پزشکی فقط برای پول

زمانی که مشغول مطالعه برای کنکور بودم تقریبا همه ی اطرافیان، دوستان و آشنایان من را به ادامه تحصیل در رشته های مهندسی عمران و مهندسی برق تشویق می کردند. آن هم فقط به یک دلیل : “پول توشه”.

همه ی این عزیزان این نکته که من فقط در زندگی ام به رشته های مهندسی کامپیوتر و مدیریت علاقه داشتم را نمی دیدند. البته این داستان برای همه ی دوستانم هم صادق بود و همه آن ها را به ادامه تحصیل در رشته های پولساز دعوت می کردند.

نتیجه ی این بینش که باید بجای ادامه تحصیل در رشته ی مورد علاقه، در رشته های پولساز باید درس خواند جامعه ای مملو از فارغ التحصیلان بی شمار مهندسی برق و عمران بیکار شد.

این قضیه امروزه با رشته پزشکی در حال اتفاق افتادن است. هر نوجوانی به درس خواندن در رشته ی تجربی تشویق می شود تا شاید بتواند در یکی از گرایش های رشته پزشکی در دانشگاه پذیرفته شود. تا با درآمد رشته پزشکی از وضعیت پرچالش اقتصادی فعلی نجات پیدا کند.

از دکتر سمیعی پرسیدند که شما چکار کردید که توانستید یک افتخار جهانی در رشته مغز و اعصاب شوید. ایشان فقط گفتند که من از اعماق قلبم این رشته را دوست داشتم.

بعضی از جوانان ما که موفق به پذیرفته شدن در رشته های پزشکی در دانشگاه شدند اصلا علاقه ای به این رشته ندارند. می توانم دست کم ده وب سایت بسیار خوب در زمینه غیرپزشکی به شما نشان دهم که موسس و نویسنده اصلی آن ها یک پزشک و یا دانشجوی پزشکی است. آیا چند سال آینده جامعه ما مملو از پزشکانی خواهد شد که فقط برای پول پزشکی می کنند و علاقه اصلی آنها چیز دیگری است؟

هر جامعه ای با پزشکان بخاطر زحمات غیرقابل اندازه گیری شان با احترام برخورد می کند. اما پزشکی فقط یک متغیر است. چند سال دیگر رشته دانشگاهی دیگری جایگزین این رشته می شود.

به کجا می رویم؟

نویسنده مطلب: دانیال نوآیین

منبع مطلب

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.