مدل‌های کسب‌وکار عظیم‌داده(2)

3- واسطه‌های تبلیغاتی (شبکه‌های تحویل)

فیسبوک از ابتدا خود را به عنوان یک شبکه تبلیغاتی هدفمند معرفی کرده است که تبلیغ‌کنندگان در آن می‌توانند بر اساس جمعیت، جغرافیایی، روانشناسی و ویژگی‌های رفتاری خود کاربران را مورد هدف قرار دهند. گوگل فعالیت آنلاین کاربران را ردیابی می‌کند و گزینه‌هایی‌ را برای تبلیغ‌کنندگان در اختیار افرادی قرار می دهد که معیارهای خاصی را رعایت می‌کنند.

شبکه‌های تحویل جمع‌کننده داده‌ها هستند. آنها به مشتریان خود اجازه می‌دهند که از داده‌های جمع شده استفاده کنند تا تبلیغاتشان هدفمند‌تر شود. آنها داده‌های کافی برای جدا کردن گیتاریست‌ها از پیانیست‌ها را دارند و تبلیغات هدفمند را با توجه به بودجه، نیازها، علایق و خواسته‌های خود انجام می‌دهند.

برای شما

هرچه اطلاعات بیشتری توسط واسطه تبلیغاتی جمع‌آوری شود، مشتری باید هزینه بیشتری دریافت کند.

4- تسهیل‌کننده داده

· تحلیل داده: تجزیه‌وتحلیل داده‌ها فرایند تجزیه‌وتحلیل مجموعه داده‌ها برای نتیجه‌گیری درباره اطلاعاتی است که در هر حوزه وجود دارد. بسیاری از شرکت‌ها از تحلیل داده‌ها برای گرفتن تصمیمات بهتر در کسب‌وکار و افزایش اثربخشی استفاده می‌کنند. مشاغل بیشتر از اینکه به دنبال داده باشند، به دنبال پاسخ هستند. این نیاز منجر به تشکیل بسیاری از مشاغل جدید با هدف ارائه تحلیل داده‌ها و مشاوره به عنوان خدمات می‌شود. شرکت‌هایی مانند Experian و CBIG از انواع این شرکت‌های می‌باشند.

· ابزار برای داده: برای هر شرکتی که هدف اصلی آن جمع‌آوری داده نیست سخت است که بخواهد داده‌ها که هر روز افزایش پیدا می‌کنند را ذخیره کند. این سبب ایجاد مدل‌های کسب‌وکار جدیدی شده است که هدف آنها جمع‌آوری داده و ابزارهای مدیریت آن است. این شرکت‌ها ابزارهایی مانند فضای ذخیره‌سازی، سرور، اسکنر، جمع‌آوری داده، نرم‌افزار تحلیل و بصری‌سازی، نرم‌افزار مدیریت پایگاه‌داده، نرم‌افزارها و فناوری رمزنگاری و … را در ارائه می‌دهند. شرکت‌هایی مانند IPONWE، Google Cloud و AWS از این شرکت‌ها هستند.

نویسنده مطلب: بدون دیتا

منبع مطلب

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.