بهترین سایت‌های آموزش انگولار در ایران کدامند؟

یکی از سخت‌ترین و حساس‌ترین مراحل یادگیری یک زبان برنامه‌نویسی یا فریم‌ورک نوظهور، پیدا کردن منبع آموزشی خوب است. هرچقدر هم که شما جستجوگر خوبی باشید، باز هم شاید نتوانید به یک منبع اعتماد کنید و گاهی ممکن است حتی پس از کلی جستجو و تحقیق، از آموزش و یادگیری منصرف شوید و راه دیگری را در پیش گیرید.

با ما همراه باشید تا با هم نگاهی به بهترین منابع آموزش انگولار در ایران بیندازیم تا با خیال راحت بتوانید منبع آموزشی موردنظرتان را پیدا کنید و به یادگیری این فریم‌ورک قدرتمند بپردازید.

بهترین سایت‌های آموزش انگولار در ایران کدامند؟
بهترین سایت‌های آموزش انگولار در ایران کدامند؟
برای شما

شمایی که در حال مطالعه‌ی این مقاله هستید، قطعا در جریانید که انگولار یک فریم ورک جاوااسکریپتی قدرتمند است که در سال ۲۰۱۰ توسط کمپانی گوگل تولید شد و تا به امروز پشتیبانی می‌شود. انگولار، از یک طرف برای طراحی وب‌سایت‌های SPA (تک صفحه‌ای) استفاده می‌شود و از سوی دیگر قابلیت تولید نرم‌افزارهای نیتیو (Native) موبایل را دارد. در واقع شما با استفاده از این فریم‌ورک می‌توانید ساختار وب‌سایت را به گونه‌ای تغییر دهید که کاربر، در یک مرحله کل قالب و فایل‌های استاتیک را دریافت کرده و پس از آن به ازای هر درخواست، بدون رفرش شدن صفحه، اطلاعات جدید را بدست آورد. شاید این توضیح کمی برای شما مبهم باشد. بنابراین اجازه دهید یک مثال بهتر ارائه کنم:

فرض کنید قصد دارید در اینستاگرام، یکی از تصاویر دوستان خود را لایک کنید. برای اینکار آیا نیاز است که به ازای فشردن دکمه‌ی لایک، صفحه‌ی نرم‌افزار شما یکبار بسته و سپس باز شود؟ قطعا پاسخ خیر است! چون اگر این اتفاق بیافتد، حتما آن نرم‌افزار را پاک و یک اپلیکیشن دیگر نصب می‌کنید که به ازای کلیک یا فشردن یک دکمه، نیازی به رفرش شدن صفحه یا نرم‌افزار نباشد. کاری که انگولار (یا سایر فریم‌ورک‌های جاوا اسکریپت) انجام می‌دهند، دقیقا همین است؛ یعنی شما به ازای هر درخواست (ثبت‌نام، لایک، جابجایی بین صفحه‌ها و…) پاسخ را در همان لحظه (بدون رفرش شدن صفحه) دریافت می‌کنید.

خُب! تا اینجا توضیحات مختصری در ارتباط با این فریم‌ورک انگولار خواندید. برویم سراغ منابع آموزش انگولار در ایران یا منابع آموزش فارسی انگولار!

منابع آموزش انگولار در ایران

۱) آموزش انگولار روکسو

آکادمی آنلاین روکسو
آکادمی آنلاین روکسو

اولین وب‌سایتی که برای آموزش انگولار با آن آشنا شدم، آکادمی آنلاین روکسو بود. در سال ۹۴ یا ۹۵ بود که روکسو یک دوره‌ی آموزش انگولار رایگان را به صورت متنی منتشر کرد. در این دوره به آموزش نسخه‌ی انگولار ۲ (اولین نسخه Angular) پرداخته می‌شد و مباحث به صورت کامل پوشش داده شده بودند. در حال حاضر روکسو، دوره رایگان متنی را آپدیت کرده و مباحث انگولار ۹ را در آن ارائه می‌کند. این آموزش رایگان بگونه‌ای بود که من از نصب تا اجرای یک پروژه‌ی ساده را با آن یاد گرفتم.

علاوه بر این در روکسو یک دوره ویدیویی آموزش انگولار وجود دارد که آن را خریداری کردم. مدت زمان این دوره حدود ۲۲ ساعت بود که مشاهده‌ی آن برای من حدودا یکماه طول کشید. پس از آن توانستم یک پروژه حرفه‌ای فروشگاهی مشابه اسنپ مارکت را برای یکی از مشتریانم پیاده‌سازی کنم.

پس از مطالعه مقالات آموزشی رایگان روکسو سطح من از مقدماتی به متوسطه تغییر کرد.

پس از مشاهده ویدیوی غیررایگان آموزش انگولار روکسو، سطح من از متوسطه به پیشرفته تغییر کرد.

