بهترین سایت های آموزش آنلاین درسی در کشور

 

بهترین سایت های آموزش آنلاین درسی
بهترین سایت های آموزش آنلاین درسی

در دهه پیش به ذهن آدمی خطور نمیکرد که با نشستن در خانه هم بتوان کلاسهای ریاضی دانشگاه صنعتی شریف را از طریق مانیتور رایانه تماشا کرد، با بوجود آمدن ابزارهای خوش آیندی مانند اینترنت که برای یادگیری و خود آموزی جمع آوری شده است دیگر هیچ عذر و بهانه ای برای تنبلی در یادگیری باقی گذاشته نمیشود. با داشتن یک اینترنت (البته پرسرعت) و وسیله ای برای ارتباط با آن، ضرب المثل “ز گهواره تا گور دانش بجوی” که برای خارجی ها به معنای “یاد گیری مادام العمر ” است تحقق پیدا می کند.

با افزایش معروفیت تبلت ها و گوشی های هوشمند و همچنین نرخ پیشروی اینترنت پر سرعت، دنیای آموزش در حال تغییر است. با داشتن اینترنت دیگر سختی و کشمکش برای آموزش حضوری ندارید. بسیاری از دانش پژوهان در تمام دنیا از دوره های آموزشی اینترنتی برای بدست آوردن علم و توانایی های مورد نظر خود استفاده می کنند. برای علاقه مندان زبان فارسی نیز این ابزار مناسب است.

یکی از فواید آموزش آنلاین دروس این است که میتوانید در هر زمان و هر مکانی که هستید از کلاسهای آموزشی استفاده کنید.

آموزش آنلاین درسی

کیفیت کلاسهای آموزشی آنلاین همانند تجربه هایی است که در کلاسهای سنتی می توانید بدست آورید، همچنین یکی دیگر از فواید کلاسهای آموزشی آنلاین پرداخت نکردن هزینه رفت و آمد و صرفه جویی در زمان است.
نه تنها محتوی آموزش آنلاین با کیفیت است، بلکه ارتباط میان مربیان و دانش آموختگان بصورت منظم و به وسیله رایانه های شخصی به راحتی برقرار می شود و این ارتباط فقط از طریق رودررویی فیزیکی نیست.

عناوین کلاس های آموزشی در اینترنت از راحت ترین تا نایاب تریین چیزها می باشد. برای مثال آموزش مهارت های زندگی مثل مدیریت زمان و کنترل استرس و آموزش درسهای مدارس و دانشگاه، آموزش زبانهای خارجی، آموزش استفاده از رایانه و اینترنت و گوشی پیشرفته و در کل مهارت های فن آوری اطلاعات از این موارد هستند.
سبک های آموزشی وب هم انواع مختلفی دارد، منابع آموزشی بصورت متنی، تصویری، صوتی و ویدئویی هستند که انتخاب آن به عهده خودتان می باشد. در برخی از دوره های دیگر نیز آموزش به وسیله فیلم های آموزش انجام می گردد مثل فرادرس، تخته سفید، کلاس درس و مکتبخونه.

با توجه به رشدی که دوره های آموزشی آنلاین داشته اند بعضی از دانشگاه های با اعتبار دنیا مثل ام.آی.تی، کالیفرنیا، استنفورد، اوپن و جان هاپکینز کلاس های درسشان را در دسترس مردم قرار داده اند.

از شبکه های اجتماعی هم نمی توان به آسانی رد شد، بسیاری از شبکه ها معروفیت بسیاری در میان وبگردان پیدا کرده اند و جزو یکی از نمونه های موفق ارتباط و آموزش به حساب می آیند.
یکی از دلیل های رشد و گسترش دوره های آموزشی آنلاین به وجود آمدن فناوری های نوین ارتباطی و آشکار شدن پدیده وب 2 در سطح جهان و افزایش تعداد کاربران و مصرف کنندگان اینترنت است. با آشکار شدن وب 2 کاربران علاوه بر خواندن اطلاعات، به نوشتن و رد و بدل کردن اطلاعات با کاربران متفاوت هم علاقه نشان دادند، به همین دلیل این پدیده تازه آشکار شده به شکل وسیعی مورد بحث قرار گرفته است.

