نقشه راه برنامه نویسی اندروید

برای شما

مسیر برنامه نویسی اندروید چگونه است؟

در این مقاله می خواهیم در مورد نقشه راه برنامه نویسی اندروید با هم صحبت کنیم و ببینیم که اگر فردی بخواهد به سراغ دنیای برنامه نویسی موبایل و به خصوص اندروید بیاد باید چه مسیری رو طی بکنه و باید چه چیزهایی رو یاد بگیره و چه مراحلی را باید بگذراند.

پس همراه ما باشید.

انتخاب زبان برنامه نویسی

در ابتدای  راه برنامه نویسی اندروید شما باید زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید که هر زبان ویژگی های خودش رو داره و مزیتها و معایب خودشان نیز دارند و شما باید در مورد تک تک این زبان ها تحقیق کنید و بهترین زبان رو برای شروع برنامه نویسی اندروید انتخاب کنید (زبان پیشنهادی آکادمی بیسینیور رو در پایین میتونید مشاهده کنید ) ولی این رو یادتان باشد که هدف همه این زبان های برنامه نویسی ساخت اپلیکیشن بهینه و عالی است.

در پایین نیستی از زبان‌های رایج برنامه نویسی اندروید رو برای شما آورده ایم:

جاوا زبان پیشنهادی آکادمی بیسینیور برای مبتدیان

کاتلین

دارت (فلاتر)

ری اکت نیتیو

شروع یادگیری

بعد از انتخاب زبان مناسب خود برای شروع برنامه نویسی اندروید شما باید شروع کنید به یادگیری مفاهیم پایه اندروید مانند اکتیویتی ها چرخه حیات نحوه پیاده سازی انواع ویجت ها و ویوها و غیره

و همینطور روش پیاده سازی انواع لایت ها و یا چیدمان های مختلف اندروید مانند:

ConstraintLayout

LinearLayout

RelativeLayout

ذخیره سازی ها

بعد از یادگیری کامل مفاهمه رابط کاربری و همینطور متریال دیزاین در اندروید وارد مباحث پیچیده تر میشه و باید شروع کنید به یادگیری روش های ذخیره سازی داده مانند:

SQLite

RoomDatabase

ارتباط با سرور

و بعد از یادگیری روش های ذخیره سازی باید روش های ارتباط با راه‌های مناسب و مرتبط با آن را یاد بگیرید های متفاوتی وجود دارد اما بهترین و مهمترین هاش رو در پایین نام میبرم:

Retrofit

Volley

از این مرحله به شما پیشنهاد می کنیم که اگر مایل هستید شروع کنید به یادگیری یکی از زبان های برنامه نویسی سمت سرور تا بتونید کدهای سمت سرور رو هم بنویسید اگر به دنبال تبدیل شدن به یک برنامه‌نویس فول استک هستید.

معماری ها

یکی از مهمترین بخش ها و مباحث اندروید که باید در مسیر و نقشه راه برنامه نویسی اندروید طی کنید یادگیری معماری ها هستش شما باید هر آنچه که یاد گرفته  را در قالب یک معماری پیاده سازی کنید و تا جایی که ممکنه از کدهای کثیف و درهم خودداری کنید.

در پایین مهمترین معماری های اندروید  را نام بردیم:

MVC

MVP

MVI

MVVM

تکنولوژی ها

اگر می‌خواهید به یک برنامه‌نویس حرفه‌ای در اندروید تبدیل بشید در کنار یادگیری معماری ها و با گذشت زمان باید با تکنولوژی‌های روز در برنامه نویسی اندروید نیز آشنا باشید که در پایین از مهم ترین تکنولوژی ها رو براتون آوردم که یادگیری این تکنولوژی‌ها از نون شب واجب تر است و حتما باید موارد زیر را یاد بگیریم:

Rx Java & Rx Android

Dependency injection (Dagger)

DataBinding

LiveData

Android Jetpack

Testing

سخن پایانی

برنامه نویسی اندروید  راهی طولانی و سخت اما شیرین و لذت بخش است و تنها کسانی در این راه موفق خواهد شد که از یادگیری خسته نمی شوند و با اشتیاق و انگیزه همانند روز اول به را خودشون ادامه بدن.

لحظاتتون پر از شادی.

نویسنده مطلب: محمدجواد آقاجانی

منبع مطلب

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.