معرفی حوزه های برنامه نویسی….

برنامه نویسی موبایل

به دلیل افزایش کاربران موبایل و کسب و کار های زیادی که در این زمینه ایجاد شده است ،برنامه نویسی موبایل و طراحی نرم افزارهای کاربردی موبایل جزء تخصص های مهم در این عصر شده است که شاملAndroid programوIOS programوWindows Phoneمی باشد.برنامه های موبایل مبتنی بر چندین پلاتفرم می باشد مثلا برای کار در Android programحتما باید به زبان برنامه نویسی جاوا تسلط داشت ،البته فرم ورک های و زبان های دیگری نیز وجود دارد ولی زبان جاوا در این زمینه بیشترین محبوبیت را دارد.اگر بخواهید در حوزه ی IOS programفعالیت نمایید باید باSwift که رابطه مستقیمی با objective_c دارد اشنا باشیدو در زمینه ی Windows Phone برنامه ها با زبان c#،HTML، JavaScript،CSS نوشته میشود.

به طور کلی زبان های برنامه نویسی در حوزه زبان برنامه نویسی موبایل شامل موارد زیر می باشد:

Java

Kotlin

C#

Basic

Css

HTML

Corona برای اندروید

Javascript

Python

Lua

C و ++C

برنامه نویسی تحت وب

برنامه نویسی وب برنامه هایی است که برای انجام کار ها به صورت Online طراحی میشود که با زبان های ASP.NET و PHP یا Java نوشته و روی سرور نصب می شود.به دلیل قابلیت دسترسی شبانه روزی کاربران زیادی دارد و تفاوت آن با برنامه نویسی کامپیوتر این است که برنامه های کامپیوتر در قالب یک نرم افزار بر روی یک کامپیوتر است و امکان دسترسی همزمان چندین کاربر به ان وجود ندارداما در برنامه نویسی تحت وب امکان دسترسی به برنامه ها در هرجا و هر زمان توسط هر تعداد کاربر فراهم است .

برنامه نویسی تحت وب به دو بخش کلی تقسیم می شود که هر بخش شامل زبان های مختلفی به شرح زیر می باشد.

1.زبان های سمت کاربر که وظیفه ارتباط با کاربر را دارد که با زبان های HTML،CSS،JavaScript نوشته می شود.

2.زبان های سمت سرور که وظیفه ی محاسبات را برعهده دارد و با پشت صحنه ی سایت کار می کند که ASP.NET،PHP،روبی ،پرل،جاوا نمونه ای از این زبان ها می باشد.

طراحی وب

طراحی وب با برنامه نویسی وب تفاوت دارد طراح وب کسی است که قالب یا پوسته سایت را طراحی می کندیعنی ظاهری که کاربر نهایی با آن سرکار دارد ولی برنامه نویسی وب کد سایت را می نویسد.یک طراح وب علاوه خلاقیت و زوق هنری باید با موارد زیر آشنا باشد

1.زبان HTML برای ایجاد صفحات وب

2.زبان CSS برای استایل دهی به صفحات

3.JavaScript برای نوشتن کد های سمت کاربر

4.JQuery یک کتابخانه مبتنی بر JavaScript

5.Photoshop برای ایجاد طرح اولیه صفحه وب سایت

برنامه نویسی Desktop Application

همه کاربران کامپیوتر روزانه با برنامه هایی که در این زمینه طراحی می شود سرکار دارند برنامه هایی مثل Excelنمونه هایی از این برنامه ها می باشددر ایجاد این برنامه ها می توان از زبان های Java و یا زبان .NET را انتخاب نماید ،البته زبان های دیگری وجود دارد اما محبوبیت این دو زبان بیشتر است اگرزبان Java را انتخاب کنید یادگیری زبان جاوا باید در اولویت باشد اما در .NETمی توانید Visual Basic ویا C# را انتخاب نمایید.

سخن آخر

قدم اول : به برنامه نویسی علاقه داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که آنقدر لذت خواهید برد که حاضر باشید بیشتر عمر خود را صرف آن کنید.

قدم دوم : با برنامه نویسان دیگر در ارتباط باشید تا بتوانید از تجربیات آنها استفاده کنید.

قدم سوم : تمرین کنید زیرا بهترین نوع آموزش تمرین کردن است.

نویسنده مطلب: farzanenaghshbandy

منبع مطلب

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.