هدف از بیان این مطالب این است که ما در زمانه اطلاعات و دانش زندگی می کنیم و برای ادامه زندگی در این دوران نیازمند بدست آوردن اطلاعات و جداسازی در ریشه یابی آن ها برای استفاده در زندگی روزمره خود هستیم. ظواهر نشان دهنده افزایش رشد اطلاعات هستند و کسانی که اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری، نگهداری و استفاده بهینه کنند در میان باقی مردم موفق تر خواهند بود آموزش در این دوره به پیشرفت مداوم وابسته است. با رعایت این روش میتوان در همه مراحل زندگی آموزش دید.

آموزش مجازی در ایران

ارزش آموزش مجازی در صورتی افزایش پیدا می کند که با بالا رفتن جمعیت، قرار دادن تجهیزات آموزشی برای همه افراد به صورت رایگان غیر ممکن به نظر می رسد. دوره های آموزشی آنلاین در زبان فارسی به نام موک شناخته شده است که این افراد بتوانند به وسیله اینترنت به این دوره ها دسترسی پیدا کنند. نمونه ای از سازمان های پر اهمیت عرضه کننده موک کرسرا، اوداکس و اودسیتی می باشد که سال بنیاد هرسه اینها سال 2012 بوده است.

فواید دوره های آموزشی آنلاین را نام بردیم اما توجه داشته باشید سازمان های مجازی این دوره ها را اجرا می کنند. سازمان های مجازی هم دارای معایبی مثل سازمان های سنتی هستند که نمی توان همه ی آن ها را در این متن جا داد، اما مشخص است که این دوره های آموزشی در دوره اطلاعات و دانش دارای اهمیت زیادی است. دوره ه ای که به دانش احتیاج دارد و باید آن را به خوبی هماهنگ کنیم.

در این مقاله قصد داریم به تحلیل و معرفی بهترین سایت های آموزش آنلاین ایرانی در سال 98 بپردازیم.

سایت آموزش مجازی
سایت آموزش مجازی

فرادرس بدون شک بهترین سایت آموزش درسی کشور است که فعالیتش را ابتدا در سال 1387 و با ارائه آموزش های مرتبط با هوش مصنوعی و برنامه نویسی آعاز کرده است. بعد از مدت زمان کوتاهی، در زمستان ۱۳۹۰ فرادرس توانست به انتخاب مخاطبانش عنوان بهترین پروژه آنلاین آموزشی ایران را در چهارمین جشنواره وب کشور کسب کند.

فرادرس را می توان یکی از بزرگترین پروژه آموزش آنلاین ایران دانست که در بخش آموزش های دانشگاهی فعالیت دارد. وب سایت فرادرس اینک و در سال 1397 به عنوان بزرگترین دانشگاه آنلاین ایران، باکیفیت ترین آموزش ها را به بیش از دویست هزار دانشجوی عضو خود از سراسر جهان، ارایه میکند.

کنترل در کیفیت بالای فیلم های آموزشی تولید شده توسط مدرسان فرادرس، کنترل ناظران با هدف بهبود کیفیت آموزشی، بالا رفتن بازده و همین طور همکاری با بزرگترین اساتید کشور در زمینه های گوناگون از جمله مهمترین ویژگی های این مجموعه بزرگ است.
در سایت فرادرس قسمتی از آموزش ها رایگان بوده در اختیار مخاطبان قرار گرفته است، اما برای دریافت نسخه کامل آموزش ها باید فایل ها را خریداری نمایید. هدف وب سایت فرادرس ایجاد دسترسی آسان، همیشگی و همگانی به دانش آکادمیک و تخصصی برای دانش دوستان کشور می باشد.

