بهترین IDE ها و کد ادیتورهای پایتون در سال ۲۰۱۹

برای اینکه به شما کمک کنیم تا بتوانید بهترین IDE ها و کد ادیتور های مناسب برای برنامه نویسی پایتون انتخاب کنید این پست را آماده کرده ایم.میدانیم که پایتون یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی حال حاضر است پس اینکه بدانیم که با چه ابزاری میتوانیم بهترین تجربه را از کدنویسی با پایتون داشته باشیم استفاده از یک ide مناسب است.

۱.ایکلیپس + Pydev

یک محیط توسعه نرم‌افزاری چندزبانه برای محیط توسعه مجتمع با قابلیت اضافه کردن افزونه می‌باشد. این محیط توسعه در ابتدا با زبان جاوا و برای توسعه برنامه‌های این زبان استفاده می‌شد. در ادامه با افزوده شدن افزونه‌هایی به آن امکان توسعه زبان‌هایی چون سی، سی++، روبی، پایتون، پرل، پی اچ پی، لاتک و اندروید را فراهم می‌کند.

افزونه PYDEV برای برنامه اکلیپس می‌باشد که به عنوان محیط یکپارچه توسعه نرم‌افزار برای کدهای پایتون طراحی شده‌است و عملیات تجزیه و تحلیل و رفع اشکال و… کدهای پایتون را در محیط اکلیپس مدیریت می‌کند.

برای نصب پلاگین pydev بعد از دانلود فایل آن را در فولدر eclipse\dropins کپی کنید با این روش نیاز به آپدیت کردن eclipse نیست. بعد از یک بار بستن و باز کردن eclipse پلاگین pydev قابل استفاده هست.

۲.پای‌چارم PyCharm

پای چارم JetBrains PyCharm یک IDE برنامه نویسی زبان Python بسیار قدرتمند است که با ابزار فوق حرفه ای خود مدیریت پروژه ها و برنامه نویسی به زبان پایتون را آسان و سریع می کند. زبان پایتون که یک زبان شی گرا و سطح بالا است و خود یک Compiler (مفسر) است توسط Guido van Rossum هلندی در سال ۱۹۹۱ ابداع شد.

نرم افزار PyCharm باعث کدنویسی سریع تر, و دقت بالاتر و برنامه نویسی هوشمند به زبان Python می شود. توسط مفسر هوشمند آن, کدنویسی شما به صورت آنی آنالیز می شود و خطاهای برنامه نویسی و خطای در حال اجرا گرفته می شود و توسط ادیتور هوشمند و پیشرفته خود , شما را برای کدنویسی تمیزتر و کمتر راهنمایی می کند.

برنامه PyCharm در واقع یک ناوبر پروژه کامل است که می توانید فایل های پروژه را به آن معرفی کرده و بین تمامی فایل های پروژه به زبان پایتون نوشته شده جستجو کنید, بین متغیرهای مختلف در فایل های مختلف پل بزنید و تغییر لحظه ای ایجاد کنید. این IDE همچنین از Google App Engine نیز پشتیبانی میکند و شما می توانید برنامه های به زبان پایتون خود را با آن در گوگل اپز منتشر کنید.

۳.ویژوال استودیو کد

نام نرم افزاری کاملا رایگان، عرضه شده از سوی کمپانی مایکروسافت، به منظور ویرایش کدهای مختلف در محیطی کاملا ساده است. اگر شما نیز از برنامه نویسان فضای وب و یا اپلیکیشن های مبتنی بر فضای ابری هستید، مایکروسافت بهترین پیشنهاد برای کدنویسی شما را نرم افزار Visual Studio Code معرفی می کند.

همانطور که می دانید امروزه معروف ترین IDE مایکروسافت به منظور کدنویسی به انواع زبان های برنماه نویسی، نرم افزار ویژوال استودیو است، اما اگر شما نیاز به نرم افزار ساده تر برای کاربردهای کوچک تر دارید، مایکروسافت Visual Studio Code را به شما پیشنهاد می کند.

برنامه Visual Studio Code یک نرم افزار ویرایشگر کدهای زبان های برنامه نویسی است که نسخه های ویندوز، لینوکس و مک از آن عرضه شده و کاربران صرف نظر از نوع سیستم عامل، می توانند به ویرایش و کدنویسی در انواع سیستم عامل ها بپردازند.

به طور کلی Visual Studio Code، هر آنچه را ک هبرنامه نویسان امروزی برای ویرایش کدها، ورایش متون و … نیاز داشته باشند در اختیارشان می گذارد. به عنوان مثال قابلیت های لایت کلمات کلیدی و سینتکس زبان های برنامه نویسی، ناوبری آسان در میان کدها، شرتکات های کیبورد، سازگاری با انواع زبان های برنامه نویسی و … از مهم ترین امکانات آن به شمار می روند.

۴.اتم Atom/Atom-IDE

یک نرم افزار رایگان و ساده، به منظور نمایش محتوای فایل‌ها و همچنین ویرایش کدهای زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف با امکان های لایت کلمات کلیدی است. همانطور که می‌دانید در سیستم عامل ویندوز، نرم افزار پیش فرض برای ویرایش متون، نوت پد است. اما اگر شما نیز به دنبال نرم افزاری هستید که امکانات گسترده‌تری را در مقایسه با Notepad برای شما به ارمغان آورد.

نرم افزار مذکور یک نسخه بسیار پیشرفته از نوت پد است که در محیطی تیره و متناسب با سلیقه‌ی برنامه نویسان، امکان کدنویسی و ویرایش متون و اسناد را برای شما فراهم می‌کند.محیط کاربری این نرم افزار بسیار زیبا و ساده طراحی شده است، از این رو حتی مبتدی ترین افراد نیز قادر هستند از امکانات گسترده و بسیار عالی آن بهرمند شوند.

این نرم افزار با دارا بودن یک نوار ناوبری بسیار آسان، شما را قادر می‌سازد به مدیریت فایل‌ها پرداخته و برای مثال به پیش‌نمایش تصاویر بپردازید. محوریت کاری این نرم افزار بر مشاهده و کدنویسی به انواع زبان‌های برنامه نویسی متمرکز شده و با دارا بودن امکان های لایت سینتکس اکثر زبان‌های برنامه نویسی، یکی از بهترین محیط‌های کدنویسی به شمار می‌رود.

(برای یادگیری پایتون می توانید از دوره جامع آموزش پایتون کدفرند استفاده نمایید)

https://codefriend.ir/2019/05/23/بهترین-ide-ها-و-کد-ادیتورهای-پایتون-در-سال/

بهترین IDE ها و کد ادیتورهای پایتون در سال ۲۰۱۹ - CodeFriend.ir
بهترین IDE ها و کد ادیتورهای پایتون در سال ۲۰۱۹ – CodeFriend.ir
برای اینکه به شما کمک کنیم تا بتوانید بهترین IDE ها و کد ادیتور های مناسب برای برنامه نویسی پایتون انتخاب کنید این پست را آماده کرده ایم. IDE برای پایتون

نویسنده مطلب: کدفرند(دوست برنامه نویس من)

منبع مطلب

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.