شرکت های جذاب آنگونه که می نمایند هستند؟

دفتر کار گوگل
دفتر کار گوگل

شرکت های رویایی و منی که در کف آنها هستم؟
قطعا تو هر شغلی که هستید شرکت هایی هستند که آرزو تونه که بتونید تو اونها کار کنید ولی بنا بدلایلی فعلا به این مهم دست نیافتید و فکر میکنید اگه برید اونجا قطعا اینجوری میشه اونجوری میشه اونجا برم دیگه این مشکلات این جا رو ندارم و هزار تا چیزه دیگه ولی میخوام از تجربیات خودم دوستام و آشنایانی بگم که تو گوگل کار کردن بس ادامشو بیا با من.

تو هیچ شرکتی ندیدن برات ?
این بهترین تیتری بود که کله پاراگراف رو تشریح میکرد.حقیقت ماجرا همینه شما وقتی از یه شرکتی تو ایران خوشت میاد و به هر دلیلی علاقه پیدا میکنی که توش کار کنی دیگه هر روز یه چیز مثبت میبندی به اونجا و یه چیز منفی به جایی که هستی و این میشه که از کارتم لذت نمیبری.

تجربه من: خیلی خیلی دوست داشتم تو شرکت فلان استخدام شم و بعد از سربازی اجباری با یه روند مصاحبه طولانی اونجا استخدام شدم.شرکت فلان جز ۵ تا شرکت خفن ایرانه و کلی هم مشتری خارجی داره و حقیقتا خیلیا دوست دارن اونجا کار کنن .من اویل که استخدام شدم خیلی خوشحال بودم چون فکر میکردم اینجا که اومدم دیگه تمومه هر روز پیشرفت میکنم و ادم خفنی میشم و بگیر تا اخر.
بعد از چند ماه که اب و تاب داستان افتاد یواش یواش دیدم .اینجا هم زیراب زنی هست ولی کم. اینجایی که من اومدم از لحاظ تکنیکالی خیلی ادم های خفنی توشن ولی کلی پروژه نامهندسی و کد کثیف توش هست که من خودم درگیر اونام. اصلا کسی نیست که تو باهاش بخوای اسکیل آپ کنی.دیلی های وحشتناک نامنظم. کندی ارتباطات مثلا میخوای فلان چیز رو تو کدهات بپرسی باید پیام بدی اون هر وقت دید جوابت رو بده چون تیم ها متفاوته.برا یه کار ساده ساعت ها باید منتظر باشی.
معماری بروز طراحی شده ولی تو پیاده سازیش موندن و کلی هزینه رو دست شرکت گذاشتن.تا دلت بخواد میتونم از این داستان ها بگم که واقعا برگی در نهانت نمانه این داستان ها برای شرکتی که خیلی ها تو ایران آرزوشو دارن توش کار کنن وقتی از دور میبنیشون میگی وای چقدر مدرن و خوب این شرکت یا شرکت ها با شوعاف های که دارن تو فکر میکنی اینجا جز به جز با مهندسی پیش میره ولی متاسفانه اینطور نیست.

گوگل:یکی از اشخاص ایرانی که تو گوگل کارمیکنه تو تویترش میگفت تو گوگل هم اونهایی که استخدام میشن فک میکنن حالا که اومدن گوگل دیگه قرار مرز علم و جابجا بکنن بعد با توضیح و امار گفت که بیشتر کارهای که اونجا هم انجام میشه گِل کاری(یعنی کاری که احساس خوبی به انجام دادنش نداری و فک میکنی داری کاری عبث میکنی)

خوب که چی؟ الان میخوای بگی شرکت پشمک گستر ارتباطات بهتر از گوگل؟

جواب حقیر:خیر.

برای شما

هدف از کل این داستان این بوده که فکر نکنید اگه برید تو این جاهای بزرگ که آشنایی توش ندارید( تا براتون بی تعارف اوضاع داخلی اونجا رو شفاف کنن براتون) همچی خیلی بهتره از لحاظ تکنیکالی بگیر تا منابع انسانی و جوگیر نشی مثل من.

مهم خود شمایی شما رو خودت کار کنی از لحظ hard skill و soft skill هر جا کار کنی میتونی پوئن های خوبی از کارفرمات بگیری و خوشحال باشی تو هر جایی که باشی .

چه چیز های هدف من نبود :

  • اگه کارفرما حقوقت رو نمیده‌ یا شل کن سفت کن در میاره.
  • اینکه بیمت نکرده
  • سفته میخواد ازت
  • یا هرچیزی که اصول اولیه حرفه ای کار رو نقض کنه

تو بخوای اونجا بمونی بخاطر اینکه همه جا اینطوری نه در این مورد حتما کارفرماتو عوض کن.

1در این نوشته از گفتن نکات خوب شرکت فلان خودداری شد چون کمکی به حل مسئله نمیکرد.

راستی اگه چنین تجربیاتی داشتید حتما کامنت کنید که یکی یه روز این مطلب و خوند کامنت شما بتونه بهش کمک کنه.

دمتونم گرم

نویسنده مطلب: خرد نویس

منبع مطلب

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.