سایت آموزش مجازی
سایت آموزش مجازی
  1. بیشترین مراجعین از کشورهای: ایران، ایلات متحده امریکا، هند، افغانستان، فرانسه.
  2. بیشترین بازدید از سایت های: گوگل، کاپریلا، سافت98، شاپرک، پی سی دانلود .
  3. رتبه محتوای بی ارزش سایت: %51.80.
  4. میزان بازدید متوسط از صفحات سایت: 3.45.
  5. میزان متوسط حضور هر نفر در سایت: 4:24.
  6. کلمات کلیدی مهم سایت: فرادرس، faradars، آموزش وردپرس، آموزش php، آموزش برنامه نویسی.

امکانات سایت فرادرس

  • دسته بندی موضوعی
  • دسته بندی همه فرادرس ها
  • دسته بندی جدیدترین فرادرس ها
  • دسته بندی فرادرس های رایگان
  • دسته بندی درس های درحال انتشار
  • تب طبقه بندی فرادرس برحسب رشته و موضوع
  • تب جدیدترین آموزش های رایگان
  • تب جدید ترین آموزش های غیر رایگان
  • تب فرادرس های پرمخاطب (یک ماه اخیر)
  • تب فرادرس های در دست انتشار

این سایت با کلمه کلیدی”سایت آموزش درسی” سیزدهمین سایت جستجو گوگل می باشد.

بهترین سایت های آموزش آنلاین
بهترین سایت های آموزش آنلاین

کانون فرهنگی آموزش یا بنیاد علمی آموزشی قلم‌ چی یکی از بزرگترین سایت های آموزشی درسی و یکی از فعالترین ناشران کتاب های کمک آموزشی در کشور است. بنیاد علمی آموزشی قلم‌ چی توسط کاظم قلم چی در سال 1370 تاسیس و نخستین دوره آزمونهای منظم خود را در سال 1372 برگزار کرد. وب سایت کانون فرهنگی آموزش از 15 شهریور 1384 فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده و تا به امروز توانسته است در بورسیه آموزشی و مالی دانش آموزان، ساخت مدارس و کتابخانه ها و اقدامات فرهنگی دیگر نقش به سزایی در بستر بالا بردن سطح دانش کشور داشته باشد.

کانون فرهنگی آموزش دارای اپلیکیشن اندروید می باشد.

بهترین سایت های آموزش آنلاین
بهترین سایت های آموزش آنلاین
  1. بیشترین مراجعین از کشورهای: ایران، ایلات متحده امریکا.
  2. بیشترین بازدید از سایت های: گوگل، گاما، آپارات، همکلاسی، ورزش3.
  3. رتبه محتوای بی ارزش سایت: %35.80.
  4. میزان بازدید متوسط از صفحات سایت: 4.66.
  5. میزان متوسط حضور هر نفر در سایت: 5:58.
  6. کلمات کلیدی مهم سایت: قلم چی، کانون، تخمین رتبه کنکور، کانون قلم چی، آزمون آنلاین درسی.

امکانات سایت کانون فرهنگی آموزشی – قلم چی

  • دسته بندی مقطع شما، شهر شما.
  • دسته بندی بورسیه.
  • دسته بندی صفحه شخصی، ثبت نام در کانون.
  • دسته بندی کتاب، نمونه سوال و فیلم.
  • دسته بندی کلکسیون روش مطالعه.
  • دسته بندی تا کنکور، رتبه های برتر.
  • دسته بندی برنامه راهبردی آزمون ها، نفرات برتر.
  • دسته بندی کارنامه های کنکور، تخمین رتبه.
  • تب تازه ها، پربازدید هفته، پربازدید ماه.
  • تب اخبار و رویدادها.
  • تب کنکورها.
  • تب مشاوره.
  • تب روانشناسی و یادگیری.
  • تب رتبه های برتر کنکور، انتخاب رشته کنکور.
  • تب دبستانی ها، متوسطه، هنرستانی ها.
  • تب مجله آزمون، کتاب های آزمون.
  • تب کلکسیون روشهای مطالعه.
  • تب خواندنی ها و دیدنی ها.
  • تب علم، دانش و آموزش، پزشک و سلامت، فناوری و کامپیوتر و موبایل.
  • تب مادرها و پدرها بخوانند، ورزش، زبان انگلیسی و عربی.

