بهترین IDE های پایتون

 

برای شما
پایتون در همیارکد
پایتون در همیارکد

معرفی بهترین IDE برای زبان برنامه نویسی پایتون

اگر شماهم در دسته کسانی هستید که قصد دارند در حوزه برنامه نویسی پایتون بصورت حرفه ای فعالیت کنند، قطعا قبل از هرچیز نیار به یک ویرایش گر کد حرفه ای نیاز دارید، زیرا ابزارهایی مانند Notepad پاسخوگوی نیازهای برنامه نویس حرفه ای نیستند. البته این را هم باید بدانید که برنامه نویسان به چیزی فراتر از یک ویرایشگر کد یا متن بهره میبرند، وآن هم چیزی نیست جز یک IDE یا Integrated Development Environment که به شما این امکان را میدهد تا به راحتی اهداف خود را در پروژه های مختلف پیاده سازی کنید. همیارکد در این مقاله قصد معرفی بهترین IDE برای زبان برنامه نویسی پایتون را دارد.

IDE چیست

در دنیای گسترده و خارق العاده فناوری اطلاعات به برنامه نویس در اصل توسعه دهنده گفته میشود و به محیطی که در آن کد نویسی انجام میشود ، محیط توسعه یا Development Environment گفته میشود . بنابراین IDE یک محیط برنامه نویسی است که مجموعه ای از نرم افزارهای که معمولا شامل ویرایشگر کد برنامه (Code Editor)، کامپایلر (Compiler)، دیباگر (Debugger) و در نهایت رابط گرافیکی یا GUI هستند را در یکجا جمع کرده است و در اختیار برنامه نویس قرار داده است تا بتواند براحتی و بدون دغدغه کدهای برنامه خود را تولید کند.

نرم افزار PyCharm

میتوان گفت این نرم افزار با اختلاف زیاد ، بهترین و محبوب ترین IDE در میان برنامه نویسان و توسعه دهندگان پایتون است.این نرم افزار کاملا هوشمند طراحی شده است و امکانات جامعی را در اختیار برنامه نویسان این زبان قرار میدهد . از جمله این امکانات میتوان به Intelligent Code Editor  ،Testing and Profiling  و Debugging اشاره کرد.

نرم افزار PyDev

از دیگر IDE های محبوب Python میتوان به PyDev اشاره نمود. نرم افزار PyDev یک IDE رایگان و Open Source است که متعلق به Eclipse میباشد. از ویژگیهای PyDev میتوان به همبستگی با Django و Code Completion و Auto Import و … اشاره نمود

پایتون همیارکد
پایتون همیارکد

نرم افزار Visual Studio Code

این نرم افزار مختص زبان برنامه نویسی پایتون نمیباشد ، اما بسیاری از برنامه نویسان پایتون به دلیل سبک بودن ، سرعت بالا ، سادگی و پشتیبانی از اکثر زبان های برنامه نویسی از آن استفاده میکنند . برای شروع کدنویسی پایتون در این نرم افزار کافی است تا ابتدا Extension مربوط به Python را نصب کنید تا ویژگیهای Code Completion و Syntax Colored برای شما فعال شود.

پایتون همیارکد
پایتون همیارکد

 

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.