تکنولوژی بلاک چین و حضور مهندس های جوان در بازار سرمایه

هر آنچه به عنوان پول یا ارز بخواهیم استفاده کنیم باید سه تست معیار را بگذراند:
Medium of exchange
Unit of account
Store of value

البته در اکثر متون اقتصادی جای مورد دوم و سوم را عوض می‌کنند و البته منطقی هم هست. حال این سوال مطرح می‌شود که چرا بحث مربوط به معیارهای پول را ما مطرح می‌کنیم و این چه ربطی به بحث بلاک چین و بیت کوین خواهد داشت.

فرهاد اکسچنج را بهتر بشناسید!

بیت کوین جدیدترین تکنولوژی ای است که قرار است نقش پول را در دنیای مدرن و در دنیای آینده ایفا کند و فهمیدن این نقش بیت کوین بدون فهمیدن پول و کاربرد پول و علت به وجود آمدن پول ممکن نیست.

خیلی از دوستان که روی بلاک چین تمرکز می کنند و می خواهند مطالعاتی راجع به این تکنولوژی و کریپتو های مرتبط با آن داشته باشند صرفا تمرکز خود را بر روی برنامه نویسی و مهندسی کار می گذارند و متاسفانه آن جنبه اقتصادی و انسانی این تکنولوژی را ندید می‌گیرند.

البته بدون تردید در قسمت فنی این تکنولوژی شکی نیست که یکی از مهم‌ترین قسمت‌های آن است و ما هم خیلی با آن کار داریم خیلی راجع به آن صحبت خواهیم کرد. اما مطمئن باشید که یک نفر به صرف داشتن ابزار مهندسی در این تکنولوژی به جایی نمیرسد. دقیقا اینجا هم داستان تحلیل تکنیکی و تحلیل بنیادی است.

شما صرفاً با دید مهندسی و تکنیکی امکان ایجاد ایده و حل مسائل را نخواهید داشت. حتماً باید دید بالاتری داشته باشید تا بتوانید ایده جدید ایجاد کنید، یک مسئله جدید را ایجاد کنید و بعد به حل مسئله اقدام کنید. البته در حل مسئله، شما از مهندسی و برنامه نویسی به مقدار زیاد استفاده خواهید کرد.

ویدیو های آموزشی فرهاد اکسچنج

اینکه ما در کشورمان هم به تعداد زیادی مهندس داریم و اکثر دوستان با هوش بالا را برای رشته های مهندسی می فرستیم هم مزید بر علت است که این هم یکی از مشکلات ما است که کشور ما از نظر تعداد مهندس واقعا در حد کشورهای بسیار پیشرفته دنیا است. در حالی که در اکثر کشورهای توسعه یافته و پیشرفته دنیا افراد با هوش را برای علوم انسانی می‌فرستند.

نویسنده مطلب: فرهاد اکسچنج

منبع مطلب

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.