رشته کامپیوتر در فنی حرفه ای

 

سلام به مخاطبین نوشتار

سلام، این نوشتار برای کسایی مناسبه که می خوان رشته ی کامپیوتر رو انتخاب کنن اما نمیدونن ریاضی بخونن یا فنی حرفه ای برن؟ من اینجام تا به عنوان کسی که از طریق مدارس فنی حرفه ای به دانشگاه رسیده، تجربه و اطلاعات مناسب و به دردبخوری رو در اختیارتون بذارم.?

چه کسایی مناسب رشته ی کامپیوتر هستن؟?

اگه علاقه مند به تکنولوژی هستین و ساختار فکری، تحلیلی خوبی دارین میتونین وارد رشته ی کامپیوتر بشین. آدمایی که میتونن برای حل ی مسئله، کوتاه ترین راه حل ممکن رو پیشنهاد بدن یا درک مناسبی از فضای مجازی و بستر اینترنت و وب سایت ها دارن میتونن به راحتی وارد رشته ی کامپیوتر بشن. لازم میدونم بگم که خود من هیچ کدوم از این صفات رو تو سن 15 سالگی نداشتم و تنها با توجه به آینده ی پیش رو، رشته ی کامپیوتر رو انتخاب کردم، البته که خراب شدن همیشگی کامپیوتر خونمون هم بی تاثیر نبوده?پس هیچ مسئله ای نمیتونه شمارو از تحصیل در این رشته دور کنه و فکر نکنین که حتما باید با پیش فرض خاصی واردش بشین چراکه شما میخواین توی این رشته تحصیل کنین و تاره اول راهین، پس جای نگرانی نیست.

رشته ی کامپیوتر رو توی مدارس فنی حرفه ای بخونیم یا با کنکور ریاضی واردش بشیم؟

توی جامعه ما اینطور جا افتاده که مدارس فنی حرفه رتبه پایین تری در حوزه ی تحصیل دارن یا کسی که توی این مدارس تحصیل میکنه آدم تنبل یا کم هوشیه( خوده من با معدل 19 وارد شدم!!) که من خودم فکر میکنم که این طرز تفکر از طریق رتبه بندی رشته ها به وجود اومده. اینطور که همه ی ما طبقه بندی زیرو بلدیم!!!?

  • رشته های پایه
  • رشته های علوم انسانی
  • رشته های فنی حرفه ای
  • رشته های کارودانش

اما صرف نظر از حرف مردم و جامعه باید دید که آینده شغلی و نیاز جامعه به کدوم سمت حرکت میکنه و تحصیل تو چه حوزه ای میتونه موفقیت شما رو تضمین کنه! چندتا تفاوت بین کسایی که رشته ی کامپیوتر رو توی مدارس فنی حرفه ای میخونن و اونایی که با کنکور ریاضی وارد این رشته میشن وجود داره که یکی از اونا برمیگرده به سطح سواد ریاضیاتی شما! اونایی که ریاضی میخونن از سطح تحلیل مسئله ی بالاتری برخودارن و به طبع منطق ریاضیاتی قوی تری دارن اما برای قبولی توی کنکور و خوندن رشته ی کامیپوتر باید رتبه خوبی بیارن!!! ازین طرف کسایی که وارد مدارس فنی حرفه ای میشن، ریاضی سبک تری به نسبت دارن و دروس تخصصی کامیپیوتر رو شروع به خوندن میکنن، ینی از همون اول با مفاهیم پایه ای کامپیوتر و طرز تفکر کامپیوتری کارشونو شروع میکنن. داشتن سواد کافی و تجربه کاری از مهم ترین ویژگی های ی برنامه نویس ماهر میتونه باشه! که تجربه رو توی مدارس فنی حرفه ای میتونیم ببینیم و سواد ریاضیاتی رو در خوندن رشته ی ریاضی! هر دو گروه میتونن اون ویژگی ای رو که ندارن در اوقات بیکاریشون تقویت کنن و بهش برسن پس جای هیچ گونه عقب افتادن یا نگرانی نیست.

پیشنهاد من…

از نظر من تحصیل توی مدارس فنی حرفه ای مطالب بنیادی تری به شما یاد میده و قالب تفکری شما رو به خوبی میتونه در زمینه کامپیوتری شکل بده. دروسی که در مدارس فنی حرفه ای رشته ی کامپیوتر آموزش داده میشه مبنای دروس آینده در دانشگاس و شما با ورود به دانشگاه در واقع دارین اون درسای پایه ای رو به صورت گسترده تری مطالعه و بررسی میکنین. پس ی جورایی میتونیم بگیم که با تحصیل در این مدارس از همون اول وارد رشتتون شدین و میدونین که دنبال چی هستن! پس اگه تا به الان دو به شک بودین که کدوم مسیر رو انتخاب کنین، به پیشهاد من بیشتر توجه کنین.

دانشگاه های فنی حرفه ای تهران

اگه تا به اینجای نوشتار تصمیم به رفتن به مدارس فنی حرفه ای گرفتین باید بهتون تبریک بگم، چرا که در آینده هم میتونین توی دانشگاه های خوبی تحصیل کنین?البته باید بگم که دانشگاه های فنی حرفه ای سراسری شهر تهران به صورت تفکیک جنسیتی فعالیت میکنن.