این سایت با کلمه کلیدی”سایت آموزش درسی” اولین سایت جستجو گوگل می باشد.

بهترین سایت های آموزش آنلاین
بهترین سایت های آموزش آنلاین

وب سایت متمم یکی از بزرگترین سایت آموزشی کشور که از 2 بهمن 1392 فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده است. متمم مخفف واژه محل توسعه مهارت های من و طرحی برای تولید محتوای فارسی با هدف ارتقاء سطح دانش و مهارت فارسی زبانان در نقاط مختلف ایران و دنیاست.

این سایت به منظور “توسعه مهارتهای فردی” مخاطبانش را به دو گروه متمم زندگی و متمم کسب و کار تقسیم بندی می کند. متمم از بهترین و متخصص‌ ترین نویسندگان فارسی زبان در اکثر نقاط دنیا، محتوای کاربردی و مالکیت معنوی آن را خریداری می نماید و آن را در اختیار مخاطبانش قرار میدهد.

بهترین سایت های آموزش آنلاین
بهترین سایت های آموزش آنلاین
  1. بیشترین مراجعین از کشورهای: ایران، ایلات متحده امریکا، افغانستان.
  2. بیشترین بازدید از سایت های: گوگل، محمدرضا شعبانعلی، شعبانعلی، ویکی پدیا، دیجی کالا.
  3. رتبه محتوای بی ارزش سایت: %50.40.
  4. میزان بازدید متوسط از صفحات سایت: 3.43.
  5. میزان متوسط حضور هر نفر در سایت: 5:15.
  6. کلمات کلیدی مهم سایت: دیجیتال مارکتینگ، متمم، تولید محتوا، سئو، ایمیل مارکتینگ.

امکانات سایت متمم

  • دسته بندی دوره MBA.
  • دسته بندی توسعه فردی (ترم مقدماتی، ترم پایه، ترم تکمیلی و …).
  • دسته بندی نقشه یادگیری (افزایش بهره وری، زندگی، هنر ارتباط، ابزارهای کسب و کار و…).
  • دسته بندی نقشه یادگیری.
  • دسته بندی تقویم محتوا.
  • دسته بندی رادیو متمم.
  • دسته بندی متممی های برتر (متممی های برتر در درس های اختصاصی، متممی های برتر در درس های عمومی و …).

این سایت با کلمه کلیدی”سایت آموزش درسی”  سایت جستجو گوگل می باشد.

بهترین سایت آموزش درسی
بهترین سایت آموزش درسی

سایت آموزش آنلاین ایرانی گاما یک شرکت فرهنگی دیجیتال “پیشرو کنترل راوند” می باشد که فعالیت خود را به صورت رسمی از سال 1393 آغاز کرده است.

از اهداف مجموعه آموزشی گاما می توان به: مشارکت همگانی و عادلانه دبیران سراسر کشور در تولید محتوا،  توسعه عدالت آموزشی در راستای ایجاد گنجینه نمونه سوالات امتحانی، آزمون‌ های علمی و محتوای آموزشی مقاطع مختلف آموزشی اشاره داشت.

وب سایت گاما (گنجینه آموزشی مدارس ایران) توسط معلمان عزیز کشورمان به روز شده و امکان دسترسی مطالب آن برای تمام دانش‌ آموزان، دبیران و مدارس کل کشور با جستجوی ساده فراهم شده است.

