چگونه داده های خود را به نمودار های زیبا تبدیل کنیم؟

https://labplot.kde.org/download/
https://labplot.kde.org/download/

دنیای اپن سورس همیشه دارای یک سری بخش های هیجان انگیز میباشد که باید کشف شوند. به عنوان یک مهندس همواره با داده ای زیادی سر و کار دارم که گاهی لازم هست این داده ها به نمودارهایی برای ارائه تبدیل شوند .
راهکار های مختلفی برای این کار وجود دارد . مانند matplotlib در python یا استفاده از matlab و … که راه حل سختی محسوب میشوند.

ابزار های گرافیکی زیادی هم برای این منظور ساخته شده اند که میتوانیم از انها استفاده کنیم مانند originpro ( این نرم افزار درارای لایسنس تجاری می باشد و برای استفاده نیاز مند پرداخت هزینه هستیم) یا نمونه آزاد آن qtiplot . البته ابزار زیادی وجود دارد که می توان از ان ها استفاده کرد و جدیدا من با یک نرم افزار جدید به نام labplot آشنا شدم که توسط بنیاد KDE در حال توسعه است . این ابزار بسیار زیبا و سریع برای ترسیم نمودار های دو بعدی است.
هرچند هنوز کمبود های زیادی دارد ( نمودار های مختلفی که توانایی رسم آنها را ندارد) ولی تا اینجای کار برای ترسیم نمودار های دو بعدی بسیار کاربردی می باشد .

برای شما

استفاده از این نرم افزار یک مقدار ممکنه است سخت به نظر برسد ولی با کار کردن یا آن میتوانید به سرعت چگونگی استفاده از این نرم افزار را یاد بگیرید.

برای نصب این برنامه در سیستم عامل های مختلف می توانید به لینک زیر سری بزنید!

صفحه دانلود

نویسنده مطلب: سید سجاد موسوی نژاد سوق

منبع مطلب

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.