بهترین زبان برنامه نویسی

بهترین زبان برنامه نویسی
بهترین زبان برنامه نویسی

سلام امید وارم حالتون خوب باشه

یکی از مسئله هایی که افراد مبتدی در شروع برنامه نویسی دارن این سوال هست که بهترین زبان برنامه نویسی کدوم زبان هست؟

که البته به شکل های زیر پرسیده میشه:

کدوم زبان از همه بهتره؟

با یادگیری کدوم زبان از سایر زبان ها بی نیاز میشم؟

عالی ترین زبان برای یادگیری کدوم زبان هست؟

و…

در یک جواب باید بگم : خیر ، بهترین زبان برنامه نویسی وجود نداره

حالا چرا؟ خب با من همراه باش تا بهت بگم ؛ این مسئله سال هاست که وجود داره و خیلی ها هم نمی خوان دست بردارن از این تفکر غلط ؛ تفکری که میگه سی شارپ از همه بهتره یا جاوا یا پایتون و … هر زبان برنامه نویسی یکسری مزیت داره و یکسری معایب و همچنین ضعف حالا براتون مثال می زنم تا کاملا منظورم رو متوجه بشید.

پایتون و سی شارپ دو تا از بهترین زبان های برنامه نویسی هستن که خصوصا سی شارپ بسیار در ایران کاربرد داره ، با این دو زبان میشه برای هر عرصه ایی کد زد به عنوان مثال وب ، اندروید ، دسکتاپ ، هوش مصنوعی و … به عنوان مثال سی شارپ برای موبایل زامارین رو داره و همچنین پایتون برای موبایل فریمورک کیوی (kivy) رو داره اما زمارین و قدرتش و میزان استفاده اش کجا و کیوی و انواع درد و سر هاش و عدم پشتیبانی هاش کجا !!!!!

و هم چنین در هوش مصنوعی رتبه استفاده پایتون کجا و سی شارپ کجا !!!!!

این مثال یک مثال ساده از دو زبان بود ؛ شما خودتون می تونید با جستجوی ساده نقاط ضعف و قوت های زبان های دیگه رو هم ببینید

برای شما

حالا صد در صد یک سوال پیش اومده برای عده ایی و اونم این هست “اگه فلان زبان خوب هست پس چرا کاربردش در ایران کم هست یا اصلا کاربرد نداره؟ مگه همه زبان ها خوب نیستن؟ پس چرا اینجوریه؟”

خب باید بگم:

در ایران زمینه برای استفاده از بسیاری از زبان ها نیست ، در ایران برنامه نویسی دست چند زبان (#JavaScript,php,C,و…) هست و عواملی مثل آموزش و جامعه برنامه نویسان و همچنین تقاضای بازار کار باعث شده تا یکسری از زبان ها هیچوقت پاشون به بازار کار باز نشه و مورد استفاده قرار نگیرن.

و همچنان تعدادی هستن که تا اینجا سوال براشون پیش اومده دلیل استفاده ایرانی ها از چند زبان (#JavaScript,php,C,و…) واقعا چیه؟

خب ببینید اول از همه آموزش: یادم میاد زمانی که سال دهم بودم با هر کسی توی هنرستان از پایتون حرف می زدم سریع بدون حتی یکم تحقیق می گفت کاربرد نداره و … و این دلیل داشت و دلیلشم این بود سر تا ته کتاب های هنرستان پر از سی شارپ و معرفی سینتکس و کاربرد هاش بود و هنرجو ها از ابتدا با سی شارپ شروع می کردن (حالا بماند که واقعا هیچی هم کسی یاد نگرفت).

دوم جامعه برنامه نویسان: من یا شما نمی تونیم یه نفره دنیای برنامه نویسی رو با استفاده از یک زبان جدید متحول کنیم وقتی توی یه شرکت تمام پروژه ها با سی شارپ نوشته میشه و این الگو به شرکت های دیگه هم میرسه در نتیجه بازار کار سی شارپ خوب میشه برای اینکه تقاضا توش زیاده و همچنان بسیاری هم شروع به یاد گیری و استفاده از اون می کنن.

سوم تقاضای بازار کار: از کل بازار کار رسیده به گوش یه کار فرما که فقط سی شارپ خوبه و زمان گرفتن پروژه کارفرما بدون کمی اطلاع فقط گیر میده پروژه من باید با فلان زبان نوشته بشه به عنوان مثال اگر یه وب سایت بخواد خب این رو میشه با Python ، Php ،Asp و … زد ولی چنان گیری روی فلان زبان میده که واقعا برنامه نویس متوجه دلیلش نمیشه این کم کم رواج پیدا می کنه و دیگه چون همه فلان زبان رو بلد هستن دیگه نمیشه از زبان دیگه ایی استفاده کرد.

و همچنین بی اطلاعی دلیل اصلی ایجاد جملاتی مثل “بهترین زبان فلان زبانه” ، “هیچ زبانی قدرت فلان زبان رو نداره” و …

کسانی که در هفته شاید نیم ساعت هم مطالعه ندارن ولی باز اظهار نظر می کنن که همه زبان ها بد هستن و فقط زبانی که اونا بلدن خوبه

امید وارم براتون مفید بوده باشه

اگر براتون مفید بود نظر خودتون رو برام کامنت کنید.

نویسنده مطلب: پوریا صلواتی

منبع مطلب

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.