کاتلین یا جاوا ؟

سلام دوستان عزیز ویرگولی

در پست قبلی در رابطه با زبان برنامه نویسی کاتلین توضیح دادیم و گفتیم که گوگل در سال ۲۰۱۷ بطور رسمی Kotlin را به عنوان زبانی جهت توسعه اپلیکیشن های اندرویدی معرفی کرد. حال این سؤال مهم برای برنامه نویسان اندروید پیش می آید که برای ادامه کار خود سراغ کاتلین بروند یا اینکه توسعه اندروید را با جاوا ادامه دهند.

(در پست قبل فراموش کردم وبسایت اصلی زبان برنامه نویسی کاتلین رو معرفی کنم.)

این سوال پاسخ های متفاوتی دارد. اگر شما جزو آن دسته از برنامه نویسان اندروید هستید که کار خود را به تازگی شروع کردید ، به شما پیشنهاد می شود که کار خود را با جاوا ادامه دهید و فعلا به سراغ کاتلین نروید. چرا که کاتلین یک زبان برنامه نویسی جدید می باشد و هنوز آن قدر که باید و شاید منابع آموزشی خوب و کاملی برای آن وجود ندارد. و همچنین اگر هنگام برنامه نویسی با کاتلین با مشکلی مواجه شوید ، ممکن است حتی در سایت های مرجع و انجمن های معروف غیرایرانی نیز به راحتی پاسخ خود را دریافت نکنید.

اما اگر شما جزو آن دسته از توسعه دهندگان اندرویدی هستید که در سطح متوسط قرار دارید و قادرید بسیاری از اپلیکیشن های اندروید را در سطح قابل قبولی طراحی کنید ، پیشنهاد ما به شما این است که در کنار کار با جاوا ، سراغ یادگیری کاتلین هم بروید و در واقع خود را با کاتلین هم محک بزنید. اما فعلاً برای انجام پروژه ها از آن استفاده نکنید.

اما اگر شما یک برنامه نویس حرفه ای و سطح بالای اندروید هستید ، یقیناً پیشنهاد ما به شما یادگیری و کار با کاتلین است. علاوه بر مزیت های فنی و کدنویسی زبان کاتلین نسبت به جاوا ، این زبان برنامه نویسی به تازگی بطور رسمی توسط گوگل منتشر شده و مطمئناً در سال های نه چندان دور آینده چنان موفق خواهد شد که جای جاوا را در برنامه نویسی اندروید خواهد گرفت.

به هرحال این تنها پیشنهادات ما به شماست و چیزی که در نهایت مهم است ، سلیقه و راحتی شما در کدنویسی و همینطور آینده نگری و مصلحت اندیشی شما می باشد. همانطور که بالاتر ذکر شد ، زبان Kotlin نواقصی هم دارد که یکی از آن ها همین کمبود منابع و دوره های آموزشی است. در صورتی که زبان جاوا دارای منابع آموزشی و دوره های فراوانی می باشد که برای مثال میتوان دوره های مجتمع فنی تهران را نام برد که اکثر شما با آن ها آشنایید. یا بسیاری از کلاس ها و دوره های تخصصی کوچک و بزرگ دیگر.

(اگر عمری باقی باشه ، در مقالات بعدی درباره سیستم عامل جدید گوگل هم صحبت خواهیم کرد. ممنون بابت همراهی)

نویسنده مطلب: نقطه

منبع مطلب

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.