داشنگاه های پسران

  • شمسی پور
  • انقلاب اسلامی

داشنگاه های دختران

  • شریعتی
  • ولیعصر

اگه این نوشتار و خوندین و دوست داشتین که لایک یا کامنت بذارین باید ی حساب ویرگولی برای خودتون بسازین.?

نویسنده مطلب: Parisa Fro

منبع مطلب

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
13 نظرات
  1. shayan می گوید

    دمت گرم عالی بودش ❤

  2. علیرضا می گوید

    میشه بگید بنظرتون من خیلی کامیپوتر دوست دارم
    اومدم رشته انسانی ولی خوشم نمیاد ریاضیم خوب نیست می‌خوام برم فنی حرفه ای کامیپوتر این کار رو انجام بدم

    1. اکبر می گوید

      خیر

  3. محسن می گوید

    علیرضای عزیز ، از تغییر نترس ، ریاضیات کامپیوتر تو فنی حرفه‌ای خیلی سخت نیست ، میتونی قبول بشی ، دروس تخصصی کامپیوتر زیاده که خودت میگی علاقه دارم ، پس با تلاش میتونی اونها رو هم قبول بشی، تغییر رشته به چیزی که دوستش داری بهترین تصمیم. برای کسی هست که تازه اول راهه

  4. Armina می گوید

    سلام..خب من نهمم و تصمیم دارم رشته کامپیوتر برم..چون بقیه کشور ها به راحتی بورسیه این رشته رو قبول میکنن و فقط هدف من اینه بتونم از این کشور برم- البته یکم علاقه هم دارم ولی فیزیکم زیاد خوب نیست نمیدونم.. کمک—

  5. Zargol می گوید

    میشه شهید رجایی خوند با این رشته؟

  6. دیانه می گوید

    سلام من درحال رفتن به کلاس دهم هستم و برای انتخاب رشته به مشکل خوردم در شهری که من زندگی میکنم رشته کامپیوتر کار و دانش داره و فنی حرفه‌ای نداره میخواستم بدونم این دوتا باهم فرق میکنه یا نه مدیر مدرسه ای که برای ثبت نام رفتم گفت چون کنور این رشته هنوز برداشته نشده باشد بعضی از کتاب های فنی حرفه ای رو برای کنکور بخونم .
    الان من موندم برم این رشته یا رشته آشپزی ، من رشته اشپزی رو بیشتر دوست دارم ولی راه دوره لطفاً کمکم کنید .🥲

    1. پارسا می گوید

      ببین تو به چه رشته ی علاقه داری ، کامیپوتر ( البته کامیپوتر زیر شاخه داره ، نرم افزار و سخت افزار)

    2. پدرت می گوید

      اشپزی مگه رشته هم داره؟

  7. کیوان می گوید

    سلام من کلاس دهم رو می‌خوانم ،
    اگه میخوام رشته فنی حرفه ای بزنم برم کامپیوتری ،
    در اونجا چه چیزی به من یاد میدن ؟
    رشته کار دانش هم کامپیوتری داره ، فنی حرفه ای هم کامپیوتری داره تفاوتشان چیه ؟
    رشته کامپیوتری فنی حرفه ای سخت هست ؟
    ممنون میشم سوال های من رو جواب بدین 🙂🙏

  8. فاطیما می گوید

    سلام من نهمم و سال دیگه انتخاب رشته دارم
    قصد دارم رشته کامپیوتر برم اما نمی‌دونم که از فنی حرفه ای برم یا از کارو دانش
    من فنی و حرفه ای رو تحقیق کردم گفتن باید برم زیر شاخه صنعت که تازه اونجا هم باید یکی از دو شاخه سخت افزار یا نرم افزار انتخاب کنم
    الان من نمی‌دونم باید دقیقا چه رشته ای از بین اینها انتخاب کنم

  9. امیرعلی می گوید

    آقا من رشته فنی حرفه ای کامپیوتر انتخاب کردم برای دبیرستان بعد می‌خوام برای مهندسی کامپیوتر بخونم دانشگاه بعد خیلیا میگن برای مهندسی کامپیوتر و اپلای (مهاجرت)ریاضی فیزیک بهتره و از طریق فنی نمیتونی ب هدفت ک مهندسی کامپیوتر و مهاجرته برسی؟

  10. مهدی می گوید

    در کل از رشته ریاضی فیزیک وارد بشین بهتره.
    چون بر خلاف ظاهر قضیه تو طول دبیرستان گاها بدون اینکه متوجه بشین دارید مبانی علمی کامپیوتر رو یاد می گیرید. همچنین بعد قبولی تو کنکور ریاضی فیزیک میتونین وارد رشته مهندسی کامپیوتر بشین. و تو دانشگاه کار و فعالیت های عملی رو هم شروع کنید. باید قدری صبور بود. و اینکه کلا ریاضی فیزیک بار علمی بیشتری داره. اصلا جدا از کامپیوتر رفتن. تو ایام دانشگاه تو همون ترم های اول با تلاش و حتی با ثبت نام تو دوره های آموزشگاهی مفید تر از سه سال هنرستان وارد مباحث عملی میشید. تازه اگه کارگاه ها و آزمایشگاه های دانشگاه رو در نظر نگیریم…

نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.