یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون – قسمت 1

برای مشاهده آموزش ویدیویی این مطلب بر روی لینک زیر کلیک کنید.

بر روی این لینک کلیک نکنید.

پایتون چیست و چگونه به‌وجود آمد؟

زبان برنامه‌نویسی پایتون در سال ۱۹۹۱ میلادی توسط یک برنامه‌نویس هلندی به‌نام خودو فان روسوم (Guido van Rossum) ایجاد شد، این زبان با قابلیت‌های فراوان و شگفت‌انگیزی که دارد تحولی در دنیای برنامه‌نویسی به‌وجود آورده است، از توسعه‌ی برنامه‌های تحت وب گرفته تا ایجاد بازی‌های رایانه‌ای!

خیدو فان روسوم خالق زبان برنامه نویسی پایتون
خیدو فان روسوم خالق زبان برنامه نویسی پایتون

در سال‌های اخیر، پایتون مورد توجه بسیاری از برنامه‌نویسان بوده و روز به روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود، هرچند هنوز در ایران هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده است، ولی می‌توان آینده‌‌‌ی روشنی برای آن تصور کرد، زیرا کاربردهای فراوانی داشته و در برنامه‌نویسی بسیاری از وبسایت‌های معتبر مورد استفاده قرار گرفته است.

پایتون یک زبان اسکریپتی است که کدهای آن در پلتفرم های لینوکس، ویندوز، مکینتاش، سیستم عامل‌های موبایل و حتی پلی‌استیشن قابل اجراست و به‌دلیل قابلیت‌های فراوانی که دارد، به یکی از زبان‌های مورد علاقه‌ی برنامه‌نویسان وب تبدیل شده و شرکت‌های بزرگی مثل گوگل، یاهو، اینستاگرام، ناسا، یوتیوب و… در سطح بالایی در حال استفاده از آن هستند.

زبان برنامه نویسی پایتون چه ویژگی هایی دارد؟

مهم ترین ویژگی زبان برنامه نویسی پایتون این است در نوشتن کد ها خیلی صرفه جویی میشود به عنوان مثال ما در زبان برنامه نویسی جاوا برای چاپ بر روی کنسوال همانطور که می بینید به این شکل مینویسیم (فعلا ذهن خود را درگیر نوشتن کد ها نکنید فقط برای مثال است) ولی در زبان برنامه نویسی پایتون همانطور که می بینید به صورت خیلی خلاصه و ساده نوشته شده است.

برای شما

کد print در زبان برنامه نویسی جاوا:

1public class Hitos{
1	public static viod main(String[] args){
1System.out.println("Hello World!");
1	}
1}

کد print در زبان برنامه نویسی پایتون:

print(“Hello World!”)

خب در این مطلب سعی کردم که به شما عزیزان مقدمه ای از زبان برنامه نویسی پایتون بدهم.

لایک و کامنت و فالو فراموش نشود!!!

نویسنده مطلب: Nariman Abouhaji

منبع مطلب

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.