توصیه های ضروری برای برنامه نویس شدن !

چگونه برنامه نویس شویم؟
پیشنهاد ویژه: آموزش جاوا اسکریپت را از این صفحه دنبال کنید

همه فن حریف باشید، ولی در یک کار استاد باشید

یکی دیگر از اشتباهات بزرگی که برنامه نویسان مبتدی دچار آن میشوند همین است. معمولا مشتاقان تازه کار برنامه نویسی تشنه ی یادگیری هستند و دوست دارند همه چیز را یاد بگیرند. اما مانند یک ماهی کوچک وسط دریا هستند که نمیدانند کجا بروند. افراد تشنه‌ی یادگیری که دوست دارند هرچه سریع تر تمام زبان های برنامه نویسی را فرا بگیرند. از این جهت شروع میکنند به یادگیری چندین زبان برنامه نویسی با هم! این کار به خودی خود و در نگاه اول بسیار هم عالیست! ولی به یاد داشته باشید یک برنامه نویس کامل کسی است که یک زبان را به عنوان مرجع به طور کامل بلد باشد یا به اصطلاح در آن استاد باشد سپس به دنبال یادگیری بقیه زبان ها باشد. سعی کنید همیشه همه فن حریف باشید اما تا زمانی که در یک کار استاد نباشید به درد بازار کار نمیخورید!

شرکت در انجمن های گفتگو و برقرای تماس با دیگر برنامه نویسان

خوشبختانه در اینترنت انجمن های گفتگوی تخصصی زیادی وجود دارند که توصیه میکنم در آنها عضو شوید. مثلا اگر برنامه نویس هستید در انجمن های مخصوص برنامه نویسی عضو شوید یا اگر گرافیست هستید در انجمن های مخصوص گرافیک عضو شوید. در هر زمینه ای که فعالیت میکنید بدون شک انجمن مخصوص آن در اینترنت وجود دارد.

شرکت در انجمن های گفتگو باعث می‌شود به رشته فعالیت خود علاقه مند شوید. فرض کنید علاقه مند یه رشته هک و امنیت هستید، حال اگر در یک انجمن هک و امنیت عضو شوید و با سایر هکر ها در تماس باشید و با هم فعالیت کنید، هر روز بیشتر از دیروز به رشته خود علاقه مند میشوید، با سایر هکر ها در زمینه های مختلف بحث میکنید و مشکلات خود را برطرف میکنید… همین فعالیت ها باعث پیشرفت شما می‌شود.

از تجربیات دیگران استفاده کنیم قبل از اینکه تجربه دیگران شویم

برای شما

یکی از نکاتی مهم که قبل از شروع برنامه نویسی باید بدانید این است که گاهى موانع بزرگ و مشكلات زياد، انسان را از رسيدن به هدف، مأيوس و نااميد مى‏ سازد؛ ولى استفاده از تجربه ‏هاى ديگران، موانع و مشكلات موجود را برطرف مى ‏سازد و نااميدى را به اميدوارى تبديل مى‏كند؛ از اين رو ديگر براى بدست آوردن راه حلّ، نيازى به تكرار تجربه و يافتن راه حلّ‏ نيست.

همیشه سعی کنید از از تجربه دیگران استفاده کنید، اگر کاری را درست انجام داده اند شما هم انجام دهید و اگر کاری را اشتباه انجام داده اند، شما آن اشتباه را تکرار نکنید.

برای موفقیت برنامه ریزی کنید

افراد موفق می دانند که باید هر روزشان مفید تر و پربار تر از دیروز باشد و به همین دلیل سعی میکنند از هر روزشان بیشترین استفاده ممکن را ببرند. ابزاری که برای انگیزه دادن به خودشان استفاده می کنند، برنامه روزانه شان است. وقتی عادت کنید که برای هر روزتان برنامه داشته باشید، روی کارها تمرکز بیشتری داشته و اولویت های آن روز را خوب می فهمید. با این روش احتمال انجام شدن کارها خیلی بیشتر است.

برای برنامه ریری کافیست یک قلم و کاغذ را به دست بگیرید و کار هایی را که هر روز باید انجام دهید را لیست کنید. کار هایی را لیست کنید که حتما توانایی انجام آنها را دارید.

نویسنده مطلب: محمد کریمی

منبع مطلب

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.