چطور یک برنامه نویس شاد و سالم باشیم؟

سلام به همگی

بعد از مدتها می خوام یه پست بزارم با اجازه تون (:

همون طور که همه مون میدونیم برنامه نویسی از جمله مشاغلی هست که نیاز به تمرکز بالایی داره و خب همین امر باعث میشه اغلب برنامه نویس ها از خیلی از جنبه های زندگی روزمره غافل بشن از جمله سلامتی، تغذیه، خواب، شاد بودن و… همچنین داشتن رئیس زورگو یا ددلاین های پروژه یا مسائل سخت همگی عوامل استرس زا هستن که با مدیریت درست زمان یا داشتن محیط کار مناسب قابل مدیریت هستن ولی با این حال، همیشه اوضاع بر وفق مراد ما پیش نمیره و گاهی باید یاد بگیریم که چطوری با کمترین خسارات از این مراحل عبور بگذریم!

و خب همه این مواردی که گفتم در دراز مدت اثراتی روی جسم و روح ما داره، که ساده ترینش کمر درد یا به لحاظ روحی افسردی های دوره ای و… البته درد های جسمی با داشتن صندلی استاندارد و اصولی نشستن قابل پیش گیریه ولی خب باقی صدمات شاید جدی باشند.به هر حال میخوایم بگیم که چکار کنیم که هم شاد باشیم هم سلامت و هم پول دار (:

گاهی وقتا خود برنامه نویس ها شرایط رو برای خودشون سخت تر هم میکنن مثل استعمال دخانیات(همون سیگار کشیدن) یا مصرف مشروبات الکلی و… این کار نه تنها دردی رو دوا نمیکنه بلکه به صورت یه آنتی پترن عمل میکنه و بعد ها خودش به یه مشکل بزرگتر تبدیل میشه.

اما راه حل چیه؟ جواب کوتاه میتونه این جمله باشه: برای زندگیتون اصول و استاندارد داشته باشید(پترن زندگی سلامت و شاد)

اصلا چرا؟ چون زندگی شما به این بستگی داره… چون قراره عمر طولانی داشته باشی… چون به حرفه ت علاقه داری… چون زندگی ادامه داره حتی اگه آذری جهرمی نتو قط کنه ((:

پس بهتره با یه عمر طبیعی بین ۷۰ تا ۹۰ سال و در سلامت کامل این جهان رو ترک کنی تا به عنوان یه بیمار دیابتی نوع ۲ یا یه بیمار قلبی توی سن ۴۰ تا ۵۰ سال. بعد از همه این صحبتا نتیجه می گیریم که بهتره سلامت و شاد باشیم چون این به نفع ماست!

قبل از هر چیزی

باید مدتی از روز رو به کار های شخصی اختصاص بدید، این کار به لحاظ روانی به شما اعتماد به نفس میده و باعث بالا رفتن عزت نفس شما میشه، همچنین کار طولانی مدت شما رو تبدیل به یه ماشین بی روح می کنه!

در مورد کار های شخصی چنتا نکته مهمه:

۱- خیلی سخت نگیر; نیازی نیست کار های شخصی رو اولویت بندی کنی.

۲- حتی اگر از برنامه عقبی این کارها رو ترک نکن.

۳- از انجام شون لذت ببر.

۴- فعلا به باگ ها فکر نکن.

ورزش کردن

یکی از مهم ترین کار ها ورزش کردن هستش; نیازی نیست به باشگاه برید البته میتونید برید به من چه اصن((: ولی خب توی خونه هم میتونید با انجام دادن چنتا نرمش ساده ورزش کنید.

چنتا حرکت ورزشی ساده رو براتون پیدا کردم که واقعا موثر هستن:

یا چنتا حرکت ساده برای ورزش مچ و انگشت ها:

برای شما

البته پیاده روی و دویدن هم موثر هست، خودم بیشتر روی این مورد تمرکز کردم (:

با توجه به این فصل بهتره قبل از طلوع خورشید اقدام کنید یا شب ها.

تغذیه مناسب و اصولی

تغذیه خیلی خاصی وجود نداره فقط اینکه از خوردن غذا های فست فودی و چرب و چیل جدا خودداری کنید.

خوردن خوشکبار خیلی توصیه میشه و خوردن میوه و تنقلات طبیعی مثل توت خشک یا انجیر خشک شده یا میوه های خشک شده و…

با توجه به عدم تحرک فیزیکی زیاد از خوردن غذا های سنگین در شب خود داری کنید.

البته من دکتر نیستم ولی خب چیزایی که شنیدم رو میگم (:

مراقبت های روحی و روانی

کار مهمه ولی نه به هر قیمتی،‌ این تصور برای اکثر مردم وجود داره که برنامه نویس ها آدم هایی منزوی و بداخلاق هستن و خب بخش زیادی از این عصبی بودن به خاطر فشار های کار هست ولی خب اکثر برنامه نویس هایی که من میشناسم همه خوش اخلاق و باحالن پس نمیشه گفت که همه بداخلاق هستن.

این استرس و فشار های کاری تا حدودی قابل مدیریت هستن به شرط اینکه کارا درست و به موقع و با برنامه انجام بشن تا صدای مشتری در نیاد.

داشتن سرگرمی یا دلخوشی های کوچیک خیلی موثره مثل داشتن حیوان خانگی.

کلام آخر

زندگی یه هدیه از طرف خداس و خیییلی با ارزشه و مسئولیت مراقبت و نگهداری ازش برعهده خودمونه پس سعی کنید با پترن های رفتاری مناسب به بهترین نحو ازش مراقبت کنید و روحتون رو شاد و باطراوت نگه دارید،‌ چون شما برای رسیدن به هدفتون به روح و جسم سالم نیاز دارید.

نوشته شده توسط: علی آخی

از گروه: Dev Stream

باتشکر از شما

نویسنده مطلب: Ali Akhi

منبع مطلب

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.