خدمات وب سایت گاما

  • نمونه سوالات امتحانی.
  • فیلم، پاورپوینت و محتوای آموزشی.
  • آزمون آنلاین تستی.
  • پرسش و پاسخ درسی.
  • فروشگاه کتب کمک آموزشی.
  • سامانه جامع مدرسه یاب.
  • بلاگ آموزشی.
بهترین سایت آموزش درسی
بهترین سایت آموزش درسی
  1. بیشترین مراجعین از کشورهای: ایران، ایلات متحده امریکا.
  2. بیشترین بازدید از سایت های: گوگل، کانون فرهنگی آموزش، تیزلند، همکلاسی، شاپرک.
  3. رتبه محتوای بی ارزش سایت: %38.70.
  4. میزان بازدید متوسط از صفحات سایت: 4.90.
  5. میزان متوسط حضور هر نفر در سایت: 5:07.
  6. کلمات کلیدی مهم سایت: گاما، آزمون آنلاین درسی، پاسخ سوالات و فعالیت های پیام های آسمان هفتم فصل ۱ تا فصل ۵، گام به گام هدیه پنجم، نمونه سوال ریاضی هشتم فصل ۳ چند ضلعی ها.

امکانات سایت گاما

  • دسته بندی المپیادها.
  • دسته بندی نمونه و تیزهوشان.
  • دسته بندی کتاب های درسی، پیشنهاد ویژه.
  • دسته بندی نمونه سئوالات.
  • دسته بندی محتوای آموزشی.
  • دسته بندی پرسش و پاسخ.
  • دسته بندی آزمون آنلاین.
  • دسته بندی درسنامه آموزشی.
  • دسته بندی مدرسه یاب.
  • دسته بندی فروشگاه کتاب.
  • دسته بندی اخبار آموزشی، درسنامه آموزشی.
  • تب کلاس اول، …، کلاس دوازدهم.
  • تب آخرین فایل های آموزشی.
  • تب آخرین پرسش ها.
  • تب آخرین اخبار.

این سایت با کلمه کلیدی”سایت آموزش درسی” هجدهمین سایت جستجو گوگل می باشد.

بزرگترین سایت آموزشی کشور
بزرگترین سایت آموزشی کشور

مکتب‌ خونه بزرگ‌ ترین رسانه دیجیتال آموزش مجازی در کشور است که فعالیت خود را از سال 1392 آغاز کرده و تا به امروز توانسته است خدمتی بزرگ در جهت دسترسی ایرانیان و فارسی زبانان سراسر جهان به آموزش با کیفیت فارسی ارائه دهد. از اهداف وب سایت مکتب‌ خونه می توان به در دسترس قرار دادن آموزش باکیفیت برای تمام فارسی زبانان اشاره داشت. مکتب خونه جایی برای یاد گرفتن و یاد دادن است.

مکتب خونه وب سایت آموزش آنلاین در کشور است که در زمینه تولید آموزش آنلاین فعالیت دارد. مکتب خونه که در گذشته با هدف در دسترس قرار دادن آموزش های دانشگاهی دانشگاه های نامبروان ایران به صورت ویدیویی برای همه دانشجویان به صورت رایگان فعالیت می کرد، حالا و در سال 97 با اضافه کردن بخش مکتب پلاس در زمینه های گوناگون دیگر آموز آنلاین خود، فعالیتش را گسترش داده است.

مکتب خونه به دو قسمت دروس دانشگاهی و مکتب پلاس تقسیم بندی شده است:

مکتب پلاس: به تولید آموزش های کوتاه و کاربردی با همکاری تعاملی دانشگاه های خوب کشور پرداخته است و هدفش از این دوره ها آموزش نیروی کار مورد استفاده برای ورود به بازار کار می باشد. ناگفته نماند که شرکت کنندگانی که در این دوره ها حضور دارند پس از پایان دوره، مدرک شرکت در آن دروه را از دانشگاه برگزار کننده آن دوره دریافت می نمایند.

