خرید کتاب های کمک درسی رشته کامپیوتر

افرادی که دوره های هنرستان را به پایان می رسانند، بدون گذراندن دوره پیش دانشگاهی می توانند در کنکور کاردانی پیوسته (فوق دیپلم) شرکت کنند. از سال ۱۳۹۶ مقطع کاردانی پیوسته در موسسات آموزش عالی حذف شد و به جای آن دروس جایگزین در دانشگاه اخذ می گردد. اکنون امتحان کنکور در برخی رشته ها نقشی در پذیرش دانشجو ندارند و علاقه مندان در اولین انتخاب خود بر اساس سابقه های تحصیلی پذیرفته می شوند. در برخی رشته ها مانند ساختمان چند سال است که کنکور برگزار نمی شود.
قرن ۲۱ به طور قطع، قرن کامپیوتر و اینترنت است. امروزه از رایانه ها در همه سازمان ها و ادارات شهرهای بزرگ و کوچک استفاده می شود. حجم های بزرگ اطلاعات که شاید در زمان های قدیم، هزاران هزار کتاب می شد، امروزه به راحتی در یک فلش که به اندازه یک بند انگشت هم نیست، جا می شوند و اطلاعات و تصاویر از طریق شبکه اینترنت، در چند ثانیه، به دورترین نقطعه کره زمین می رسند. نقشه های ترافیک شهری، وضعیت آب و هوا، خرید همه کالا اکنون از اینترنت قابل دسترسی است. قبلا برای یک خرید ساده باید مدت زمان زیادی را صرف می کردید ولی الان با چند کلیک ساده، و وارد کردن شماره کارت خود، آن کالا به دست شما می رسد.

برای شما

مزیت بزرگ رشته کامپیوتر چیست؟

یکی از بزرگ ترین و بهترین مزیت های رشته کامپیوتر این است که این رشته، بازار کار با قدرت بالا و متنوعی دارد، به طوری که شما می تواند بعد از گرفتن مدرک دیپلم، به عنوان یک تکنسین فنی فعالیت داشته باشید یا بعد که توانستید مدرک مهندسی بگیرید، در شرکت های دولتی یا خصوصی فعالیت کنید؛ اگر هم نخواستید در شرکت های خصوصی و دولتی مشغول شوید، می توانید به طور مستقل به عنوان برنامه نویس به طراحی سایت و اپلیکیشن های موبایل و بازی سازی بپردازید و محصولات خود را به فروش بگذارید. حتی در حالت دیگر می توانید یک مغازه اجاره یا بخرید و در آن به فعالیت های نرم افزاری (مثل نصب سیستم عامل و نصب آنتی ویروس) و سخت افزاری (مثل تعمیرات لوازم رایانه) انجام دهید.

عیب بزرگ رشته کامپیوتر چیست؟

به عنوان مثال یکی از محبوب ترین شغل های این رشته،حرفه برنامه نویسی را بررسی می کنیم، در زمینه برنامه نویسی اکثر اوقات خودتان باید به خودتان آموزش دهید، مدرسه هیچوقت به شما به صورت قدم به قدم هیچ چیز را یاد نخواهد داد و شما باید با آزمون و خطای فراوان اطلاعات خودتان را بالا ببرید. پس بدانید که همه چیز به خود شما بستگی دارد و اگر بخواهید به آموزش های مدرسه خودتان را محدود کنید، پیشرفت نخواهید کرد.
از طرف دیگر زبان های برنامه نویسی زیادی وجود دارند و شما باید برای یادگیری زبان مورد نظر، زمان قابل توجهی بگذارید و در ضمن با یادگیری تنها یک زبان کارتان پیش نخواهد رفت زیرا قطعا به زبان های دیگر نیاز پیدا خواهید کرد.

زمینه های شغلی رشته کامپیوتر

زمینه های شغلی رشته مذکور عبارتند از:

مسئول کارگاه آموزش کامپیوتر
مسئول آرشیو نرم افزاری
برنامه ساز سیستم های کامپیوتری
فعالیت در کارگاه سخت افزاری
راهبر سیستم های کامپیوتری
دستیار تولید کننده سیستم های کامپیوتری
نصاب و راهبر سایت کامپیوتر
سرپرست سایت کامپیوتر
راهبر روندهای کنترل فرایندهای صنعتی
سرپرست راهبری شبکه های محلی کامپیوتری

هرچند زمینه های شغلی رشته کامپیوتر بسیار بالاست و شغل هایی مانند سئوکار، برنامه نویس، بازی ساز، طراح سایت، متخصص هوش مصنوعی و غیره هستند.

آیا بلد بودن زبان انگلیسی به پیشرفت ما در این رشته کمک می کند؟

یاد گرفتن زبان انگلیسی بطور مستقیم روی کار شما تاثیر می ذاره چون که بسیاری از منابع در سطح حرفه ای، اول به زبان انگلیسی مطرح می شود، در صورتی که زبان انگلیسی تان خوب باشد، می توانید خیلی زود پیشرفت کنید. برای مثال سایت هایی هستند که برنامه های بزرگ دنیا و حرفه ای ها آنجا اطلاعات شان را به اشتراک می گذارند و شما می توانید از این طریق مطالب زیادی یاد بگیرید و به اصطلاح، به روز باشید. از طرف برای سخت افزار هم بسیاری از تجهیزات و بردهای الکترونیکی کاتالوگ های انگلیسی دارند که شما برای راه اندازی این تجهیزات و بردهای الکترونیکی، کاتالوگ هایی به زبان انگلیسی دارند که شما برای راه اندازی این تجهیزات و همین طور فهمیدن پیام ها و خطاهای شان، باید بتوانید کاتالوگ ها را بخوانید. پس برای حرفه ای شدن نیاز به پیشرفت در زبان انگلیسی دارید.

کتاب های کمک درسی ویژه رشته کامپیوتر (تمامی پایه ها)

کتاب های پایه یازدهم

انتشارات کاگو – دروس طلایی کامپیوتر یازدهم (کلیک کنید)

کتاب های کنکور کاردانی به کارشناسی

انتشارات اخوان – سیر تا پیاز مجموعه تست کامپیوتر کنکور کاردانی به کارشناسی (کلیک کنید)
انتشارات جوزان – نکته کده شبکه و نرم افزار کامپیوتر کنکور کاردانی به کارشناسی (کلیک کنید)

بهترین منبع خرید کتاب های کمک درسی رشته کامپیوتر

در حال حاضر و با پیشرفت و فراگیر شدن اینترنت و فروشگاه های خرید اینترنتی، کم تر کسی پیدا می شود که خرید حضوری را ب خرید اینترنتی ترجیح دهد، فروشگاه اینترنتی دانش لند، در سال ۱۳۹۷ با هدف ایجاد یک محیط ایمن و راحت برای خرید اینترنتی کتاب های کمک درسی و بازی های فکری، تاسیس شد؛ دانش لند با داشتن دسته بندی های متنوع، عرضه کتاب های ناشرین معتبر و بررسی جامع محصولات، لذت یک خرید اینترنتی دلچسب را برای شما فراهم کرده است.

نویسنده مطلب: دانــــش لنــــد

منبع مطلب

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.