منابع من : برنامه نویسی و IT

هر روز صبح بیدار میشم؛ معمولا 2 تا تخم مرغ رو میندازم توی یه چیزی تا آب پز بشن؛ ربع ساعت کتاب میخونم تا تخم مرغ ها آب پز بشن، بعد صبحانه ام رو میل میکنم و یه چیزی میذارم لای کتاب و میذارمش توی کتابخونه.

برای شما

بعدش لپتاپم رو روشن میکنم و شروع میکنم به یادگیری بیشتر و بیشتر … که معمولا اگر کار خاصی نداشته باشم کل روزم رو در بر میگیره. خب حالا بریم ببینیم من وقتمو کجاها سرمایه گذاری میکنم…


Sololearn

سولو لرن با اضافه کردن گیمیفیکیشن به پروسه ی یادگیری تکنولوژی های برنامه نویسی؛ یادگیری رو بسیار جذاب تر کرده. ابتدا یک دوره رو برمیدارید؛ نکاتش رو یاد میگیرید و درجا سوالات کوچولو کوچولوی سولو لرن رو جواب میدین؛ و در نهایت وقتی که کل مباحث یک دوره رو پاس کردید؛ یک سرتیفیکیشن برای شما جنریت میشه که ماجرا رو جذاب تر میکنه. درضمن یه کامیونیتی باحال هم داره، و صد البته اینکه میتونید یوزر های دیگه رو به چالش بکشید (یه چیزی شبیه کوییز آف کینگز) خیلی جذابترش کرده.

البته یهو جوگیر نشید چون خیلی مدرک با اعتباری نیست و قرار نیست که باهاش جایی استخدامتون کنن ? فقط جنبه ی فان داره فکر کنم.


Udemy

یودمی (یک وب سایت آموزشی ویدیویی مثل فرانش خودمون) بدون شک بیشترین سهم از زمان روزانه ی من برای یادگیری رو در اختیار داره (در حال حاضر). حدود 700 کورس اد کردم؛ رایگان و غیر رایگان. رایگان های یودمی اونقدری زیاد هستن که تقریبا همه ی مباحثی که بخواید رو پوشش بدن. خلاصه که من استفاده کردم و کاملا هم راضی بودم.


Udacity

اسم یوداسیتی رو احتمالا زمانی شنیدید که همکاریش با گوگل شروع شد و دوره ی آموزش توسعه ی اپلیکیشن اندروید رو با مدرکی برگزار میکرد که توسط گوگل به رسمیت شناخته میشد. همین امروز صبح توی یوداسیتی یه اکانت ساختم، و اولین کورسمو اد کردم. تا اینجاش که راضی بودم باید ببینیم از این پس چه خواهد شد.

پی نوشت: راستی گاهی یه کورسی رو نیاز دارم که توی یودمی و جاهای دیگه پیداش نمیکنم؛ یا رایگان نیست? که در این صورت به وب سایت ایرانی git.ir سر میزنم. و البته با عذاب وجدان کورسه رو نگاه میکنم.

پی نوشت 2: بعد از حدود 6 سال به این در و اون در زدن؛ اینا رو بین هزار جور منبع مختلف در آوردم. از سورس باران و فرانش و لایتک و دانشجویار و فرادرس و… بگیر تا یوتیوب. گاها از یوتیوب هم استفاده میکنم اما به دلیل فیچر هایی که این وب سایتا دارن (+زبان انگلیسی)؛ وقتمو بیشتر روی همینا صرف میکنم.

حالا نوبت شماست!

شما از چه منابعی برای یادگیری تکنولوژی ها استفاده میکنین؟ کامنت بذارید و با من به اشتراک بذارید لطفا.

اینستاگرامم

نویسنده مطلب: کیان آشناد

منبع مطلب

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.