در ادامه به مزایا و معایب دوره ویدیویی آموزش انگولار در سایت روکسو اشاره می‌کنم:

مزایای دوره ویدیویی آموزش انگولار روکسو:

  • بیان ساده و قابل درک
  • صدای واضح، بدون توضیحات اضافه
  • ارائه مفاهیم در قالب مثال‌های قابل درک
  • پیوستگی محتوا
  • یادگیری تایپ‌اسکریپت (زبان پیش‌نیاز انگولار)
  • اجرای پروژه‌ی فروشگاه آنلاین به صورت قسمت به قسمت؛ یعنی وقتی شما مثلا ۳ فصل را یاد می‌گیرید، دانسته‌های قبلی خود را روی پروژه‌ی فروشگاه آنلاین پیاده‌سازی می‌کنید. این تداوم به من کمک کرد تا بتوانم به صورت عملی با چالش‌های انگولار دست‌و‌پنجه نرم کنم.
  • ارتباط با مدرس به صورت مستقیم

معایب دوره روکسو:

  • مدت زمان طولانی دوره
  • هزینه خرید بالا (این دوره را به مبلغ ۳۴۵۰۰۰ تومان خریداری کردم) – ناگفته نماند که من ابتدا با آموزش‌ رایگان انگولار روکسو شروع کردم که حدود ۳۰ قسمت بود!

۲) آموزش انگولار کانال یوتیوب فواد شریعت

کانال یوتیوب فواد شریعت
کانال یوتیوب فواد شریعت

یکی دیگر از منابع تکمیلی‌ای که برای یادگیری انگولار به آن مراجعه کردم، ویدیوهای فواد شریعت بود که به دانسته‌های قبلی من اضافه کرد. فواد شریعت در قالب ویدیوهای چند قسمتی انگولار را آموزش داده است ولی یک سری مباحث جزئی که ذهن هر برنامه‌نویس را به خود مشغول می‌کند، در ویدیوهای او وجود ندارد.

پس از مشاهده ویدیوهای یوتیوب فواد شریعت، اطلاعات ناقص من در حوزه‌ی انگولار کامل‌تر شد و برخی مباحث که قبلا برایم گنگ و مبهم بود، قابل درک‌تر شد.

مزایای دوره‌ی آموزش انگولار فواد شریعت:

  • رایگان بودن دوره
  • صدای شیوا و قابل درک
  • اجرای مینی‌پروژه‌ها

معایب دوره‌ی آموزش انگولار فواد شریعت:

  • محتواها پیوستگی ندارند.
  • دوره دیر‌به‌دیر آپدیت می‌شود، یعنی آخرین ویدیویی که به این دوره اضافه شده، مربوط به دو سال پیش است که در آن زمان نسخه‌ی ۴ انگولار منتشر شده بود.
  • همه مباحث پوشش داده نشده است.

۳) آموزش انگولار فرانش

وب‌سایت آموزشی فرانش
وب‌سایت آموزشی فرانش

یک دوره‌ی آموزش انگولار در فرانش وجود دارد که من آن را به قیمت ۷۰۰۰۰ تومان خریداری کردم. این دوره از نظر محتوای آموزشی بد نیست اما به دلیل اینکه هیچ پروژه‌ی کاربردی در آن وجود ندارد، نتوانستم دانسته‌هایم را به صورت عملی پیاده‌سازی کنم. مشاهده‌ی این دوره ویدیویی برای من یک هفته طول کشید. در ادامه مزایا و معایب این دوره‌‌ را برای شما می‌آورم.

مزایای دوره آموزش انگولار فرانش:

  • مدت زمان کوتاه دوره
  • هزینه قابل قبول (۷۰ هزار تومان)
  • محتوا به صورت خلاصه توضیح داده شده است

معایب دوره آموزش انگولار فرانش:

  • واضح نبودن صدای مدرس
  • وجود نویز (صدای تلویزیون و …) به هنگام تدریس مدرس
  • عدم تسلط مدرس روی مباحث
  • کند بودن روند توضیح یک مبحث
  • نداشتن پروژه‌های کاربردی

۴) وب‌سایت مکتب‌خونه

وب سایت آموزشی مکتب خونه
وب سایت آموزشی مکتب خونه

همه‌ی ما تقریبا با وب‌سایت مکتب‌خونه آشنا هستیم. در حوزه‌ی آموزش انگولار، دوره‌ای که بر روی وب‌سایت مکتب‌خونه قرار دارد، مربوط به انگولار ۲ است (یعنی نسخه‌ی ۵ سال پیش!). عملا چنین آموزشی هیچ کمکی به شما نخواهد کرد جز اینکه با یک سری دستورهای ابتدایی انگولار آشنا خواهید شد (تمام دستورهای انگولار در نسخه‌های بعدی تغییر کرده‌اند)

از طرفی پروژه‌ی کاربردی این دوره تنها یک برنامه‌ی ToDoList هست که در اکثر وب‌سایت های خارجی به صورت رایگان ارائه شده است. بنابراین اصلا به شما توصیه نمی‌کنم که این دوره را خریداری کنید.

در زمینه‌ی آموزش انگولار، سایت‌های چندانی در ایران به ارائه‌ی آموزش نپرداخته‌اند و در واقع با کمبود منابع فارسی در این زمینه روبرو هستیم. از میان این منابع سعی کردیم مشهورترین‌ها را با شما در میان بگذاریم و به صورت خلاصه به تشریح معایب و مزایای آن‌ها بپردازم. امیدوارم این مطلب به شما کمک کند که بتوانید با نگاهی بازتر و دیدی وسیع‌تر، منبع آموزش انگولار خود در ایران را انتخاب کنید.

نویسنده مطلب: وبگرد

منبع مطلب

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.