مقدمه ای برای شروع یادگیری زبان برنامه نویسی PHP

زبان برنامه نویسی PHP یا Hypertext Processor به معنی تجزیه و تحلیل کننده ابرمتن ها، هنوز هم یکی از گسترده ترین تکنولوژی هایی است که در اینترنت استفاده می شود. این زبان زمینه ای برای کد های بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس، دروپال و جوملا را فراهم می کند. سیستم های مدیریت محتوا یا به اختصار CMSها به کاربران امکان به روز رسانی محتوای سایت و مدیریت آن را می دهند، بدون اینکه نیاز باشد کاربر لایه کدهای سایت را ببیند و با کدها درگیر شود.

زبان برنامه نویسی PHP
زبان برنامه نویسی PHP

علاوه بر سیستم های مدیریت محتوا، بسیاری از سایت های تجاری و فروشگاهی هم برای سیستم تجارت الکترونیک از کدهای PHP استفاده می کنند. به طور مثال ووکامرس و مجنتو پلتفرم هایی هستند که ابزار فروش محصول به شمار می آیند و به کاربرها این امکان رو می دهند که بدون درگیر شدن با پیچیدگی کدهای برنامه نویسی، محصولات روی سایتشون رو بفروشند.

برای شما

زبان برنامه نویسی PHP عملکرد داخلی برای تعامل با داده های وب رو شامل میشه، PHP بدون هیچ ابزار دیگری می تواند به تنهایی مورد استفاده قرار بگیرد تا بک اند کامل یک وبسایت با استفاده از اون طراحی بشه. خبر خوب اینه که لازم نیست تمام خط های زبان برنامه نویسیPHP رو بنویسید، بعد از اینکه با اصول زبان PHP آشنا شدین، می تونید از فریم ورک های قدرتمند PHP انتخاب کنید و بعد تغییرات خودتون رو اعمال کنید. این چارچوب ها زمینه اولیه و راه حل هایی برای حل مشکلات رایجی که در توسعه بک اند وبسایت پیش میاد رو ارائه می دهند. برخی از فریم ورک های محبوب این زبان برنامه نویسی Laravel ، CakePHP و Symfony هستند و کلی فریم ورک های دیگه وجود داره که می تونید با توجه به نیازتون انتخاب کنید.

در قسمت بعدی این مطلب بهتون می گم که چطور زبان برنامه نویسی PHP به فایل های متنی HTML کمک می کنه تا وبسایت رو داینامیک کنه و بعد به سراغ تعریف مفاهیم اولیه در PHP میریم. اگر دوست دارید با این زبان برنامه نویسی و قابلیت های اون آشنا بشید، می تونید من رو دنبال کنید.

نویسنده مطلب: Reyhaneh Jafari

منبع مطلب

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.