دروس دانشگاهی: مکتب خونه ابتدا کار خودش را با این قسمت شروع کرده است و توانست با ضبط و ارائه دروس دانشگاهی از کلاس های برترین اساتید دانشگاه های ایران با کیفیت بالا و به صورت رایگان محبوبیت خوبی را در میان کاربرانش به دست آورد. هدف از ارائه این آموزش ها استفاده رایگان محتوای آموزشی برترین دانشگاه های کشور برای مخاطبانش بوده است. ویدیو ها به صورت طبثه بندی شده از کلاس های درس اساتید گرفته میشد و همانند این بود که شما در آن کلاس حضور داشته اید.

مکتب خونه دارای اپلیکیشن در نسخه اندروید می باشد.

بزرگترین سایت آموزشی کشور
بزرگترین سایت آموزشی کشور
  1. بیشترین مراجعین از کشورهای: ایران، ایلات متحده امریکا، فرانسه، آلمان، استرالیا.
  2. بیشترین بازدید از سایت های: گوگل، فرادرس، یکتانت، مدیااد، دیجی کالا.
  3. رتبه محتوای بی ارزش سایت: %33.70.
  4. میزان بازدید متوسط از صفحات سایت: 5.55.
  5. میزان متوسط حضور هر نفر در سایت: 6:19.
  6. کلمات کلیدی مهم سایت: مکتب خونه، maktabkhooneh، موزش فتوشاپ، مکتبخونه، مکتب پلاس.

امکانات سایت مکتب خونه

  • دسته بندی دوره های مکتب پلاس.
  • دسته بندی درس های دانشگاهی.
  • دسته بندی همایش و رویدادها.
  • تب دوره های جدید.
  • تب مدیریت و کسب و کار.
  • تب برنامه نویسی و IT، نرم افزارهای مهندسی.
  • تب زبانهای خارجی، علوم انسانی، هنر.

نویسنده مطلب: bestfarsi.ir

منبع مطلب

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
10 نظرات
  1. بهش میگن زهرا می گوید

    ممنون بابت مطالب مفید تون واقعا نادر بود :))))
    بسی خوشمان آمد از سایتتون

  2. شفیعیان می گوید

    با سلام و احترام

    ممنون از مباحث و مطالب مفیدتان

    ما در سایت امور آموزش مجتمع مس سرچشمه دوره های آموزشی متعددی داریم که شما عزیزان میتوانید بصورت رایگان بهرمند شوید

  3. اورینت می گوید

    با سلام و احترام

    ممنون از مباحث و مطالب مفیدتان

    ما در سایت امور آموزش مجتمع مس سرچشمه دوره های آموزشی رایگان متعددی داریم که شما عزیزان میتوانید بصورت رایگان بهرمند شوید

  4. امیر می گوید

    «آلا» هم خیلی خوبه هم رایگانه(اموزش دروسش).

  5. وندو می گوید

    خیلی ممنون بابت مطلب کاملتون
    عالی بود

  6. محمدی می گوید

    سلام ممنون

    من هم رسانه آموزشی لیموناد را معرفی می کنم واقعا پشتیبانی خوبی دارند …

    1. ضیاءالرحمن می گوید

      خوب خدمت برای همگان هست

  7. مهدی امجد می گوید

    تو بحث آموزش آنلاین هوش مصنوعی هم می تونید به وب سایت مدرسه علم داده اشاره داشته باشید. این آدرس سایتشون هست:
    bigdataworld.ir

  8. آکادمی فیکسل می گوید

    ممنون از مقاله خوبتون در آکادمی فیکسل هم آموزش برنامه نویسی اندروید داده میشه. میتونید یه سری بهش بزنید.

  9. کپل آرت می گوید

    سایت تاپلرن فراموش شده

نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.