه، ما فعلا مشخص نیست چه تصمیمی بگیریم، اما من همون موقع جلوی خودشون قسم خوردم اگه با همکاری کردن بی خیال ما نشن نذارم اسمی از اونا تو ایران بمونه قسم سنگینی هم خوردم که نمیتونم بشکنم، من به قسم خودم عمل میکنم، اسم یک vod و شرکت پشتیبانشو طوری پاک میکنم که دیگه هیشکی یادش نمونه.

شرمنده ام دوستان، در آخر بگم ما هیچوقت اولویت اولمون در دیبا پول نبوده و اولویت اولمون فقط و فقط رضایت شما بود عملکردمون گواه این حرفمه، دیبا حاصل ۴ سال زندگی سیاه دو نفر آدمه که همه چیزشونو از دست دادن تا دیبا به اینجا برسه، ما با ۱۰۰ هزار تومن شروع کردیم.
من ۲۳ سالمه و تک تک کلماتی که نوشتم با گریه بود نمیدونم باورتون میشه یا نه اما هیچ ادا و دروغی نداشتم تو این متن، من همین الان میتونم دیبارو ببندم و برم پی کارم و هیچ اتفاقی برام نمیوفته اما دلم میسوزه برای ۴ سالی که همه چیزمو از دست دادم، و ترجیح میدم خودم هم با دیبا تموم بشم چون پول و پشتوانه ای برای یه شروع دوباره ندارم.
#دیبا_مووی #فردا_دانلود #30نما 3هستی_دانلود #ن.ما.وا #سلام_دانلود #دانلود_فیلم #فیلترینگ


پ س : سایت 30نما در زمان دستگیری و بستن سرورهای تاینی موویز سرورهای خودش رو به خارج انتقال داد و اونطور که من فهمیدم بعد از آروم تر شدن اوضاع سایت به حالت قبل خودش برمیگرده ( بیانیه سایت ) و زیر این مطلب آدرس سایت هایی رو که هنوز کار میکنند رو برایتون مینویسم :))

آموزش دانلود از تورنت ( سرچشمه ی تمام لینک های دانلود فیلم )

https://movie30t.co رایگان

https://satina.site رایگان

http://yoozdl.com رایگان

https://my30nama.mobi رایگان

https://30nama.ltd اشتراکی

https://ww.downloadrooz-chrome.info اشتراکی

https://mkvs.ir (فیلتر)

http://blaxup.in (فیلتر)

http://wir1.site (فیلتر)

نویسنده مطلب: mehrdadfp

منبع مطلب

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.