چطور بدون داشتن کامپیوتر های اپل (مک)، برنامه نویسی iOS یا MacOS را شروع کنیم یا حتی از MacOS استفاده کنیم؟

Mac Mini
Mac Mini

شرکت اپل تاکنون دو زبان برنامه نویسی با نام های Swift و Objective-C برای محصولات خود معرفی کرده است که Swift جدید ترین آن است. همچنین برای کد نویسی، اپل یک IDE به نام XCode برای پشتیبانی از این دو زبان منتشر کرده است و متاسفانه XCode فقط برای سیستم عامل MacOS تا کنون منتشر شده است و اگر شما بخواهید مثلا برای سیستم عامل iOS برنامه ای را توسعه دهید حتما باید از مک استفاده نمایید.

برای شما

همچنین با توجه به قیمت ارز، خریداری کامپیوتر های اپل با قیمت های حدود ۴۰ میلیون تومان زیاد به صرفه نیست. همچنین با توجه به انحصاری بودن سیستم عامل MacOS امکان نصب آن بر روی کامپیوتر هایی به غیر از اپل امکان پذیر نیست.

حالا چطور بدون خریداری کامپیوتر های اپل از MacOS استفاده کنیم؟

تا کنون راه حل های مختلفی برای حل این موضوع مطرح شده است و اولین کاری که می توان انجام داد استفاده از مجازی ساز ها می باشد که با توجه به این که در این حالت سیستم به کندی کار می کند. (البته در بعضی از کامپیوتر ها پس از نصب MacOS سیستم عامل به صورت قابل قبولی اجرا می شود و عملکرد متوسطی دارد.)

دومین کاری که می توان انجام داد استفاده از Hackintosh که با انجام تغییراتی در بایوس کامپیوتر (بر روی تمامی کامپیوتر ها قابل اجرا نیست) و انجام مراحلی می توان سیستم عامل MacOS را بر روی کامپیوتر نصب کرد که این مورد برای همه قابل استفاده نیست.

سومین کاری که می توان انجام داد استفاده از سرویس مک سرور آی تیپس می باشد که این سرویس به تازگی راه اندازی شده است و شما می توانید با استفاده از این سرویس از یک کامپیوتر مک با مشخصات فنی دلخواهتان استفاده نمایید.

Mac Pro
Mac Pro

سرویس مک سرور آی تیپس چه ویژگی هایی دارد؟

  • شما می توانید مک سرور خود را با مشخصات فنی دلخواه خود سفارش دهید و در هر زمان می توانید آن را ارتقا دهید.
  • تمامی مک سرور ها با پورت اینترنت ۱ گیگابیت بر ثانیه و پینگ بسیار پایین در دسترس می باشند.
  • محل سرور ها در حال حاضر فقط در ایران می باشد و به زودی منطقه های دیگری اضافه خواهند شد.
  • شما می توانید هر نسخه ای از سیستم عامل های اپل را که بخواهید را سفارش دهید.(MacOS Big Sur و MacOS Catalina و MacOS Mojave و …)
  • شما می توانید هر برنامه ای را که بخواهید بر روی آن نصب نمایید(مانند: XCode و Android Studio و PhotoShop CC و …) و این سرور به صورت اختصاصی فقط در دسترس شما می باشد.
  • شما از طریق Remote می توانید از هر جا به مک سرور خود متصل شوید و از آن استفاده نمایید.
  • شما به صورت ماهانه با هزینه بسیار پایین از این سرویس استفاده می کنید.

سرویس مک سرور آی تیپس مناسب چه اشخاصی می باشد؟

این سرویس برای تمامی افراد قابل استفاده می باشد و شما می توانید از این مک سرور ها حتی به عنوان کامپیوتر شخصی هم استفاده نمایید.

  • به عنوان سرور
  • به عنوان کامپیوتر شخصی
  • به عنوان محل ذخیره سازی اطلاعات
  • و …

چطور سرویس مک سرور آی تیپس را سفارش دهیم؟

شما می توانید برای سفارش این سرویس با ثبت نام در پنل توسعه دهندگان آی تیپس و سپس با ورود به پنل از طریق منو وارد بخش مک سرور شوید و بر روی گزینه سرور جدید کلیک کنید و سرور مورد نیاز خود را ایجاد نمایید. همچنین در صورتی که نیاز به مشاوره دارید و یا مشکلی در این مورد دارید می توانید از طریق تیکت پشتیبانی در پنل توسعه دهندگان با تیم پشتیبانی ارتباط برقرار کنید.

آدرس صفحه مک سرور: https://iTips.ir/Panel/Server

آدرس سایت: https://iTips.ir

آدرس اینستاگرام: https://instagram.com/itips_store

نویسنده مطلب: آی تیپس – iTips

منبع مطلب

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.