آخرین کتاب فنی که خوندین؟؟

آخرین باری که کتاب فنی که خوندین کی بوده؟؟ چه کتابی بوده؟؟ چی ازش یاد گرفتید؟

آیا کتابهای زبان اصلی را میخوانید؟؟

– – – – – – – – – – –
این سوالات را من همیشه در مصاحبه ها میپرسم! چرا؟؟

امروزه استفاده از سایتهایی مثل Stackoverflow و Github دیگه جز ضروریات کار ما حساب میشه ولی کافی نیست. مشکلی که گاها در مهندسان و توسعه دهنده های نرم افزار در ایران وجود داره، عدم مطالعه است، خصوصا کتابهایی به روز و به زبان انگلیسی.

زمانی که برای حل مشکل سرچ می کنید، جوابهای مختصر و مفیدی پیدا می کنید که کارتون را راه بندازه ولی در اکثر موارد، نکات مهمی که باید در خصوص اون مسئله بدونین ذکر نمیشه. اینطوری پروژه تون میشه مجموعه از تکه کدها و روشهایی که از جاهای مختلف استفاده کردین و ممکنه حتی با هم سازگار هم نباشه.

نخوندن کتاب دلایل مختلفی داره، مثلا عدم تسلط به زبان انگلیسی، نداشتن وقت کافی، نشناختن کتابهای مناسب و …

قصد دارم که به صورت ویدیویی کتابهایی که برای سطح متوسط و حرفه ای در زمینه مهندسی نرم افزار و برنامه نویسی هست را بررسی کنم و در یک فایل ویدویی به صورت خلاصه، نکات مهم اون را ذکر کنم. اینطوری واسه کسانی که هنوز فرصت خوندن اون کتاب را پیدا نکردند، به راحتی به نکات اصلی اون دست پیدا می کنند.

برای شما

اولین کتابی که رفتم سراغش کتاب Effective Java است. هر برنامه‌نویس حرفه‌ای جاوا که می‌خواد کد حرفه ای، کارامد و قابل نگهداری بنویسد باید کتاب Effective Java را خوانده باشد. ویرایش سوم این کتاب با پوشش Java 9 نکات مهمی را مطرح میکنه که همه برنامه نویسان جاوا باید اونها از بر باشند.

کانال Level Up در یوتیوب :

https://www.youtube.com/channel/UCJPp6qBgryyQTxG1GVVzfIg

نویسنده مطلب: Mahdi Razavi

منبع مطلب

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.