چگونه از تعطیلات عید بهترین استفاده را ببریم؟

در تعطیلات عید نوروز معمولات کارهای مختلفی انجام میدهیم. یا میهمان هستیم و یا میزبان. به مسافرت میرویم و یا مسافرانی مهمان ما هستند. سریال های مختلف تلویزیونی میبینیم و ساعت ها با برنامه های مفرح آن سرگرم میشویم.این‌ها تفریحاتی بسیار لذت بخش هستند که همه دوست دارند انجام دهند.

در کنار دیدن کلاه قرمزی و دوستانش (که امیدوارم سال ۹۸ هم پخش شود) میشود کارهای ارزشمندتری هم کرد. مثل یادگیری یک مهارت جدید

اما اگر در کنار تمام این تفریحات، کمی هم وقت به یادگیری اختصاص دهیم، فوق العاده میشود. در ایام تعطیلات نوروز که وقت بسیار زیادی داریم، همه چیز لازم است، همینطور یادگیری.اما ممکن است بگویید وقتی برای یادگیری ندارید و فرصت نمیشود که بخواهید به سراغ یادگیری بروید. در ادامه میخواهیم درباره‌ی این موضوع صحبت کنیم.

نخستین ۲۰ ساعت

کتاب The First 20 Hours،Josh Kaufman، در این کتاب ایده‌های فوق العاده‌ای برای یادگیری سریع مطرح شده استآقای کافمن در این کتاب بر این عقیده است که برای یادگیری یک مهارت در حدی که بتوانیم از آن لذت ببریم، ۲۰ ساعت تمرین درست و اصولی کافی است.

دقت کنید که واژه‌ی «لذت بردن» در جمله‌ی بالا بسیار مهم است. با ۲۰ ساعت تمرین ما هرگز نمیتوانیم به یک فرد بسیار متخصص در یک مهارت تبدیل شویم. اما میتوانیم آن مهارت را در حدی یاد بگیریم که از آن لذت ببریم. در این کتاب راه‌های مختلفی برای یادگیری سریع و اصولی مطرح شده است، که در ادامه با یکی از این راه‌ها آشنا میشویم.

یکی از روش‌هایی که در کتاب ۲۰ ساعت اول یادگیری مطرح میشود، این است که وقتی ما میخواهیم یک مهارت را یاد بگیریم، بهترین کار این است که آن مهارت را به مهارت‌های کوچک یا به اصطلاح sub skill تبدیل کنیم. آنگاه اتفاقی که می‌افتد این است که پیگیری و یاد گرفتن آن‌ مهارت‌های کوچک برای ما بسیار راحت‌تر خواهد بود.

برای شما

برای مثال اگر میخواهید یک زبان برنامه نویسی یا طراحی وب را یادبگیرید، این یک مهارت بسیار بزرگ و پیچیده است. اما میتوا‌ن آنرا به مهارت‌هایی کوچک‌تر تقسیم کرد. برای مثال برنامه نویسی یا طراحی وب،‌ شامل مهارت‌های کوچک زیر میشود:

  1. یادگیری HTML5 (لینک آموزش HTML5)
  2. یادگیری CSS3 (لینک آموزش CSS3)
  3. یادگیری Javascript (لینک آموزش جاوا اسکریپت)
  4. یادگیری python (لینک آموزش پایتون)
  5. یادگیری Java (لینک آموزش جاوا)
  6. یادگیری react.js (لینک آموزش ری اکت جی اس)
  7. یادگیری فتوشاپ (لینک آموزش طراحی وب با فتوشاپ)
  8. یادگیری تولید محتوا (لینک آموزش تولید محتوا سئو شده)

حالا که یک مهارت بزرگ را به مهارت های کوچک تقسیم کردیم، یکم کارمان ساده تر میشود.کار بعدی که باید بکنیم این است که یکی از این مهارت‌های کوچک را انتخاب کنیم و آن را به صورت لقمه لقمه برای یادگیری آماده کنیم.

تکنیک ۵ دقیقه

این تکنیک خیلی ساده است. اگر فکر میکنید حوصله یا حس انجام یک کار را ندارید، فقط ۵ دقیقه آن‌را انجام دهید. در واقع خودتان را مجبور کنید که ۵ دقیقه ابتدایی آن‌کار را شروع کنید.اگر ۵ دقیقه اول را شروع کنید، خیلی بعید است که انگیزه و حس آن‌کار در شما ایجاد نشود.اگر حوصله‌ی هرکاری را ندارید، فقط ۵ دقیقه آن‌را شروع کنید. به احتمال زیاد باقی مسائل درست خواهند شد.

https://codefriend.ir/2019/03/20/چگونه-از-تعطیلات-عید-بهترین-استفاده-را/

چگونه از تعطیلات عید بهترین استفاده را ببریم؟ - CodeFriend.ir
چگونه از تعطیلات عید بهترین استفاده را ببریم؟ – CodeFriend.ir
در تعطیلات عید نوروز معمولات کارهای مختلفی انجام میدهیم. یا میهمان هستیم و یا میزبان. به مسافرت میرویم و یا مسافرانی مهمان ما هستند. سریال های مختلف

نویسنده مطلب: کدفرند(دوست برنامه نویس من)

منبع مطلب

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.