معایب مبدل تایپ سی به جک 3.5

هنگام استفاده بسیاری از گوشی های موبایل و وسایل هوشمند شاید نیاز به یک رابط و مبدل برای استفاده بهتر داشته باشیم و از این رو مبدل تایپ سی به جک 3.5 وارد بازار شده اند تا کار را برای کاربران آسان تر کنند. مبدل جک 3.5 معایبی نیز دارد که در ادامه بررسی میکنیم.

کارکرد مبدل تایپ سی به جک 3.5

  • مبدل تایپ سی به جک 3.5 توانسته است به کمک مشکلاتی بیاید که در گذشته به راحتی از طریق کابل های ساده قابل حل نبود؛ یعنی در واقع مبدل تایپ سی به جک 3.5 یک ارائه دهنده خدمت مدرن برای انواع استفاده ها می باشد.
  • این محصول از تولیدات برند سامسونگ می باشد که انواع تولیدات آن از جمله گوشی ها، تبلت ها و…است که بتوانند به راحتی از مبدل تایپ سی به جک 3.5 استفاده نمایند.
  • این مبدل به شما این امکان را می دهد که بتوانید همزمان چند کار از جمله شارژ کردن باتری گوشی و تبلت خود یا انجام مکالمه و گوش دادن موزیک را انجام دهید. این مبدل کارایی زیادی دارد و اندازه آن بسیار کوچک است که برای بیرون رفتن و مسافرت می توان به راحتی از آن استفاده کرد.
  • بیشتر گوشی هایی که وجود دارند یک خروجی تایپ سی بیشتر ندارند که فقط می توان یک کار را با آن انجام داد؛ یا برای شارژ کردن یا برای استفاده از هندزفری که خیلی از افراد برای کارشان یا مسافرتی که می خواهند بروند با این مشکل مواجه هستند که از خروجی گوشیشان یک استفاده نمی توانند بیشتر انجام دهند.

بیشتر گوشی های مدل بالا و گران قیمت جک 3.5 میلی متری را ندارند؛ یعنی از هندزفری های سیمی برای این گوشی های مدل بالا نمی توان استفاده کرد؛ به همین علت بهترین رابط  برای این گوشی ها مبدل تایپ سی به  جک 3.5 است.

ایرادات مبدل تایپ سی به جک 3.5

  • گوشی های گوگل پیکسل دو از نظر صدا مشکل دارند و خیلی از خریداران آن نتوانستند از مبدل تایپ سی به جک 3.5 استفاده کنند و طراحان هنوز این مشکل مهم را بر طرف نکرده اند.
  • مبدل تایپ سی به جک 3.5 برای خیلی از گوشی ها چه مدل قدیمی چه جدید، تبلت ها، هندزفری ها کاربرد ندارد و به همین خاطر، سازنده های گوشی و تبلت تلاش خود را می کنند که ساخت رابط گوشی ها و تبلت هایشان با این مبدل کارایی داشته باشد.
  • برخی از کاربران فکر می کنند با خریدن این مبدل سرعت انتقال داده ها و سرعت شارژ باتری آن ها بالاتر می رود. در صورتی که مبدل تایپ سی فقط یک رابط است.
  • گوشی وان پلاس دو از این رابط استفاده می کند کاربران از آن راضی نیستند؛ چرا که کارایی آن محدود است.
  • این مبدل در همه فروشگاه ها و شهرها پیدا نمی شود و قیمت بسیار بالایی دارد و همین گران بودن مبدل باعث شده که خیلی از افراد آن را نخرند و فروشگاه ها هم اقدام به خریدن مبدل تایپ سی نکنند.

  • این مبدل تازه وارد بازار شده است و حتی با گوشی هایی که مدل بالا هستند همخوانی ندارد به همین خاطر مدتی طول می کشد تا همه گوشی ها و تبلت ها بتوانند با آن سازگار شوند.
  • بسیاری از شرکت های موبایل به این نتیجه رسیدند که خروجی گوشی های مدل بالا و پیشرفته خود را با جک 3.5 میلی متری طراحی نکنند و دلیلش محدودیت حافظه داخلی گوشی است.

دلایل استفاده نکردن از مبدل تایپ سی به جک 3.5

  • برخی از آنها مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری دارند و این رابط به دلایل این مشکلات در گوشی ها و تبلت ها به درستی کار نمی کنند.
  • کلگی شارژر بسیار ضعیف است و جریان الکتریکی پایینی دارد.
  • بعضی از برندهای نظرشان برای استفاده کردن از این نوع رابط منفی است و حتی آن را برای گوشی مضر می دانند و معتقد هستند که این نوع رابط مانع پیشرفت فناوری می شود و باعث افزایش زباله های الکترونیکی خواهد شد.

به همین علت خیلی از کاربران باتوجه به نظرات تولید کنندگان گوشی موبایل بر سر دو راهی قرار گرفتند که از چه نوع رابط برای گوشیشان استفاده کنند. مبدل تایپ سی به جک 3.5 برخی از خروجی های موجود در کامپیوترها را پشتیبانی نمی کنند و حتی با برخی از گوشی های استاندارد هم همخوانی ندارند.

آینده مبدل تایپ سی به جک 5/3

در حال حاضر شاید استفاده از جایگزین ‌های قدیمی بتواند ارزان تر و مناسب تر باشد. البته این موضوع موقتی است، زیرا این مبدل به تازگی تولید و توزیع شده است و قطعا اقدامات بهتری برای تولید و عرضه این محصول و رفع معایب جک 3.5 اندیشه خواهد شد؛ زیرا همانطور که بیان کردیم، این مبدل یک وسیله کاربردی برای گوشی ها و ابزار های هوشمند است.

 

سخن پایانی

با توجه به مطالبی که گفته شد به این برداشت کلی می رسیم که هر چند مبدل تایپ سی به جک 3.5 توانسته به کمک بسیاری از افرادی که از گوشی های موبایل، تبلت ها و سایر وسایل هوشمند بیاید و بسیار کاربردی است؛ ولی همانطور که اشاره کردیم معایب مبدل تایپ سی به جک 3.5 برای استفاده کم نیست.

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.