جزیره کاتلین یا قهوه جاوا، مسئله این است!

سال ها بود که سعی می کردم یادگیری برنامه نویسی رو به صورت جدی شروع کنم و از اونجایی که علاقه زیادی به تولید اپ های اندرویدی داشتم و می خواستم بیش از ده ها ایده ای که در ذهنم دارم رو اجرایی کنم شروع به فراگیری جاوا کردم که ناگهان زبان جدیدی طلوع کرد به اسم کاتلین، زبانی که همه رو شگفت زده کرده بود.

به قدری از مزایای این زبان تعریف می شد که تصمیم گرفتم یک بسته آموزشی کاتلین رو خریداری کنم و شروع کنم به یادگیری… قبلا هم چند تا پکیج اموزشی جاوا مثل اموزش های فرادرس و دوره جاوا کاپ و اموزش های سکان اکادمی رو تموم کرده بودم اما با خوندن مقاله هایی که از مرگ جاوا صحبت می کردن و از اینده روشن کاتلین حرف میزنن نظر من به شدت به سمت کاتلین جذب شد. چند تا کتاب اموزش کاتلین دانلود کردم اما هیچ کدوم مثل کتاب های اموزش جاوا نبودن و خیلی خلاصه فقط کدهای جاوا رو با کاتلین مقایسه کرده بودن و سعی میکردن برتری کاتلین به جاوا رو به رخ بکشن.

من در جاوا خیلی اماتور بودم ولی مفاهیم اولیه زبان رو میدونستم مثل وراثت و پولیمورفیسم و اینترفیس و … با اموزش هایی هم که از کاتلین دیده بودم متوجه شدم این زبان واقعا نسبت به جاوا برتری داره. اما مشکلی که الان باهاش روبرو هستم و من رو بر سر دوراهی قرار داده انتخاب بین ادامه این مسیر هست.

1_ ایا باید جاوا رو ادامه بدم یا به سمت جزیره کاتلین مسیرم رو کج کنم؟

2_ اگه بخوام کاتلین کار کنم ایا با کمبود منابع آموزشی روبرو نمیشم؟

3_ کاتلین تازه اومده و اگه من جایی به مشکل بربخورم چطور میتونم در شروع کار از برنامه نویس های هم زبونم کمک بگیرم؟

4_ ایا منبعی برای اموزش کاتلین وجود داره که به تکامل منابعی که جاوا رو آموزش میدن باشه، به شکلی که کاتلین رو از صفر تا صد به صورت حرفه ای درس بده؟

برای شما

5_ از طرفی احساس می کنم سیاست گوگل اینه که کم کم جاوا رو حذف کنه… طبق امار ها هم برنامه نویس ها دارن به سمت کاتلین حرکت می کنن و اگه همینطور پیش بره دیگه کی قراره با جاوا کتابخونه های جدید بنویسه؟

6_ پس گویا این زبان پس از چند سال دیگه نمیتونه حداقل در حوزه اندروید نوآوری داشته باشه!

7_ یادگیری کاتلین آسونتره و کدهای کمتری هم داره پس احتمالا افرادی که قراره تازه برنامه نویسی و شروع کنن این زبان و انتخاب کنن.

8_ شرکت های بزرگ زبان اپ هاشون و به کاتلین تغییر دادن که این گواهی بر آینده درخشان این زبانه.

با این اوصاف ممنون میشم اگه نظرات با ارزشتون رو با من به اشتراک بذارید.

نویسنده مطلب: Mahdi

منبع مطلب

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.