مسیر های مثبت در یادگیری برنامه نویسی

پست امروز ما در رابطه با نحوه یادگیری برنامه نویسی به صورت اصولی و صحیح است.در هفته گذشته یکی از دانشجویان دانشگاه سوال جالبی از من کرد،سوال این دانشجو ایده ای در ذهنم ایجاد کرد که تحقیق کنم و هم از تجربیات خودم در حوزه برنامه نویسی برای شما دوستانم در کدفرند به اشتراک بگذارم.سوال این دانشجو این بود:مسیر های اشتباه و نادرست در یادگیری صحیح و اصولی برنامه نویسی چیست؟

codefriend.ir
codefriend.ir

شاید این سوال ذهم بیشتر افرادی که میخواهند در این حوزه وارد شوند و یا در حال یادگیری هستند باشد و هر از چندگاهی هم به آن به صورت جدی فکر کنند.راه های مختلفی برای یادگیری برنامه نویسی به صورت اصولی وجود دارد،من در زیر به چند مورد که حاصل تجربه چندین ساله در حوزه برنامه نویسی من و همکارانم در دانشگاه و در شرکت ها و تیم های مختلف اشاره میکنم.

1.روش تمرین

همانند یک ورزشکار که با تمرین های مداوم در یادگیری یک مهارت فردی در حوزه ورزشی بخصوص میتواند خود را برای مقابله با هرگونه فشار های بدنی و ارائه تکنیک های مختلف برای موفقیت آماده کند،برنامه نویسی و یادگیری برنامه نویسی هم از این اصول مستثنا نیست.زمانی که ما شروع میکنیم به یادگیری یه زبان برنامه نویسی جدید باید تمرین کردن تمامی آنچه که یادگرفته ایم را در اولویت قرار دهیم.همین تمرین کردن باعث میشود که به مرور به یک کد نویس موفق و در عین حال خلاق تبدیل شویم.

2.استفاده از از روش آزمون و خطا

روش آزمون و خطا هم یکی دیگر از بهترین روش‌ها برای یادگیری چیزی جدید است؛ درواقع، شما خیلی ساده می‌خواهید بفهمید که کدهای که استفاده کرده ایم چهگونه کار می‌کند. معمولاً با امتحان کردن چند راه موجود برای انجام یک کار، می‌توانید بهترین راه استفادهٔ آن‌را یافت.جالب‌ترین چیز درمورد کدنویسی این است که اگر در کدنویسی شکست بخورید، هیچ هزینه‌ای برایتان ندارد!و تنها هزینه های شروع دوباره و یادگیری دوباره با پایه محکمتر نسبت به گذشته است.

3.همکاری با افراد دیگر برای یادگیری

کار و یادگیری بررنامه نویسی هم‌زمان با افراد یک تیم که با شما روی یک پروژه متمرکز هستند، می‌تواند روش خیلی مؤثر دیگری باشد؛ شگفت‌زده می‌شوید اگر ببینید که می‌توانید چه چیزهایی از هم تیمی خود یاد بگیرید! هم‌تیمی که مشتاق است به شما کمک کند چراکه هردوی شما یک هدف دارید و آن‌هم چیزی نیست جز پیاده‌سازی یک پروژهٔ منحصربه‌فرد. این روش می‌تواند به صورت‌های مختلفی صورت بگیرد مانند:مکالمات صوتی و متنی و حتی در جایی که کدها به صورت آنلاین وجود دارند مانند گیت‌هاب.

4.استفاده ویدئوهای آموزشی

ویدئوهای آموزشی برنامه نویسی به شما این قابلیت را می دهد در هر زمان و هرکجا خواستید آنها را دنبال کنید و هزینه خیلی کمتری نسبت به کلاس رفتن دارد. اما باز کیفیت فراگیری دانش بستگی به فرد مقابل و نحوه تدریسش دارد. اما اگر فیلم های معتبر آموزشی و تایید شده در دنیا را که برترین برنامه نویسان دنیا آن ها را تهیه دیده اند را بیابید، علاوه بر کسب دانش از یادگیری نیز لذت خواهید برد.شما میتوانید از دوره های آموزشی وب سایت کدفرند برای آموزش برنامه نویسی استفاده کنید.این دوره های توسط اساتید باتجربه و موفق در حوزه برنامه نویسی و مهندسی نرم افزار تولید شده اند.

5.از نظر دیگر برنامه نویسان برای کدهایتان استفاده کنید

زمانی که تازه شروع به یادگیری برنامه نویسی کرده بودم با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم میکردم.اما به مرور زمان که کدها نوشته شده را به برنامه نویسان دیگر و حرفه ای نشان میدادم از نقطه نظرات انها برای پیشرفت و تکرار نکردن آن مشکلات بسیار استفاده میکردم.شاید این روش نتواند تمام جنبه‌های کدنویسی شما مانند عادت‌های بد کدنویسی را پوشش دهد، اما حتماً برای بهتر کردن و بهینه کردن نوشتن کدهایتان کمک می‌کند.

6.سخن آخر

و در نهایت اگر بخواهیم در یادگیری برنامه نویسی به صورت اصولی پیش برویم باید با هرکدام از این روش‌ها، دانش خاصی از برنامه‌نویسی را به‌دست آورید و برای این‌که عمیقاً برنامه‌نویسی را درک کنید، باید روش‌های مختلف را امتحان کنید و آموخته‌های خود از هرکدام از این روش‌ها را باهم ادغام کنید تا دانش کاملی به‌دست آورید.اگر شما دانش به‌دست آورده از هریک از این روش‌ها را در دست داشته باشید و با مقدار زیادی از تلاش ترکیب کنید، قادر خواهید بود تا پیچیده‌ترین قسمت‌های فیلد برنامه‌نویسی را یاد بگیرید.(امیدوارم مفید بوده باشد).

———————————————————————————————————-

این اولین پست کدفرند در ویرگول بود

نویسنده مطلب: کدفرند(دوست برنامه نویس من)

منبع مطلب

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.